Anoniem2 Geplaatst: 26 februari 2011 Delen Geplaatst: 26 februari 2011 Hallo allemaal,\r\n\r\nZoals enkele anderen ben ik ook nieuw hier op het forum en zodoende ga ik gelijk gebruik maken van jullie kennis.\r\n\r\nIk ben op zoek naar een laptop die ik vooral ga gebruiken voor foto- en videobewerking. Het zal hier gaan om HD-filmpjes. Omdat ik de pc ook veel wil gaan gebruiken voor foto\'s kijken wil ik echt graag een laptop zodat ik ook eens lekker op de bank ermee kan zitten. Ik ben al meerdere winkels ingeweest en heb het hele internet afgestruind en heb meerdere mooie dingen gezien. De goedkoopste, en in mijn ogen ook de beste, vond ik hier, maar die werd mij in een andere winkel weer (voor het foto en video doel) afgeraden. Willen jullie eens kijken wat je hiervan vindt?\r\n[url]http://www.4hardware.nl/a/notebook/notebook/asus/asus-a72jr-ty310v[/url]\r\n\r\nEn als jullie alternatieven hebben hoor ik het ook graag.\r\n\r\nMet vriendelijke groet,\r\n\r\nVincent Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2011 In welke winkel was dat waar ze je deze laptop afraden voor foto- en videobewerking?En waarom?Ben er verder niet zo in thuis allemaal maar ik zou eerder voor een I7 processor gaan.Maximaal 8 gig geheugen lijkt veel/voldoende maar ik zou toch voor 12 gig maximaal gaan.Ook een 0.3mp webcam en geen 3g module zijn dingen waardoor ik verder zou kijken.\r\nMijn advies is dus verder kijken.Als je niet kunt wachten lijkt me dit geen verkeerde keuze verder gezien de prijs. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2011 Heb wel tips t.a.v. merken waar je beter vanaf kunt blijven: Acer en Packard Bell. \n\nOf het werken met een laptop op de bank (op schoot) echt aan te raden is.....\n\nWat is je budget? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2011 Obelix heb je ook een onderbouwing waarom je boven genoemden merken af te raden zijn?Budget is onderaan de topklasse maak ik op uit de post van de vraagsteller.\r\nWat bedoel je hier mee?\"Of het werken met een laptop op de bank (op schoot) echt aan te raden is.....\"\r\nDe vraagsteller heeft een heel duidelijk verhaal.De vraag is niet of hij aan een laptop moet beginnen maar welke het best zal voldoen.Ik snap je vraag wel maar het doet er niet toe in deze vraag. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2011 geen topklasse apparaten...zucht....\r\n\r\nWat,waarom & vooral hoe kom je daar bij?Je roept iets maar je weet niet wat je roept blijkbaar.Kom met ervaringen of links naar gerenomeerde test sites voordat je roept dat bepaalde merken wel of juist niet goed zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2011 [QUOTE=dutch-online;562944]Ervaring van wat ik hier op mijn reparatie tafel krijg.:)[/QUOTE]\r\n\r\nDie zit :) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2011 [QUOTE=mugske;562914]Obelix heb je ook een onderbouwing waarom je boven genoemden merken af te raden zijn?\r\n[/quote]\r\n\r\nHeb de fout gemaakt om een Acer laptop te kopen. Binnen 2 maanden kon het ding retour: harde schijf kapot. Vervolgens 2 maanden kunnen wachten voor die terug was. Mijn desktop (ook Acer, rond dezelfde tijd gekocht) heeft het iets meer dan een jaar vol gehouden, maar toen ging de voeding kapot. Tot blije verrassing was de pc binnen drie weken terug. Liet me lijden/leiden ;-) door verkooppraatjes en prijs.\r\nHad ik vlak voor aanschaf beter gezocht naar ervaringen op internet, had ik geen Acer gekocht. Nu kan ik alleen nog anderen waarschuwen. Lees zelf anders, op bv. dit forum, andere reacties/ervaringen als mensen vragen naar info over laptops. Daar komen standaardreacties naar voren, waaronder het advies om geen Acer/Packerd Hell te kopen. Heb in het verleden nooit problemen gehad met pc\'s (afgezien van eigen fouten/blunders), alleen nu met de Acer\'s.\r\n\r\n[QUOTE=mugske;562914]Wat bedoel je hier mee?\"Of het werken met een laptop op de bank (op schoot) echt aan te raden is.....\"[/QUOTE]\r\nEen laptop moet de ruimte hebben om warmte kwijt te kunnen. Op schoot is niet de meest ideale plek voor een laptop om warmte kwijt te raken. \r\n\r\nAls TS een laptop wil kopen om foto\'s/video\'s te bewerken, moet hij/zij dat zelf weten. Geef alleen een aantal tips om rekening mee te houden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2011 Die ASUS raad ik je aan.\n\nHij is voor mij optimaal voor videobewerking Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2011 [QUOTE=mugske;562942]Wat,waarom & vooral hoe kom je daar bij?Je roept iets maar je weet niet wat je roept blijkbaar.Kom met ervaringen of links naar gerenomeerde test sites voordat je roept dat bepaalde merken wel of juist niet goed zijn.[/QUOTE]De negatieve ervaringen bij Acer/Packard Bell en HP/Compaq moeten nu toch wel algemeen bekend zijn in de wereld van laptops.\r\n\r\nMaar het blijft toch altijd een gok of je met een goede of slechte laptop thuiskomt: Bij de solidere merken zoals Asus en Toshiba heb je statistisch gezien op basis van onderzoek (op een populatie van ca. 30.000 laptops) van Squaretrade, een Amerikaanse verkoper van verlengde garanties, een ca. 15% kans op een defect binnen 3 jaar na aankoop, bij HP/Compaq ligt die kans op ca. 25%.\r\n[url]http://www.nu.nl/gadgets/2125746/asus-en-toshiba-maken-betrouwbaarste-laptops.html[/url]\r\n\r\nOok is het logisch dat de budgetmerken als Asus/Packard Bell en HP/Compaq minder degelijk zijn, want ze opereren aan de onderkant van de markt als prijsvechters. Merken zoals Asus, Toshiba en Sony willen zich juist profileren als degelijk merk en zijn iets hoger geprijsd en bieden standaard 2 jaar fabrieksgarantie. Bij de budgetmerken is dat slechts 1 jaar. Merken als Samsung en MSI bieden standaard ook 2 jaar garantie.\r\n\r\nDe Asus K72JT-TY081V lijkt me trouwens iets interessanter vanwege de Core i5-480M processor. Alternatieven: Toshiba Satellite L670-1LR en Samsung R730-JT07NL, of speel zelf een beetje met de zoekfilters in de [url=http://tweakers.net/pricewatch/cat/496/laptops.html#filter:RY7NCoMwEITfZc8i2SYx6gMIPfTUY_FgNQeLfyRSCpJ3725UDISP2ZlsZoO3a6bu3nkoX6AhAeQrRBZhcgbmEuoEZtdZV_V26KCExfUfD8fwObuVZo1vaUJOax_ND0ojxCn7CUrN0rez2119CvbYWWxb9cNqHXXZQGrF-DZDbCbwRrtlIQxBiQJ3pSKQiyupsggdgQU_0EiqDhTSBa8b-TNAk0oyR64BmKcKYsJcCepK58ocOoTwBw]Pricewatch[/url]\r\n\r\nEn o ja, lijkt een laptop met 17,3\" scherm je wel een handig formaat voor op schoot op de bank? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2011 [QUOTE=mugske;562942]geen topklasse apparaten...zucht....\n\nWat,waarom & vooral hoe kom je daar bij?Je roept iets maar je weet niet wat je roept blijkbaar.Kom met ervaringen of links naar gerenomeerde test sites voordat je roept dat bepaalde merken wel of juist niet goed zijn.[/QUOTE]\n\nKijk even daar: [url]http://www.squaretrade.com/htm/pdf/SquareTrade_laptop_reliability_1109.pdf[/url]\n\nEn het is wel logisch dat jij (Dutch) en ik veel Acers krijgen, maar die worden ook met vrachtwagens tegelijk verkocht. Maar als ik het verschil zie tussen een gedemonteerde Acer of Toshiba, begrijp ik waarom de eerste veel eerder stuk gaan.\nIn het bewuste onderzoek hebben ze het aantal verkopen trouwens keurig meegeteld.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2011 Kijk met een beetje ervaring kan ik leven maar de rest van de antwoorden is dom.Die zit zeggen er als iemand zegt die merken zuigen omdat ik ze op mijn reparatietafel heb gehad.Ik vroeg me dit af omdat juist de meest vooruitstrevende merken hier zwart worden gemaakt.Als voorbeeld is Packard Bell bezig een eigen OS te maken met de basis Linux.Mijn eerste serie Asus EEE is de absolute top maar de Packard Bel DOT doet zeker niet onder qua presteren & cool zijn.De Toshiba AC100 heeft alles!Heb je daar ook iets op aan te merken met haar 8 gig hd &512mb ram?\r\nKom met iets waarom een merk slecht is of zwijg anders... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2011 [QUOTE=mugske;563018]Die zit zeggen er als iemand zegt die merken zuigen omdat ik ze op mijn reparatietafel heb gehad.[/QUOTE]Ik vind dat juist een uitstekende indicator voor degelijkheid. Ook een merk als Acer/Packard Hell kan wel heel veel leuke specs aanbieden voor relatief weinig geld, maar als je vervolgens bij een defect binnen de garantietermijn belabberd slechte support krijgt, dan kun je liever ietsje meer betalen voor een beter merk.\r\n[url]http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/afhandeling-klachten-door-acer/speel/1/[/url]\r\n[url]http://www.trosradar.nl/uitzending/item/1486/laptops-van-acer/?tx_brmenu2010[/url][year]=2010\r\n[QUOTE=mugske;563018]Ik vroeg me dit af omdat juist de meest vooruitstrevende merken hier zwart worden gemaakt.Als voorbeeld is Packard Bell bezig een eigen OS te maken met de basis Linux.[/QUOTE]Wat is hier vooruitstrevend aan? Er zijn zat Linux distro\'s die op elke laptop draaien, ook die van Packard Hell. Dus waarom een eigen OS? Om alleen maar Packard Hell applicaties te kunnen draaien? Laten we het alsjeblieft zoveel mogelijk standaard houden ... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2011 [QUOTE=mugske;563018]Die zit zeggen er als iemand zegt die merken zuigen omdat ik ze op mijn reparatietafel heb gehad.[/QUOTE]Ik vind dat juist een uitstekende indicator voor degelijkheid. Ook kan een merk als Acer/Packard Hell wel heel veel leuke specs aanbieden voor relatief weinig geld, maar als je vervolgens bij een defect binnen de garantietermijn belabberd slechte support krijgt, dan kun je liever ietsje meer betalen voor een beter merk.\r\n[url]http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/afhandeling-klachten-door-acer/speel/1/[/url]\r\n[url]http://www.trosradar.nl/uitzending/item/1486/laptops-van-acer/?tx_brmenu2010[year]=2010\r\n[/url]\r\n2005 en 2010 ... de servicegraad is in ieder geval constant gebleven ... :mrgreen:\r\n\r\n[QUOTE=mugske;563018]Ik vroeg me dit af omdat juist de meest vooruitstrevende merken hier zwart worden gemaakt.Als voorbeeld is Packard Bell bezig een eigen OS te maken met de basis Linux.[/QUOTE]Wat is hier vooruitstrevend aan? Er zijn zat Linux distro\'s die op elke laptop draaien, ook die van Packard Hell. Dus waarom een eigen OS? Om alleen maar Packard Hell applicaties te kunnen draaien? Laten we het alsjeblieft zoveel mogelijk standaard houden ... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2011 [QUOTE=mugske;563018]Die zit zeggen er als iemand zegt die merken zuigen omdat ik ze op mijn reparatietafel heb gehad.[/QUOTE]Ik vind dat juist een uitstekende indicator voor degelijkheid. Ook kan een merk als Acer/Packard Hell wel heel veel leuke specs aanbieden voor relatief weinig geld, maar als je vervolgens bij een defect binnen de garantietermijn belabberd slechte support krijgt, dan kun je liever ietsje meer betalen voor een beter merk.\r\n[url]http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/afhandeling-klachten-door-acer/speel/1/[/url]\r\n[url]http://www.trosradar.nl/uitzending/item/1486/laptops-van-acer/?tx_brmenu2010[year]=2010\r\n[/url]\r\n2005 en 2010 ... de servicegraad is in ieder geval constant gebleven ... :mrgreen:\r\n\r\n[QUOTE=mugske;563018]Ik vroeg me dit af omdat juist de meest vooruitstrevende merken hier zwart worden gemaakt.Als voorbeeld is Packard Bell bezig een eigen OS te maken met de basis Linux.[/QUOTE]Wat is hier vooruitstrevend aan? Er zijn zat Linux distro\'s die op elke laptop draaien, ook die van Packard Hell. Dus waarom een eigen OS? Om alleen maar Packard Hell applicaties te kunnen draaien? Laten we het alsjeblieft zoveel mogelijk standaard houden ... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2011 Mugske: De discussie gaat hier niet over de specificaties of prestaties van een bepaalde laptop, maar over de reparatie gevoeligheid van bepaalde merken. \n\nEn op zich zou ik liever een Toshiba of Asus kopen met 4 GB intern, dan een Acer met 8 GB geheugen. Waarom: Omdat er behoorlijk veel meer kans is, dat ik van de Toshiba cq Asus veel langer geniet. \n\nEn vooruitstrevendheid, hangt niet perse af van de ontwikkeling van een eigen besturingssysteem (hoeven ze niets meer aan Microsoft af te dragen) n.m.m, maar bijvoorbeeld van de eerste zijn met een harde schijf waarop de data is beschermd tegen onverwachte schokken (Toshiba) waarbij zo\'n schijf dan ook nog vaak in dikke rubbers gemonteerd is. Of de eerste zijn met vingerafdruk beveiliging (Toshiba). \n\nMaar goed Obi Wan Kenobi heeft denk, zoals gewoonlijk, een prima voorstel gedaan. Kijken wat TS daarvan vindt.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2011 [QUOTE=obi-wan-kenobi;562992]\n\nOok is het logisch dat de budgetmerken als Asus/Packard Bell en HP/Compaq minder degelijk zijn, want ze opereren aan de onderkant van de markt als prijsvechters. Merken zoals Asus, Toshiba en Sony willen zich juist profileren als degelijk merk en zijn iets hoger geprijsd en bieden standaard 2 jaar fabrieksgarantie.\n[/QUOTE]\n\nWou er niet op reageren maar doe het toch maar.Wat vind je zelf?Je kan dingen opgoogelen maar heb je zelf ook een mening?Is Asus nu wel of niet goed? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2011 [QUOTE=mugske;563018]\r\nKom met iets waarom een merk slecht is of zwijg anders...[/QUOTE]\r\n\r\nLees die links nu eens beste Mugske. \r\nWe komen echt met iets. Met bewijzen van de verzamelde gegevens van diverse reparatie bedrijven en onze eigen ervaringen.\r\n(Ik repareer zo\'n 90 laptops op jaarbasis, maar heb zelf geen cijfers gezocht over de verkoop aantallen.\r\nIk zie wel dat het 82 Acers waren, 1 Toshiba (stond vast in de slaapstand), Geen enkele Asus, 1 Compaq. En de rest HP en PB.\r\nDe kans dat Acer,HP en PB eerder stuk gaan is behoorlijk veel groter dan bij de merken Asus en Toshiba. \r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2011 Niekie,\r\n\r\nJe hebt goede punten maar waar ik op doel is dat mensen reageren zonder verstand van zaken te hebben.Mijn nieuwste is de Toshiba AC100 waar ik een waar monster van ga maken.In mijn ogen zijn er geen slechte computers of ik moet ze expliciet vermelden.Vind het dan ook gewoon gelul deze vragen.Mijn voorkeur gaar uit naar Dell voor desktops & Asus voor laptops.Ik kan deze voorkeur delen maar ik waag me er niet aan om te oordelen over andere merken zonder onderbouwing want die heb ik niet.\"die krijg ik veel binnen\" zegt misschien meer over wat je ooit verkocht hebt dan over het product zelf. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2011 [QUOTE=Niekie30;563027]Lees die links nu eens beste Mugske. \r\nWe komen echt met iets. Met bewijzen van de verzamelde gegevens van diverse reparatie bedrijven en onze eigen ervaringen.\r\n(Ik repareer zo\'n 90 laptops op jaarbasis, maar heb zelf geen cijfers gezocht over de verkoop aantallen.\r\nIk zie wel dat het 82 Acers waren, 1 Toshiba (stond vast in de slaapstand), Geen enkele Asus, 1 Compaq. En de rest HP en PB.\r\nDe kans dat Acer,HP en PB eerder stuk gaan is behoorlijk veel groter dan bij de merken Asus en Toshiba. \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nJe weet het mooi te brengen maar technisch gezien is de kans gelijk.De mindere merken zijn misschien iets minder clever om de gegeven ruimte optimaal te benutten maar ik denk niet dat je kan spreken van een aantoonbaar verschil in kwaliteit van de onderdelen.\r\n\r\nIk wil mijn gelijk ook niet halen of mijn mening opdringen.Ik stoor me aan mensen die anderen adviseren terwijl ze zelf de klok ergens horen luiden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2011 [QUOTE=mugske;563026]Wat vind je zelf?Je kan dingen opgoogelen maar heb je zelf ook een mening?Is Asus nu wel of niet goed?[/QUOTE]Ik baseer me niet alleen op representatieve duurzaamheidsonderzoeken, maar uiteraard ook gewoon wat je aan hardware krijgt die in een laptop gestopt wordt. En daarmee bedoel ik het niet alleen qua specificaties, maar ook qua kwaliteit van de gekozen onderdelen. Bij merken als Asus en Toshiba wordt niet het goedkoopste van het goedkoopste gekozen, iets wat je bij Acer/Packard Bell en HP/Compaq wel vaker tegenkomt.\r\n[QUOTE=dutch-online;563037]Asus/Packard Bell[/QUOTE]Uiteraard, het was al een beetje laat ... helaas lijken die namen teveel op elkaar terwijl ze zich duidelijk van elkaar onderscheiden! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen