Anoniem2 Geplaatst: 14 februari 2011 Delen Geplaatst: 14 februari 2011 Wanneer ik een plaat opneem met de laptop, dan slaat hij dat als wav-bestand op. Dit soort neemt echter nogal veel plaats in. Nu heb ik het geconverteerd naar mp3 en die gebrand op cd. Nu weet ik dat mp3 gegevensverlies oplevert. Is er een manier om die wav-bestanden veilig te stellen op een extern ding zodat ik weer plaats kan maken op de laptop? Ik heb die mp3-schijfjes wel, maar dat is dus niet het oorspronkelijke bestand. Het is bedoeld om terug te kunnen grijpen wanneer er iets zou gebeuren met die gebrande cd\'s. Andersom converteren is geen goed idee.\r\n\r\nIk heb trouwens ook een mp3-speler van 2 GB die ik niet vol krijg. Hij blijft steken bij een halve GB. Wanneer ik hem in de pc steek, laat hij zien dat hij nog ruimte over heeft, maar de muziek komt er niet op. Ik heb dit probleem niet bij andere mp3-spelers. Ik heb er wel eens iets over gelezen bij de FAQ-man, maar ik kan dat bericht niet meer terugvinden... :-( Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2011 [QUOTE=Johannes1903;560990]Wanneer ik een plaat opneem met de laptop, dan slaat hij dat als wav-bestand op. Dit soort neemt echter nogal veel plaats in. Nu heb ik het geconverteerd naar mp3 en die gebrand op cd. Nu weet ik dat mp3 gegevensverlies oplevert. Is er een manier om die wav-bestanden veilig te stellen op een extern ding zodat ik weer plaats kan maken op de laptop? Ik heb die mp3-schijfjes wel, maar dat is dus niet het oorspronkelijke bestand. Het is bedoeld om terug te kunnen grijpen wanneer er iets zou gebeuren met die gebrande cd\'s. Andersom converteren is geen goed idee.[/QUOTE]\r\n\r\nAls wav branden op een DVD, je kunt ze ook nog eerst inpakken met 7-Zip om ruimte te besparen [url]http://www.7-zip.org/[/url] je kunt de gezipte bestanden zelfs direct afspelen met VLC player [url]http://www.videolan.org/vlc/[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2011 Flac is een formaat dat muziek bestanden kleiner maakt zonder kwaliteitsverlies. Een nadeel is wel dat de bestanden groter zijn als een MP3 bestand. Niet alle rippers en converters kunnen overweg met dit formaat. Het is even zoeken of het allemaal werkt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2011 Er zijn testen gedaan om te kijken of mensen verschil horen tussen mp3 en origineel. Als mp3 een \'bitrate\' heeft van ik meende 256 horen de meesten geen verschil. Kies je voor 320 dan is, voor het menselijk oor, er geen verschil hoorbaar. Wil je nog beter, kies dan idd voor Flac.. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2011 [QUOTE=Johannes1903;560990]\r\n\r\nIk heb trouwens ook een mp3-speler van 2 GB die ik niet vol krijg. Hij blijft steken bij een halve GB. Wanneer ik hem in de pc steek, laat hij zien dat hij nog ruimte over heeft, maar de muziek komt er niet op. Ik heb dit probleem niet bij andere mp3-spelers. Ik heb er wel eens iets over gelezen bij de FAQ-man, maar ik kan dat bericht niet meer terugvinden... :-([/QUOTE]\r\n\r\nWas het iets met leegmaken en opnieuw formatteren?:cool: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen