Ga naar inhoud

Ruis uit de Boxen/speakers

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nBeste mensen ik heb speakers en die deden het uitstekend. Ik heb een pc met als os WIN XP sp3. mijn geluidskaart is een AC 97. Ik heb de juiste drivers en de speakers/boxen werkten uitstekend. Totdat ik vandaag de pc aanzette. Als ik geluid afspeel dan hoor ik geruis in plaats van muziek. En als ik soms aan de realteak programma zit te kloten dan wil het soms veranderen naar iemand die roept uit een diepe put met als combinatie dat ruis erbij.\r\n\r\nHeeft iemand misschien een idee waar het probleem kan liggen.\r\nIs er een bepaalde instelling aangevinkt of is het de geluidskaart.\r\n1 ding is zeker het zijn niet de speakers/boxen, ik heb er andere op aangesloten en het resultaat was hetzelfde.\r\n\r\nMVG
Link naar reactie
Niemand die mij kan helpen?\r\n\r\n[QUOTE=Davido;560752]Hallo,\r\n\r\nBeste mensen ik heb speakers en die deden het uitstekend. Ik heb een pc met als os WIN XP sp3. mijn geluidskaart is een AC 97. Ik heb de juiste drivers en de speakers/boxen werkten uitstekend. Totdat ik vandaag de pc aanzette. Als ik geluid afspeel dan hoor ik geruis in plaats van muziek. En als ik soms aan de realteak programma zit te kloten dan wil het soms veranderen naar iemand die roept uit een diepe put met als combinatie dat ruis erbij.\r\n\r\nHeeft iemand misschien een idee waar het probleem kan liggen.\r\nIs er een bepaalde instelling aangevinkt of is het de geluidskaart.\r\n1 ding is zeker het zijn niet de speakers/boxen, ik heb er andere op aangesloten en het resultaat was hetzelfde.\r\n\r\nMVG[/QUOTE]
Link naar reactie
Hahah, ik snap het in brabant is carnaval ook losgebarsten:-#. Maar hoe los je het probleem dan tijdelijk op, aangezien het probleem tijdelijk optreed.\r\n\r\nmvg\r\n\r\n[QUOTE=reintje;560832](Ik heb de vraag ook wel gelezen en volg de draad omdat ik af en toe met een soort gelijk probleem zit... ;-)... dus misschien denk je, zoveel lezers en niemand die een oplossing biedt, maar iemand kan ook je draad willen volgen...)[/QUOTE]
Link naar reactie
Ik heb al een systeemherstel uitgeprobeerd. Maar dat heeft geen effect gehad. Het probleem is dat ik helemaal geen geluid heb. In plaats van geluid komt er ruis uit. Ik denk nu dat het geluid (onboard) niet meer functioneert. Ik heb alle stekkers nagekeken en een nieuwe driver geinstalleerd. Maar zonder resultaat. Iemand nog mogelijke suggesties. Een andere vraag is het mogelijk om te controleren of mijn geluidskaart (onboard) kan nachecken of die wel functioneert.\r\n\r\n[QUOTE=erikdenhouter;560907]Terug zetten van een herstelpunt mogelijk ? Zeker doen.\r\n\r\nDe ruis (\'[I]white noise[/I]\'), hoe hard is dat ?\r\n\r\nIk lees dat het bij sommigen wel voorkomt na starten vanuit standby, en dat een echte herstart het oplost, maar wat het werkelijke probleem is lees ik nog niet.[/QUOTE]
Link naar reactie
Hoe de hardware alleen te testen weet ik niet, want je hebt toch altijd drivers nodig om het te laten werken.\r\n\r\nJe zou nog een BIOS reset kunnen proberen door het batterijtje van het moederbord te verwijderen (uiteraard met de stekker uit het stopcontact).\r\n\r\nKan je die ruis wel met de volumeregelaar in sterkte veranderen ?
Link naar reactie
Als ik aan de volume knop ga zitten, en de knop hoger ga draaien op de speakers/boxen dan wordt de ruis alleen harder en heviger. Als je goed luistert dan hoor je de muziek heel ver in de ruis, maar dan moet de volume opzacht staan. En als ik aan de volume ga zitten rechtsbeneden in de taakbalk, en ik zet het heel zacht dan hoor je door die ruis heel ver de muziekbeat.\r\n\r\nIemand een idee?\r\n\r\nMVG\r\n\r\n[QUOTE=erikdenhouter;561653]Hoe de hardware alleen te testen weet ik niet, want je hebt toch altijd drivers nodig om het te laten werken.\r\n\r\nJe zou nog een BIOS reset kunnen proberen door het batterijtje van het moederbord te verwijderen (uiteraard met de stekker uit het stopcontact).\r\n\r\nKan je die ruis wel met de volumeregelaar in sterkte veranderen ?[/QUOTE]
Link naar reactie
Als ik WAV en Luidspreker op zijn laagst zet, dan doet is het ruis op zijn minst. En hoor ik in de diepte van het geluid de ritme van het muziek.\r\n\r\nIemand nog een idee?\r\n\r\n[QUOTE=erikdenhouter;561793]Probeer eens één voor één de bronnen te dempen tot de ruis de mond houdt. Welke is dat, of lukt dat niet ?\r\n\r\n(Dat doe je in je regelpaneel, met vinkjes onder de bronnen zetten.)[/QUOTE]
Link naar reactie
Als je [I]niets[/I] afspeelt, b.v. net na boot, is de ruis er dan ook ?\n\nKijkj of er bij het \' [I]standaardapparaat[/I]\' niet de verkeerde staat ingesteld, waarschijnlijk moet het [I]niet[/I] de \'Realtek Digital Output\' zijn ?\n(Rechtsklik [I]speaker icoontje[/I], en kies \'[I]Eigenschappen van audio - Audio - Afspelen[/i]\' )
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...