Anoniem2 Geplaatst: 22 februari 2011 Delen Geplaatst: 22 februari 2011 Hey!\r\n\r\nIk wil mijn netwerk extra beveiligen door enkel mac adressen toe te laten in het netwerk+wpa-key.\r\n\r\nNu heb ik het volgende, als ik naar de settings van mijn router ga en kies wireless mac filter dan de client list open dan heb ik 2 verschillende IP adressen met hetzelfde mac-adres\r\n\r\nKan dit komen door VMware te draaien op desbetreffende PC? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2011 Ja, dat zou kunnen.\nKijk in je normale besturingssysteem welk IP adres deze heeft gekregen en vervolgens in het besturingssysteem binnen VMware welk IP adres je daar hebt. Zijn dat die twee verschillende adressen die je aantreft in je router? Dan weet je dat het inderdaad door VMware komt. Niks aan de hand dus dan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2011 Hey, heb idd mijn virtuele machines laten draaien in VM en naar IP gekeken, ze kwamen wel degelijk van VMware! Ik vond dit vreemd omdat VMware helemaal niet draaide wanneer ik de MAC adressen aan het ingeven en controleren was... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2011 Bij de meeste routers wordt een ip gereserveerd voor een bepaalde tijd (bijvoorbeeld 2 weken). Zo lang de reservering duurt kun je het ip dan ook terug vinden in de router, ook als de verbinding niet in gebruik was. Dit zou bij jou ook aan de hand kunnen zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2011 Ah oké, goed om te weten!!! Thanx.... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen