Anoniem2 Geplaatst: 17 februari 2011 Delen Geplaatst: 17 februari 2011 Goedemiddag! \r\n\r\nIk heb zoals onderwerp al vermeld, en als vele anderen, een probleem met mijn externe HD. Het gaat om een Packard Bell Carbon 1 TB. \r\n\r\nProbleem in het kort: In Deze Computer kan ik niet mijn mappen en submappen zien, echter wel de back up bestanden die ik er gisteren op heb gezet. Vreemde is als ik Back up Wizard open, ik dan wel toegang heb tot alle map- en sub mappen. En ook daar de inhoud van kan zien.\r\n\r\nMisschien is het wel even handig om de \"geschiedenis\" van mijn probleem HD te vermelden namelijk als volgt: \r\n\r\nSchijf werd geleverd in FAT32, dus geformatteerd naar NFTS. Hierbij werd wel de originele inhoud van schijf verwijderd, maar was alleen een auto-exe voor bijgeleverd programma. Vervolgens schijf volggegooid met documenten/muziek/foto\'s etc. Hierna werd enkele dagen mijn schijf vaak niet herkend op de PC, soms dan weer wel. Back-up teruggezet van voor het formatteren en daarna werd HD iedere keer bij inpluggen herkend. Echter, kan ik nu niet meer mijn foto/muziek/video mappen bekijken en geeft de volgende melding: \"J:\\Muziek niet toegankelijk. Bij een ingeving een back-up te maken voor het geval dat, zag ik dat ik opeens wel alle mappen kon zien en bestanden nog bestaan.\r\n\r\nKan iemand mij misschien helpen om deze fout op te heffen zodat ik weer gewoon normaal bij mijn bestanden kan? \r\n\r\nAlvast hartelijk bedankt! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2011 Staan de mappen misschien verborgen ? Want blijkbaar zegt de melding \'[I]niet toegankelijk[/I]\' dat ze er wel zijn...\r\nIn je Verkenner kan je in het menu \'[I]Extra - Mapopties - Weergave[/I]\' instellen dat ook verborgen bestanden en mappen zichtbaar worden.\r\n\r\nIk zou eens op het station rechtsklikken, en bij \'[I]Eigenschappen - Extra[/I]\' een volledige schijfcontrole uitvoeren (2 vinkjes zetten). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2011 Bedankt voor de snelle reactie! \n\nVerborgen mappen en bestanden staan al zichtbaar ingesteld. Dus dat is het in ieder geval niet. Schijfcontrole heb ik gisteren ook uitgevoerd en kwam verder niets uit. \n\nGroetjes\n\nEdit: \nMisschien handig erbij te vermelden wat ik in eerste post niet duidelijk heb gemaakt: Basismappen kan ik zien in Deze computer dus ik zie het hele rijtje met wat er op die schijf moet staan: Muziek/Documenten/Films. Ik zie alleen niet de + voor de bijbehorende submappen, en ook kan ik de map zelf niet aanklikken omdat hij dan de foutmelding geeft. Hopelijk is dit iets duidelijker.. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2011 Probeer eens in een opdrachtprompt (gestart met een rechtsklik op de snelkoppeling en \'[I]Starten als... Administrator[/I]\' kiezen) de volgende opdracht:\r\n[CODE]attrib -a -s -h -r J:\\muziek /s[/CODE]\r\n\r\nVerder eens kijken of je eigenaar van het spul kan worden:\r\nXP: [url]http://support.microsoft.com/kb/308421/nl[/url]\r\nW7: [url]http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/w7programs/thread/dced948c-52ca-4d99-9696-06cdae564f7d[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2011 Hierbij werd wel de originele inhoud van schijf verwijderd, maar was alleen een auto-exe voor bijgeleverd programma.Ach en dat was alles??(I)\r\n\r\nDeze schijf biedt een capaciteit van 1000 GB in een compacte, fraai vormgegeven Carbon behuizing. De Packard Bell-schijven zien er niet alleen goed uit, ze leveren ook prestaties. Ze breiden de opslagcapaciteit van een desktopcomputer zeer eenvoudig uit. Deze externe harde schijf heeft geen aan/uit-knop meer! De harde schijf wordt automatisch uitgeschakeld wanneer de pc niet langer in gebruik is.\r\n\r\nDe harde schijf is stil, en beschikt over een grote opslagcapaciteit. Dit alles tegen een lage prijs per gigabyte. Deze schijf vormt de snelste, gemakkelijkste manier om opslagcapaciteit aan je computer toe te voegen en bieden extra ruimte voor tal van video-, audio- en muziekbestanden. [COLOR=\"Red\"]Bovendien maakt Packard Bell Software Suite (back-up) de bescherming van je gegevens eenvoudiger.[/COLOR]:|\r\n\r\n\r\nOf zit er misschien op de basis map een zichtbaar slotje? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2011 [QUOTE]XP: [url]http://support.microsoft.com/kb/308421/nl[/url][/QUOTE]\r\n\r\nDit is de oplossing geweest voor mij! Ik was inderdaad plots uitgeschakeld als eigenaar. Hoe, is me nog steeds een raadsel. Maar het is gelukt. Eerst nog wel even het euvel overkomen dat mijn tabblad \"beveiliging\" ook spoorloos verdwenen was. Uiteindelijk relatief snel opgelost dus.\r\n\r\nSuper voor de (snelle) en goede reactie! \r\n\r\nGroetjes,\r\n\r\nKokos Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2011 Misschien de mappen aangemaakt op een account anders dan die van Administrator ?\nIk weet het ook niet *-) hou het even in de gaten zou ik zeggen (Y) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen