Ga naar inhoud

SSD leven verlengen?

Aanbevolen berichten

Beste Lezers,\n\nIk vraag me af of het mogelijk is om de levensverwachting van een SSD te verlengen door het verhuizen van \"browser data\", \"temp folders\" en \"documents and settings\" naar een HDD?\n\nBijvoorbeeld:\n\nSSD - OS & antivirus\nHDD - Desktop, Browser folders, temp folders, media folders en documents\n\nP.S.\n\nGaat een SSD geheugen cell ook kapot bij het lezen van data die er op staat?
Link naar reactie
Weet niets van slijtage, maar je zult zien dat die SSD\'s ook spotgoedkoop gaan worden en dan hoef je je nergens druk om te maken. Ik heb het OS en alle Program Files er op staan en van de 80 GB is 40 in gebruik. Alle Mijn documenten, Mijn muziek en Mijn .... staan allemaal op de normale HDD (1TB).\r\n\r\nGeen problemen. Schakel automatisch defragmenteren uit en bij NIS 2011 e.a. optimalisatie uitschakelen (Diversen).
Link naar reactie
[B]To maximize the life of a SSD ...... :[/B] [url]http://www.biggtech.com/tips-reviews/trim-performance-in-windows-7-enabling-tips-tricks-supported-ssds_2834.html[/url]\n[QUOTE]By default when a solid state drive is present, Windows 7 will disable disk defragmentation, Superfetch, ReadyBoost, as well as boot and application launch prefetching[/QUOTE]
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;560617]Slijtage treedt alleen op tgv schrijfacties. Dus alle schrijfacties die je naar een andere schijf verplaatst, verlengen de levensduur. SSDtweaker al gebruikt?[/QUOTE]\r\n\r\nNope nog niet maar zal het er wss wel ff naar kijken ;)\r\n\r\nThx iedereen heb nu een beter beeld in een twee talen over levensduur verlengen van SSD\'s\r\n\r\nthx
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...