Ga naar inhoud

bestand downloadbaar maken vanaf ftp

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nik wil graag een excel bestand algemaan downloadbaar maken en daarom heb ik het bestand ge-upload maar vervolgens krijg ik een foutmelding als ik op het bestand klik in bestandsbeheer. Dit geld ook voor het klikken op alle plaatjes terwijl die het wel op de site doen. Ik heb totaal geen ervaring op dit gebied dus ik hoop dat iemand me kan vertellen wat ik verkeerd doe.\r\n\r\nGroeten Merijn
Link naar reactie
Ik ben inmiddels een stap dichterbij door de bestanden te uploaden filezilla en de link te pakken vanaf de ftp en dus niet te uploaden via cms. Nu loop ik alleen nog tegen het probleem aan dat er om een ww gevraagd wordt bij het aanklikken van de links. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat uitzet zodat de bestanden vrij te downloaden zijn?\r\n\r\nGroeten Merijn
Link naar reactie
Er van uit gaande dat je een website hebt, is het principe exact hetzelfde als een website publiceren via ftp.\n\nAls je inlogt via ftp met behulp van je ftp-programma kom je in de root van je ftp account. Bij sommige webhosts is dit direct gelijk aan de root van je website; bij sommige webhosts bevindt die root zich in een submap htdocs of www of iets dergelijks. Open die map indien dat bij jou het geval is.\n\nPlaats nu je bestand.xlsx in die map. Dit bestand is nu via je eigen domeinnaam bereikbaar via [url]www.domeinnaam.nl/bestand.xlsx[/url].
Link naar reactie
Dat is inderdaad geen optie, ten 1e omdat ik dat niet kan en ten 2e kost het uitzoeken en het daarna doen gewoonweg teveel tijd. \r\nIk moet de website die door iemand anders is gemaakt al aanpassen maar ik denk dat ik beter helemaal overnieuw kan beginnen. Vooral omdat ik helemaal geen ervaring heb met een website bouwen en dus om alles beter te snappen vanaf begin kan beginnen. Enig idee of er ergens op het web een goede basis is te vinden voor het leren van een site maken?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...