Ga naar inhoud

Snelkoppelingen fixer

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Lijkt mij een leuk probleem. Ik heb duizend word-documenten *.docx in duizenden mappen over de pc staan. Nu is de bereikbaarheid ook met zoekmachines toch vrij lastig en tijdrovend. \r\n\r\nIk zou al die bestanden in één map kunnen kopiëren met een filter, maar dat wil ik niet. Alle snelkoppelingen in een map zou kunnen, met een filter zoeken *.docx, bestanden kopiëren en dan maak je in die map de snelkoppelingen, originelen verwijderen. Maar probleem is dan dat ze verwijzen naar een onjuiste locatie. Nu zou je deze moet repareren. Wie weet een oplossing? Het heeft dus niet met reparatie van shortcuts van de desktop of menu start te maken.
Link naar reactie
[QUOTE=De Hulk;561582]Lijkt mij een leuk probleem. Ik heb duizend word-documenten *.docx in duizenden mappen over de pc staan. Nu is de bereikbaarheid ook met zoekmachines toch vrij lastig en tijdrovend. \n\nIk zou al die bestanden in één map kunnen kopiëren met een filter, maar dat wil ik niet. Alle snelkoppelingen in een map zou kunnen, met een filter zoeken *.docx, bestanden kopiëren en dan maak je in die map de snelkoppelingen, originelen verwijderen. Maar probleem is dan dat ze verwijzen naar een onjuiste locatie. Nu zou je deze moet repareren. Wie weet een oplossing? Het heeft dus niet met reparatie van shortcuts van de desktop of menu start te maken.[/QUOTE]\n\nAls je de juiste volgorde aanhoud is het toch geen probleem eerst zoeken op .docx dan de mappen kopiëren in één nieuwe map, nu die map kopiëren en alle bestanden selecteren en met rechts klikken naar snelkoppeling(en) maken deze opslaan in één map en die map op het bureaublad plaatsen onder de naam snelkoppelingen docx .:confused: Ik begrijp alleen niet wat je met die 1000 snelkoppelingen wilt doen.\nHet lijkt mij verstandiger de .docx te selecteren op bijvoorbeeld belang, onderwerp of gewoon op naam en die in alfabetische mappen plaatst A/B/C enz.\n\nDe mogelijkheden zitten net als de filters al meer dan een decennium in Windows, het was naar ik mij kan herinneren één van de belangrijkste beginselen van Bill en Steve om Windows/Apple te maken.\n\nDaar je voor het PC tijdperk altijd eerst naar een opslag dan een kamer dan een rij dan een schap dan een doos dan een map te vinden om daar het document uit te halen deze te kopiëren en het origineel terug te plaatsen in de doos op het schap in de rij in de kamer van een opslag.
Link naar reactie
De methode die jij omschrijft had ik ook voor ogen. Alle docx naar één map daar snelkoppelingen maken en de bestanden wissen. Probleem is dan dat de snelkoppelingen moeten gaan verwijzen naar de oorspronkelijke locatie en die staan natuurlijk in die duizenden mappen over de hele pc verspreid. \r\n\r\nIk heb wat tests gedaan en gebleken is dat ik toch veel te veel ballast mee krijg. Ik ga wel als ik een document bewerk een snelkoppeling maken op het bureaublad. Zal aanmerkelijk langer duren, een jaar of twee/drie voordat je dan alle snelkoppelingen in één map hebt. \r\n\r\nBedankt voor het meedenken.
Link naar reactie
Oké, dan begrijp ik je niet.\r\nVoorbeeld:\r\nIk heb drie documenten op drie verschillende locaties\r\nindex\\map1\\kladblok1.docx\r\nindex\\map2\\kladblok2.docx\r\nindex\\map3\\kladblok3.docx\r\n\r\nstap1, ik zoek op kladblok?.docx\r\nstap2, die kopieer ik naar een nieuwe map\r\nen dan?\r\n\r\nLet wel: alle bestanden blijven op de oorspronkelijke locatie staan\r\n\r\nIk denk dat ik fout zit. Het is helemaal niet nodig de mappen te kopiëren maar je kunt rechtsstreeks, alles selecteren en dan een snelkoppeling maken van alles naar een map. Zal het nog eens testen. Sorry dan voor het ongemak. Was een klein beetje dom hè!
Link naar reactie
[QUOTE=De Hulk;561654]Oké, dan begrijp ik je niet.\r\nVoorbeeld:\r\nIk heb drie documenten op drie verschillende locaties\r\nindex\\map1\\kladblok1.docx\r\nindex\\map2\\kladblok2.docx\r\nindex\\map3\\kladblok3.docx\r\n\r\nstap1, ik zoek op kladblok?.docx\r\nstap2, die kopieer ik naar een nieuwe map\r\nen dan?\r\n\r\nLet wel: alle bestanden blijven op de oorspronkelijke locatie staan\r\n\r\nIk denk dat ik fout zit. Het is helemaal niet nodig de mappen te kopiëren maar je kunt rechtsstreeks, alles selecteren en dan een snelkoppeling maken van alles naar een map. Zal het nog eens testen. Sorry dan voor het ongemak. Was een klein beetje dom hè![/QUOTE]\r\n\r\nIk heb net even op drie verschillende Harde schijven een map gemaakt en daarin een Excel bestand geplaatst met verschillende namen, ik heb daarop gezocht op .xlsx en ik kreeg er al gelijk de snelkoppelingen bij(moet wel even zoeken op Details) als je nu de snelkoppelingen die overigens minder dan 1K zijn(kunt in de zoek map selecteren op grote) of ze er nu staan of dat je ze maakt in de zoek map dat maakt niet uit allemaal selecteert en en knipt en plakt in een map op het bureaublad dan kun je alle files apart benaderen of dat deze nu op de C, D of X schijf staat je pakt altijd de goede file.\r\n\r\nOverigens van vragen word je wijzer ook al stel je de vraag 100 keer, als wij allemaal eens wat meer zouden vragen dan zou het in Nederland in ieder geval een stuk leefbaarder worden.\r\n\r\nHet is vele malen ergerlijker als je op een uitleg steeds als antwoord krijgt \"ja dat snap ik\" terwijl ze de ballen er niet van snappen.:-$
Link naar reactie
OK.... foutje ook van mij, want ik had de uitleg van stroke33 ook niet goed begrepen, het feit dus dat het om het resultaat in het [I]zoekvenster[/I] ging....\n\nIk dus al aan het DOS-sen geslagen, en kwam een heel eind met een eigen batchfile, maar die is blijkbaar niet meer nodig. Het werkt wel, maar heeft een nadeel[B]:[/B] als een bestandsnaam twee maal voorkomt wordt de eerdere overschreven, en eindig je dus met één link.\n\n\nEen vraag heb ik nog wel.... met XP Prof SP3 geprobeerd, en ik mag dus wel meerdere bestanden in het zoekvenster selecteren, er op rechtsklikken, en kiezen voor \'[I]Snelkoppeling maken[/I]\', maar.... ik krijg alleen de optie om ze op het [I]bureaublad [/I]te plaatsen, en dan heb ik voor 1000 bestanden een sneeuwschuiver nodig. Klopt dit ? Of wat is de manier om die snelkoppelingen in een eigen map te krijgen ?
Link naar reactie
Ik werk met Windows 7 Ultimate en Everything als zoekmachine en dan kan ik ze rechtstreeks in een map plaatsen die op het bureaublad staat. Of ik plaats een snelkoppeling naar een map op het bureaublad en gooi ze daar in, volgens mij werkt beide wel. Ik ben er nu klaar mee en ga het verder niet meer proberen. \r\n\r\nBedankt voor het meedenken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...