Ga naar inhoud

Packard Bell Driver

Aanbevolen berichten

Ik heb al een tijdje een probleem met mijn beeldscherm van het merk Packard Bell.\r\nSteeds als ik naar bewegende beelden zit te kijken op mijn computer krijg ik een zwart beeldscherm te zien met vervolgens de melding dat het beeldscherm stuurprogramma niet meer reageert maar is hersteld.\r\n\r\nNu heb ik deze stappen gevolgd: [url]http://www.computeridee.nl/faqman/besturingsystemen/windows-vista/beeldscherm-stuurprogramma-reageert-niet-meer[/url]\r\n\r\nMaar zoals het al zegt is dit zeker niet optimaal omdat je dan maar uit zeer weinig resoluties kan kiezen voor je beeldscherm en daar zit geen geschikte tussen.\r\n\r\nEr staat wel dat je een driver kan downloaden voor je beeldscherm om zo het probleem op te lossen.\r\n\r\nDus ik download Driver Whiz van Packard Bell om mijn drivers te vernieuwen en daar moet je €30 voor betalen!!:mad:\r\n\r\nHeeft iemand een andere oplossing?\r\nEn als ik een nieuw beeldscherm koop is dan het probleem opgelost of zit het in de computer?\r\n\r\nIk hoop dat iemand mij kan helpen.
Link naar reactie
Is toch een desktop ?\n[QUOTE=Martijnt;562637]\nEr staat wel dat je een driver kan downloaden voor je beeldscherm om zo het probleem op te lossen....[/QUOTE]\nDaarmee wordt niet een driver voor je beeldscherm bedoeld, maar de driver voor je [I]grafische adapter[/I], dat stuk hardware wat je beeldscherm aanstuurt.\n\nEn daarvoor moet je eerst weten of je een on-board adapter hebt, welke dus op het moederboard zit, of een losse grafische kaart. Dit kan je zien aan de manier waarop de kabel aangesloten zit; horizontaal tussen alle andere moederbord connectors, of vertikaal t.o.v. het moederbord, aan een insteekkaart.\n\n* Heb je een on-board adapter, dan haal je de driver bij de fabrikant van de PC of moederbord. Vertel hier even welk merk en model PC het is, dan zoeken we die driver.\n\n* Heb je een insteekkaart dan haal je de driver bij de fabrikant van de kaart. Ook dan even merk en model kaart opgeven.
Link naar reactie
[QUOTE=Martijnt;562788]Ik heb de: Visseo 190Ws en ik heb Windows Vista \r\nBij de Index kan ik het niet vinden wat als tweede staat er dan iMax, iPower etc. en ik weet niet welke ik dan moet kiezen.\r\nIk hoop dat jullie hier wat aan hebben...[/QUOTE]\r\n\r\nGebruik deze link [url]http://www.packardbell.nl/pb/nl/NL/content/download[/url]\r\nOf deze:\r\n[url]http://global-download.packardbell.com/GDFiles/Driver/Monitor/Monitor_PackardBell_1.0_Vistax64Vistax86XPx86XPx64_190Ws.zip?acerid=634099472674156716&Step1=Monitor&Step2=Viseo&Step3=Viseo190&OS=V10&LC=nl&BC=Packard[/url] Bell&SC=EMEA_18P
Link naar reactie
[QUOTE=Martijnt;562788]Ik heb de: Visseo 190Ws en ik heb Windows Vista \nBij de Index kan ik het niet vinden....[/QUOTE]\nIs dat niet je monitor ? :p Die naam hoort bij een monitor van PB\nWat je gedownload hebt, heeft de extensie .ICM, en is een kleurprofiel voor een monitor.... daar heb je nu niet veel aan.\nWij bedoelen het [B]type en/of typenummer van de PC[/B]...\n\nEn op de Engelse versie van de site heb je misschien meer kans:\n[url]http://www.packardbell.co.uk/pb/en/GB/content/download[/url]
Link naar reactie
Probleempje wat mij betreft.\n\nWaarom ?\nDe Packard Bell site gedraagt zich in mijn beleving al jaren als een dweil. \nMoeilijk laden, moeilijk modellen te vinden, moeilijk te bepalen welke driver je moet hebben. Geen info over driver versies of doel. Vooral voor modellen van net iets ouder, 2 jaar of zo.\nZo, dat is weer eens een keer gezegd :-P.\n\nDe link heb ik bereikt d.m.v. de link op de PB download-site aan de rechterkant \'[I]Link naar de oude pagina[/I]\' op [url]http://www.packardbell.nl/pb/nl/NL/content/download:[/url]\n[B]\n[url]ftp://ftp.download.packardbell.com/DESKTOP/iStart%20%282007-2009%29/Driver%20Vista/[/url]\n[/B]\nÉén groot probleem... Ik heb veel moeite gehad die pagina te laden, en terwijl ik hem nogmaals moest hebben kreeg ik een pagina die echte anders was. Twee dezelfde URL\'s, twee verschillende pagina\'s.\n\n* De eerste keer dat het me lukte stonden er wel 12 drivers voor de grafische adapter (die we dus nodig hebben), ATI en Nvidia, en allerlei verschillenden zonder enige verdere info. :confused: Ik weet echt niet welke we nodig hebben.\n* De tweede keer dat ik de pagina laadde stonden er ineens veel minder, alleen ATI drivers. Nog steeds geen idee welke van belang is.\n\nIk vond beide pagina\'s nog terug in mijn browser :cool:, dus, alhoewel het [I]niets [/I]met het topic te maken heeft, laat ik maar eens zien dat Packard Bell (?) er af en toe een zooitje van maakt.\nLet op de URL die er boven staat, bij beiden dezelfde: \n[ATTACH]15809[/ATTACH]\n( :rolleyes: Moet mij dit weer overkomen ? :^) )\n[ATTACH]15808[/ATTACH]\n\nWeet iemand (al weet ik niet welke versie van de pagina anderen te zien krijgen :| ) welke driver er nu nodig is ?\n\n\nVoorlopig wil ik voorstellen om Windows [I]zelf [/I]eens naar een andere driver te laten zoeken, dat heeft in dit geval tot op dit moment het minste risico.\nDoe daarom eerst als volgt:\n\n* Start je PC opnieuw op, zodat het een schone start heeft zonder dat programma\'s geladen zijn. Laat het een minuutje tot rust komen.\n* Rechtsklik op je bureaublad, en kies \'[I]Eigenschappen - Instellingen - Geavanceerd - Adapter - Eigenschappen - Stuurprogramma[/I]\'.\n* Klik daar op de knop \'[I]Stuurprogramma bijwerken[/I]\', en in de vervolgvenster(s) kies je er voor dat Windows [B]zelf [/B]op Internet zoekt. Geef dit proces de tijd, het kan allemaal best even duren.\n\nIk hoop nu toch echt dat Windows hier wint :)\n\n[B]Edit [/B]één dag later:\nGeweldige ontwikkeling :p De map is inmiddels leeg:\n[ATTACH]15813[/ATTACH]
Link naar reactie
Ik weet niet anders, het verandert niet, vooral dus die net iets oudere modellen die alleen op die FTP site te vinden zijn.\r\n\r\nIk heb geprobeerd om voor dat model de manual te downloaden, een .PDF van nog geen [B]6 MB[/B], maar... met mijn 10 Mbit/s verbinding stond mijn systeem tientallen seconden[I] [B]voluit[/B] [/I]te downloaden, zonder onderbreking, en nog geen PDF pagina te zien in mijn browser.\r\nIk heb het vier keer geprobeerd, maar na zoveel tijd kreeg ik telkens wantrouwen, en heb het downloaden gestopt, omdat ik inmiddels wel aanvoel dat een PDF van 6 MB al tien maal binnen moest zijn.
Link naar reactie
Een link naar de oude pagina op de Engelse site: [url]ftp://ftp.download.packardbell.com/DESKTOP/[/url] laat de Istart wel zien. \r\nJe moet dan een beetje het bouwjaar weten van je Istart en welk besturingsysteem en dan mag je kiezen.\r\nSorry Erik ... Ik heb totaal over de jouwe heen gelezen. \r\nNu zou TS nog Speccy kunnen installeren om te zien welke videokaart/chip er in de pc zit.\r\n\r\nJe hebt de keuze tussen ATI of Nvidia. \r\n\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
De bovenste moet je hebben.Als die niet werkt neem je de volgende.....\r\nAls test kreeg ik na 3 klikjes de juiste drivers voor mijn DOT.Kom op zeg probeer gewoon wat.Drivers zijn echt niet merk+type gebonden.Veel laptops en computers hebben dezelfde hardware en hebben dus geen specifieke drivers nodig.Op de site van Asus kun je dus een driver voor je video in je Acer laptop vinden als voorbeeld even.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;562960]* Start je PC opnieuw op, zodat het een schone start heeft zonder dat programma\'s geladen zijn. Laat het een minuutje tot rust komen.\r\n* Rechtsklik op je bureaublad, en kies \'[I]Eigenschappen - Instellingen - Geavanceerd - Adapter - Eigenschappen - Stuurprogramma[/I]\'.\r\n* Klik daar op de knop \'[I]Stuurprogramma bijwerken[/I]\', en in de vervolgvenster(s) kies je er voor dat Windows [B]zelf [/B]op Internet zoekt. Geef dit proces de tijd, het kan allemaal best even duren.\r\n\r\nIk hoop nu toch echt dat Windows hier wint :)[/QUOTE]Ik heb deze stappen proberen te volgen maar liep gelijk tegen een probleem aan, als ik rechtsklik op m\'n bureaublad krijg ik geen eigenschappen als keuze...\r\n\r\nMaar het blijkt dus dat het probleem moeilijker is dan gedacht omdat PB een erg onduidelijk overzicht van drivers heeft...\r\nIk zal nog maar eens mijn computer gegevens geven en hopen dat iemand toch een geschikte driver vind, want ik ben er achter gekomen dat zelf zoeken geen optie meer is want ik ben helemaal de weg kwijt. :P\r\n\r\nIk heb een iStart B4010 uit 2007\r\nvan het merk Packard Bell en mijn besturingssysteem is Windows Vista.
Link naar reactie
[QUOTE=Martijnt;563045]Ik heb deze stappen proberen te volgen maar liep gelijk tegen een probleem aan, als ik rechtsklik op m\'n bureaublad krijg ik geen eigenschappen als keuze...[/quote]\nDan via [I]apparaatbeheer[/I]. Daar staat onder \'[I]Beeldschermadapters[/I]\' jouw adapter. Vertel ook even welk merk en type daar vermeld wordt.\n\n* Rechtsklik op je adapter (eerst even het plusje klikken om de structuur uit te vouwen), en kies \'[I]Eigenschappen - tab Stuurprogramma[/I]\'.\n* Klik daar op de knop \'[I]Stuurprogramma bijwerken[/I]\', en in de vervolgvenster(s) kies je er voor dat Windows [B]zelf [/B]op Internet zoekt. Geef dit proces de tijd, het kan allemaal best even duren.\n\n[QUOTE=mugske;563032]Kom op zeg probeer gewoon wat.Drivers zijn echt niet merk+type gebonden.[B]Veel laptops en computers hebben dezelfde hardware[/B] en hebben dus geen specifieke drivers nodig.[/QUOTE]\nJe bedoelt: \'alle moderne grafische adapters hebben een standaard VGA pakket waarvan Windows de drivers heeft\', maar daarmee mis je de hoge- of specifieke resoluties en vernieuwingsfrequenties, dus kan je niet van alle eigenschappen van de adapter gebruik maken. Vandaar toch echt een specifieke driver.\n\nEn de TS heeft die Windows driver al geprobeerd, en liep dus [I]juist [/I]tegen die beperking aan.\n\n[QUOTE=Niekie30;563006]\nNu zou TS nog Speccy kunnen installeren om te zien welke videokaart/chip er in de pc zit.\n\nJe hebt de keuze tussen ATI of Nvidia. [/QUOTE]\nAls het niet lukt wat boven staat wordt het inderdaad maar [url=http://www.piriform.com/speccy][U]Speccy[/U][/url] downloaden en installeren zodat die je kan vertellen welk merk en type grafische adapter er in zit.
Link naar reactie
Niets gevonden heb op het moment de beste software zeggen ze...\nNet nog een dieptepunt bereikt m\'n PC valt nu zelfs uit als ik een simpel filmpje kijk...\n\nBedankt iedereen voor de hulp (erikdenhouter in het speciaal), maar ik denk dat ik gewoon op zoek ga naar een nieuwe PC, had bij de aankoop gewoon wat beter naar de specs moeten kijken, niet persee door dit hoor maar de computer was al erg sloom.\nAls er volgens jullie niets met het beeldscherm is dan hou ik die wel gewoon.\n\nIemand nog tips bij een aankoop van een nieuwe PC?\nIk wil graag een redelijk snelle PC hebben die gewoon HD-films kan afspelen, maar ik game niet op m\'n PC. In welke prijscategorie zit ik dan ongeveer? En jullie raden me zeker een PB af?\n\nZal [URL=\"http://www.bol.com/nl/p/computer/s5715nl-3-0-ghz-geforce-g405-1-tb-3-gb-ram/9000000011100099/index.html?promo=desktops_edban_desktops_edban_desktops_linksboven_0_link-desktop-hppavilionslimline\"]deze PC[/URL] bijvoorbeeld al aan die eisen voldoen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...