Anoniem2 Geplaatst: 18 februari 2011 Delen Geplaatst: 18 februari 2011 Ik ben gevallen voor ASDL!!Totaal, dacht dat ze een betrouwbaar aanbod hadden gedaan met hun advertenties in ComputerTotaal en Tips en trucs.\r\nHet gaf al veel problemen om online te komen, maar toen ik online was bleek mijn download snelheid niet hoger dan 3 en wat later 4-6 Mbps.\r\nADSL!Totaal adverteert met een snelheid tot 20Mbps, afhankelijk van je afstand tot de wijkcentrale, de kwaliteit van de telefoonlijn en de situatie en plaats van het modem. Nou daar dacht ik geen problemen mee te hebben, wist dat de snelheid wel wat minder zou zijn dan 20Mbps. Na veel gebel met ADSL!Totaal en met BBned enConceptsICT(die laatste2 verzorgen de diensten) bleek dat er wijkcentrales zijn die niet meer dan 8Mbps geven.\r\nIn plaats van \"tot 20 Mbp\"s is het aanbod dus maar \"tot 8Mbps\".\r\nDaarbij komt nog dat in de voorwaarden staat dat je het contract pas kan verbreken als je niet meer dan 2Mbps haalt.\r\nZat ik daar even mooi mee. \r\nIk heb heel wat forums aangeschreven en ook de redacties van Computertotaal en Tips en Trucs en hun uitgever IDG Nederland. Heb ze gewezen op het feit dat ze hun lezers, of in ieder geval een deel ervan, verkeerd voorlichten met hun advertenties. Ik was zo pisnijdig dat ik ook naar de Reclame code comissie heb geschreven.\r\nHet eind van het liedje is dat ik mijn contract kon verbreken en dat ik net (16 februari) bericht heb gekregen dat de Reclame Code commissie mijn klacht gegrond heeft verklaard.\r\nDe commissie \"beveelt adverteerder aan om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken\".\r\nIk lees daaruit dat ze gewoon door kunnen, het is slecht een aanbeveling. Dus mensen let op.\r\nIk hoop dat Computer Idee een meer betrouwbaar tijdschrift is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2011 Ach, iedereen weet dat 20Mbps nooit gehaald wordt, tenzij je in de centrale gaat wonen. Verder ligt het probleem blijkbaar bij de KPN en dus niet bij adsl!totaal. Als je dus je abonnement bij xs4all of tweakdsl had afgesloten, hadden we hier dus dezelfde tirade gelezen, maar dan over een andere provider. Als je een hogere snelheid wilt, kijk dan eens naar kabel. Niet dat upc of ziggo zoveel beter presteren als provider, maar iha ligt de snelheid wel duidelijk hoger. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2011 [quote]In plaats van \"tot 20 Mbp\"s is het aanbod dus maar \"tot 8Mbps\".[/quote]\r\nDat zie je verkeerd. Want \"tot 20 Mbps\" is echt \"tot 20Mbps\" dus van 0 tot 20 mbit. Daar valt 8 mbit ook onder. Er zijn inderdaad nog centrales die maar max 8 mbit geven maar dat zijn er maar weinig.\r\n\r\n[quote]Daarbij komt nog dat in de voorwaarden staat dat je het contract pas kan verbreken als je niet meer dan 2Mbps haalt.[/quote]\r\nEr zijn er die dit tegenwoordig er in zetten maar dat wil niet zeggen dat deze voorwaarden ook rechtsgeldig zijn. Als je adverteert tot 20 mbit, mag je best een grote marge rekenen, maar slechts 1/4 leveren van het geadverteerde is wel heel weinig en dat maakt de eis in de voorwaarden nogal onredelijk. Daar kan men een beroep op doen.\r\n\r\nEn dat heb je volgens mij gedaan, weliswaar bij de Reclame Code Commissie, die eigenlijk geen partij is, maar het maakt niet uit, als het maar helpt.\r\n\r\nEchter je kunt de bladen hiervan de schuld niet geven. Van bladen als CID en Computertotaal kun je niet verwachten dat ze elk aanbod van elke adverteerder gaan controleren, laat staan door het hele land snelheden van adsl gaan controleren. Dat is niet te doen dus de bladen treft geen blaam.\r\n\r\nZij accepteren de advertenties en het is aan de adverteerder te zorgen dat de advertenties in orde zijn qua aanbod. Feitelijk klopt het aanbod tot 20 Mbit ook, alleen is de mogelijkheid tot opzegging onredelijk.\r\nVerder ben ik van mening dat niet het blad, maar degene die jou internet leveren, dus in dit geval is de provider ConceptsICT (want bbned is de netwerkbeheerder en is dus geen partij), jou bij de aanvraag eerst had mogen informeren dat in jouw geval geen ADSL2+ in de centrale zat en dus de verbinding een stuk lager dan 10 mbit zou uitvallen.\r\nDat is niet gebeurt en da\'s dus ook niet echt netjes.\r\n\r\nDaarom is het goed dat de RCC jouw klacht gegrond heeft verklaard.\r\nIn elk geval bij deze mijn complimenten voor je doortastendheid en het indienen van de klacht bij de RCC, want dat was hier hoog nodig. En als iedereen maar klaagt doch geen actie onderneemt, dan zal er nooit iets verbeteren.\r\nJij klaagt niet alleen maar onderneemt ook actie en vandaar mijn complimenten.(Y) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2011 Ga (\"voor de aardigheid\") eens lezen op de fora van b.v. Ziggo, UPC enz. enz. Er is dan nog heel wat te verbeteren, klagen helpt soms maar meestal niet. Ik vind het goed dat de RCC de klacht gegrond heeft verklaard, als ik dit alles zo lees hadden ze m.i. ook niet anders gekund! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2011 Ik ken die forums, maar moet zeggen dat in de meeste gevallen de oorzaak van klachten die hierop gebaseerd zijn toch het lezen van voorwaarden betreft.\r\nEven uitgezonderd Ziggo, want die beloven daadwerkelijke snelheden, onafhankelijk van afstanden.\r\n\r\nHet betreft ook heel vaak klachten die gegrond zijn en zelfs ook vaak op te lossen zijn, maar door nalatigheid van de helpdesks en onwelwillendheid om echt eens fatsoenlijk naar een probleem te kijken niet opgelost worden. Ik neem aan dat je daar op doelde.\r\nWat dat betreft heb je zonder meer gelijk. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2011 Maarre.... Ik neem toch effe aan dat de TS de postcodecheck heeft gedaan voordat hij een abo afsloot? Wat gaf deze dan aan voor maximale snelheid?\r\nVoor de gein heb ik die postcodecheck ook even gedaan op mijn vorige adres en dit is het resultaat;\r\n\r\n[B]Gefeliciteerd, uw adres XXX-straat, 113XXX, VOLENDAM is geschikt voor ADSL via het BBned netwerk. Omdat u bent aangesloten op een ADSL1 centrale is uw maximale snelheid: [COLOR=\"Red\"]8 Mbps[/COLOR].[/B]\r\n\r\nZe geven dus via de postcodecheck netjes aan wat je ongeveer mag verwachten.\r\nHet kromme is wel dat het in bovestaand geval niet klopt, want ik weet ZEKER dat die centrale geschikt is voor ADSL2, zat er notabene zelf op toen ik daar nog woonde. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2011 Als Eek nu was begonnen met lezen voor dat getal 20 dat was hem en vele anderen overigens een lichtje opgegaan er staat bij al die reclames altijd TOT 20 Mb, als er zou staan dat er een 20Mb verbinding geboden zou worden was het een heel ander verhaal, nu zeggen zij allemaal dat je een verbinding tot 20 Mb kunt krijgen wat afhangt van vele factoren waarvan de afstand naar de centrale en het soort abo de belangrijkste zijn, ik heb nog nergens gelezen dat je een Abonnement kunt krijgen met een snelheid van 20Mb voor een bedrag van €19,95 all-in op meer dan 3 Km afstand van een wijk, plaats centrale.\r\n\r\nIk ben zelf bij KPN en woon op meer dan 3 Km van de centrale met een vast IP adres in Almere en woon ongeveer in een straight line 60 Km van Almere vandaan dus wat ik ook doe bij welke provider dan ook ik woon er of dicht genoeg bij of er veel te ver vanaf dus altijd verkeerd, .:confused::@ Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2011 Als er in advertentie staat tot 20Mbps, afhankelijk van je afstand tot de wijkcentrale, de kwaliteit van de telefoonlijn en de situatie en plaats van het modem, dan houd ik daar rekening mee, zeker omdat ik vroeger ook weleens met BBned had gewerkt, wist ik ongeveer wat mijn data verlies zou zijn. Tot 20 Mbps is heel iets anders dan tot 8Mbps. Dat ik de bladen aanschreef was in eerste instantie om de integriteit van de redactie te testen, toen bleek uit de reacties, dat ASDL!Totaal echt uit de zelfde stal komt heb ik ook hun baas aangeschreven. \r\nHet is inderdaad stom dat ik teveel vertrouwen heb gehad en niet eerst verder heb gekeken en getest, \r\nmaar als er niet meer verzet komt tegen al dat geklooi van die providers, blijven ze aan de gang. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2011 [QUOTE=Eek;561631]Als er in advertentie staat tot 20Mbps, afhankelijk van je afstand tot de wijkcentrale, de kwaliteit van de telefoonlijn en de situatie en plaats van het modem, dan houd ik daar rekening mee, zeker omdat ik vroeger ook weleens met BBned had gewerkt, wist ik ongeveer wat mijn data verlies zou zijn. Tot 20 Mbps is heel iets anders dan tot 8Mbps. Dat ik de bladen aanschreef was in eerste instantie om de integriteit van de redactie te testen, toen bleek uit de reacties, dat ASDL!Totaal echt uit de zelfde stal komt heb ik ook hun baas aangeschreven. \nHet is inderdaad stom dat ik teveel vertrouwen heb gehad en niet eerst verder heb gekeken en getest, \nmaar als er niet meer verzet komt tegen al dat geklooi van die providers, blijven ze aan de gang.[/QUOTE]\n\nHet zijn niet ik zeg nogmaals niet alleen de Internet providers die zoals jij zegt maar aanklooien.\n\nIk zal je één voorbeeld geven van iets heel anders maar ook geklooi, heb je, zo niet, ga eens langs bij een boer die nog in het weiland melkt (neem een schone jerrycan van 2,5 á 5 liter en een trechter mee) vraag aan zo\'n boer of je niet een jerrycan melk van hem kunt kopen zo uit de koe.:);)\n\nKoop nu in de Supermarkt 2 liter melk 1 halfvol en 1 vol neem nu een tray met 6 glazen en maak 2 rijen van 1 glas en er in het midden onder 1 rij van 4 glazen, vul de beide enkele glazen met halfvolle en 1 met volle melk uit de supermarkt, vul van de rij van 4 glazen het eerste glas zo uit de jerrycan, nu vul je het volgende glas met 1/4 water en de rest melk uit de jerrycan, het volgende glas met 2/4 water en de rest melk uit de jerrycan, het volgende glas met 3/4 water en de rest melk uit de jerrycan.\n\nLaat dit een nacht in de koelkast staan (let op! de melk uit de jerrycan wel eerst verwarmen tot net onder de kook) en doe er wat plastic op zodat het niet de smaak van die ene ui aanneemt, proef na die nacht de melk van bovenaf aan dus melk uit de supermarkt en dan de volle boeren melk \nenz, je zult nu proeven dat de boeren melk met 3/4 water nog steeds beter smaakt dan de melk uit de supermarkt.:confused:\n\nZo gaat het dus met alles wat de mens \"maakt\", vorig jaar groot melk schandaal melamine in de melk(het is zover verdunt dat het wit uit de melk is en dus witter gemaakt moest worden met melamine) er sterven baby\'s aan , in de zelfde periode is er een lek bij een Limburgs chemie bedrijf waar plots het gras wit is van de melamine, er word nog geen waarschuwing gegeven want het kan geen kwaad??8o| Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen