Ga naar inhoud
  • 0

Warning, your computer is infected with spywa

Anoniem2

Vraag

Beste,\r\n\r\nMijn broer zijn laptop kreeg plotseling een bureaublad met: warning, youre in danger! Your computer is infected with spyware. All you do with this computer .....\r\n\r\nNou ging ik op zoek naar een verwijder programma en meerdere spyware scanners, maar het probleem nu is dat ik geen .exe bestanden meer kan uitvoeren. De bestanden komen binnen, staan netjes in het rijtje downloads, maar kan niks uitvoeren of naar de desbetreffende map gaan. \r\nOok herstart de laptop zich zo nu en dan, zonder dat ik daar opdracht voor geef. \r\nSoms komt windows er tussendoor, denk ik, met het blauwe scherm dat windows wordt afgesloten om verdere problemen te voorkomen. \r\n\r\nHij heeft deze aanval al eerder gehad en toen kon ik wel bestanden uitvoeren.\r\n\r\n.exe staat trouwens niet in het rijtje van bestandtypen koppelen aan..\r\n\r\niemand die mij kan helpen? Graag!
Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
De truuk is nu om te voorkomen dat de betreffende malware met Windows opstart, door deze uit te schakelen via msconfig of het register.\nVoordat je daarmee aan de gang gaat, is het wellicht de moeite waard om te proberen of je wel exe-bestanden vanuit de veilige modus kunt uitvoeren; in dat geval kun je langs die weg proberen het probleem op te sporen.\n\nOverigens vind ik het wel raar dat je geen exe-bestanden kunt uitvoeren, maar wel dingen kunt downloaden. Je browser is immers ook een exe-bestand...\nMaar probeer die veilige modus eens.
Link naar reactie
  • 0
ik heb hitman pro via veilige modus kunnen installeren en laten scannen. Deze heeft aardig wat gevonden en verwijderd. Hierna opnieuw opgestart in de normale modus en het scherm als bureaublad is weg. Ik laat nu nog een aantal scanners er overheen gaan om te kijken of ik alles weg kan krijgen.\r\n\r\nZijn er nog bepaalde dingen die ik nu moet doen om ervoor te zorgen dat alles weg is? Bepaalde scanners?
Link naar reactie
  • 0
Okee, mbam heb ik er ook overheen gehaald. Kwam iets van 380 infecties uit. Deze zijn verwijderd en laptop opnieuw opgestart.\n\nVirusscanner kan ik nu ook weer gebruiken, maar ik twijfel er eerlijk gezegd aan of deze wel zijn werkt doet. Is het zo dat deze soort, spyware, door de scanner niet gezien wordt? Aangezien dit nu de 2e keer is dat deze laptop het heeft opgelopen.\n\nDe scanner hierop is van AVG, de gratis versie.
Link naar reactie
  • 0
Heeft volgens mij niets met de kwaliteit van AVG te maken. Ik had een paar weken geleden 2 pc\'s de één met Norton internet security en de ander met de hele handel van Mcafee en beiden hadden ook een heel irritant virus gemist.\nZo\'n kreng wat beweert een antivirus programma te zijn en ineens 80.000 zogenaamd geïnfecteerde bestanden op je pc aantreft en maar blijft popuppen.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...