Anoniem2 Geplaatst: 11 februari 2011 Delen Geplaatst: 11 februari 2011 Beste,\r\n\r\nReeds geruime tijd heb ik hetvolgende probleem bij het verzenden van e-mail met outlook express.\r\nBesturingsprogramma dat ik gebruik is Winows XP.\r\nMoet ik jullie ook nog vermelden dat ik een leek ben in heel het computerwereldje, dus probeer het makkelijk uit te leggen als jullie een oplossing voor het probleem hebben.\r\n-Ik wens een e-mail, met of zonder attachment te versturen naar een bepaald e-mail adres.\r\n-Zodra ik op verzenden klik komt deze in postvak uit te staan en begint het verzenden van de e-mail.\r\n-Dit kan ik volgen via extra, verzenden en ontvangen, alles verzenden en ontvangen.\r\n-Dit scherm opent en de groene tijdsbalk begint te lopen.\r\n-Deze loopt tot het einde en dan verschijnt de volgende foutmelding.\r\n-Er zijn fouten opgetreden bij het verwerken van de taak verzoeken. Raadpleeg de onderstaande lijst met fouten voor meer details.\r\n-Het tabblad met fouten is echter LEEG en het tabblad taken vermeld 1 bericht verzenden met .....\r\nDe e-mail blijft echter in postvak uit staan en springt niet automatisch naar verzonden items, alhoewel de e-mail wel is verzonden.\r\nBij de verzonden items kan ik deze ook niet terugvinden.\r\nIk moet deze e-mail zelf uit de map postvak uit verwijderen anders wordt deze bij het versturen van een volgende e-mail nogmaals en opnieuw verstuurd. Tot gevolg dat de betreffende e-mail ontvangers meermaals dezelfde e-mails blijven ontvangen. Zodra ik deze uit de postvak uit heb verwijdert is het versturen van dezelfde e-mail natuurlijk opgelost. \r\n-Ik heb reeds gezocht naar oplossingen en heb reeds de mappen als postvak uit, verzonden items, verwijderde items reeds geheel leeg gemaakt want dit zou ook het probleem kunnen geweest zijn maar dit is tot nu toe niet de oplossing geweest.\r\n\r\nHopelijk kunnen jullie mij helpen met dit probleem.\r\n\r\nAlvast hartelijk dank,\r\n\r\nJan Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2011 Phoe vaag probleem, dit heb ik ook nog niet meegemaakt.\r\nIk weet niet in hoeverre je emails en accounts moet bewaren, maar anders zou je eens een herinstallatie kunnen overwegen van Outlook Express.\r\nD.w.z. deinstalleren, dan de benodigde mappen ook leeg kiepen want dat gebeurt bij een deinstallatie namelijk niet. En daarna OE weer installeren.\r\n\r\nEen andere optie is dat je op zorgt dat OE afgesloten is. Daarna wis je de Postvak Uit.dbx en verzonden items.dbx bestanden.\r\nDeze kun je normaliter vinden in:\r\nC:\\Documents and Settings\\gebruikersnaam\\Local Settings\\Application Data\\Identities\\{96D03DD3-D1ED-4EB7-9E08-43xxxxxxxx}\\Microsoft\\Outlook Express\r\n\r\nZo ongeveer ziet die directory er aan. Als je deze niet kunt vinden zul je in je configuratiescherm bij mapopties de verborgen bestanden en mappen zichtbaar moeten maken en vermoedelijk ook systeemdirectory\'s laten zien.\r\n\r\nBij het nieuw opstarten wordt automatisch weer een postvak uit.dbx aangemaakt, zelfde voor verzonden items.dbx, misschien dat het helpt.\r\n\r\nHet kan helpen volgende keer eens Google te gebruiken met zo\'n zoektitel, dan was je deze tegen gekomen, daarin staat feitelijk hetzelfde, kwam ik net bij toeval tegen:\r\n[url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=44892[/url]\r\nDe zoekterm was: mail blijft in postvak uit staan\r\n\r\nNiet dat ik perse naar Google wil verwijzen, ik draag hier immers ook de oplossing aan, maar als men zich aanleert een beetje met Google te werken kan men vaak snel aan een oplossing komen.\r\nIn jouw geval had je dit misschien die \"geruime tijd\" bespaart.\r\n\r\nMisschien ook niet, maar dat horen we dan wel weer nadat je genoemde oplossing geprobeerd hebt.;) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen