Ga naar inhoud

2 externe beeldschermen op mijn laptop?


Rob123

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik probeer 2 externe beeldschermen aan te sluiten op mijn laptop (HP Probook4545s). Beeldscherm 1 heb ik aangesloten met een HDMI kabel. Beeldscherm 2 heb ik aangesloten met een VGA kabel. Mijn laptopscherm is het hoofdscherm. Alle schermen zijn gedetecteerd. Ik kan het bureaublad wel uitbreiden naar beeldscherm 1. Maar niet naar beeldscherm 2. Het bureaublad wordt wel weergegeven op beeldscherm 2 maar ik kan er met mijn cursor niet naar toe. Kan ik dit wijzigen d.m.v. instellingen in Windows (windows10)? of loop ik tegen de beperkingen van mijn videokaart aan?
Link naar reactie
Waarschijnlijk zijn de monitoren ‘virtueel’ omgedraaid in Windows 10 zelf. De hdmi-monitor en de vga-monitor staan dan respectievelijk links en rechts op je bureau, maar Windows 10 denkt juist dat ze andersom staan. Dat verklaart namelijk ook waarom de muis vanaf het eerste (linker) beeldscherm niet naar het tweede scherm wil als je deze helemaal naar rechts versleept. Als je de muis helemaal naar links zou verslepen, zul je echter zien dat deze dan plots alsnog op de rechtermonitor verschijnt. Wat je dus moet doen is bij de beeldscherminstellingen in Windows 10 de monitoren omdraaien. Open de beeldscherminstellingen door met de rechtermuisknop op het bureablad te klikken en uit het menu te kiezen voor Beeldscherminstellingen. Als de tweede vga-monitor aan de linkerkant wordt weergegeven bij deze instellingen, dan versleep je ‘m eenvoudig naar de rechterkant. Controleer verder ook welk beeldscherm als hoofscherm is ingesteld. Die krijgt in Windows 10 standaard altijd nummer 1, en in jouw geval is dat het scherm van de laptop zelf. Hoe je dat controleert? Selecteer de monitor die je als hoofscherm wilt instellen en zet vervolgens een vinkje bij Dit beeldscherm instellen als hoofdbeeldscherm. Op die manier kun je ook een ander scherm als hoofdscherm instellen, terwijl het schermnummer wel gewoon gelijk blijft.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...