Anoniem2 Geplaatst: 14 februari 2011 Delen Geplaatst: 14 februari 2011 Hallo,\r\n\r\nIk heb gisteren mijn Acer aspire predator G7200 van Windows 7 Ultimate voorzien.\r\nNa de installatie van W7 gaf mijn pc geen dvd drives meer aan.\r\nDit zijn SATA aansluitingen, mijn HDD\'s ook maar die herkent hij wel.\r\nook in apparaatbeheer staan ze niet en in schijfbeheer ook niet.\r\nIk heb in Regedit de upper en lowerfilters verwijderd (Idee van Acer)\r\nmaar dat heeft ook niks geholpen.\r\nIemand een ideetje?\r\nWant ik kom er echt niet uit :(\r\n\r\nRobert :idea: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2011 Ik heb de bios gereset, maar nog blijft het probleem bestaan.\r\nDe bios geeft de dvd drives wel aan.\r\nIk heb ze zelfs nog ingesteld als 3th en 4th boot device.\r\nVolgens mij zit het probleem in windows zelf.\r\nToch bedankt voor het advies MacFan.\r\nHeeft iemand nog meer ideen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2011 Nog steeds hetzelfde probleem!\nIs er niet een andere optie om de drives wel werkend te krijgen?\nAangezien deze het wel deden toen ik nog werkte met Vista.\nIk ben toch niet echt van plan om nieuwe drives aan te schaffen, aangezien deze pc al heel prijzig was.\nHeeft iemand een andere oplossing??? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2011 De reparatie/herstel met de dvd kan ik nog eens overwegen.\nMaar dat is tijdrovend. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2011 Dit heb ik ook al geprobeerd, maar ik kan het nog eens een keer doen.\nMaar denk niet dat dit de oplossing is.\nToch bedankt dat je mee denkt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2011 Drivers voor Acer aspire predator G7200 voor W7 ophalen op website Acer Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2011 Op welke sata poorten zijn ze aangesloten.\nSoms zijn een andere kleur sata poorten geconfigureerd voor raid, tenzij je een jumper op het moederbord omzet. (Zie manual moederbord)\n\nHeb je verder alle drivers opgehaald bij Acer voor jou model. In het bijzonder de chipset driver?\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2011 Beste Niek,\r\n\r\nDe drives zijn aangesloten op de s-ata poorten die er voor zijn,\r\nIk heb verder niet aan de kabels gezeten.\r\nDeze stonden al zo toen ik de pc kreeg (met vista werkte het wel naar behoren)\r\n\r\nHier een link van mijn moederbord : [url]http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://xtreview.com/images/MSI%2520K9A2%2520Platinum%2520%252001.jpg&imgrefurl=http://xtreview.com/addcomment-id-3717-view-MSI-K9A2-Platinum-and-MSI-K9A2CF.html&h=420&w=350&sz=84&tbnid=0UmKb9fU9DB5wM:&tbnh=246&tbnw=205&prev=/images%3Fq%3Dmsi%2Bk9a2%2Bplatinum&zoom=1&q=msi+k9a2+platinum&hl=nl&usg=__V7wogIjmwmAtL14aRFRR-owjK_w=&sa=X&ei=_OpbTeuGNoWAOuS7pNML&ved=0CB0Q9QEwAQ[/url]\r\n\r\nDit is niet het originele moederbord dat in de predator zat.\r\nMaar de drivers voor de pc heb ik nog niet gedownload.\r\nIk ben namelijk niet thuis.\r\nDit is toch niet een kwestie van de jumpers wijzigen?\r\n\r\nRobert Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2011 Zeker weten dat de register fix met upper- en lowerfilter goed is uitgevoerd ?\r\n\r\nHier heb je (als het Engels lukt) nog een idee:\r\n[url]http://capitalhead.com/articles/windows-7-dvd-drive-not-working-problem-missing-disappeared-error-gone-not-found-not-recognized-in-x64-and-x86.aspx[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2011 Beste allemaal,\r\nIk ben weer thuis en heb vandaag alles geprobeerd.\r\n1 double check upper/lower filters. (niks gevonden\r\n2 uitschakelen, drives ontkoppelen en idem dito reverse.\r\n3 De jumpers heb ik nog niet gevonden dus als iemand me hier mee kan helpen??\r\n4 Drivers gezocht op de site. (niks gevonden)\r\n5 Chipset update. (geen resultaat)\r\n6 Schone herinstallatie (geen resultaat)\r\n\r\nAlles wat is genoemd in dit forum heb ik geprobeerd maar het werkt nog steeds niet.\r\nIk weet van de flauwheid niet meer wat ik er nog aan kan doen.\r\nHeeft iemand nog meer ideen?\r\n\r\nRobert Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2011 Welke raid driver gebruik je de T3 of de promise 600. \nJe moet nl voor W7 een juiste driver ophalen voor de promise en T3 controler bij \n\nUit het manual:\n[I][COLOR=\"RoyalBlue\"]4 SATAII ports by SB600 (SATA1~4)\n- 2 SATAII ports by Promise T3 (SATA5~6), support SAS ready\ndevice\n- 2 eSATA ports by Promise T3\n- Supports storage and data transfers at up to 300MB/s\n- 2 SATA (SATA5 & SATA6) ports and 2 eSATA ports by Promise T3\nsupport to install storage devices only\n[/COLOR][/I]\n\nSluit de drives anders eens op de 5e en 6e poort aan.\n\nKijk verder even in het manual van het moederboard op blz 3-7 naar de juiste instellingen in het bios.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2011 Beste allemaal!\r\nIk heb de drives eindelijk werkend gekregen door de goeie tip van Niekie30!\r\nIedereen heel erg bedankt voor de tips en adviezen.\r\n\r\nRobert. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen