Anoniem2 Geplaatst: 11 februari 2011 Delen Geplaatst: 11 februari 2011 Ik zou graag een mening van iemand willen die meer verstand van pc\'s heeft dan ikzelf. Ik wil graag een Gaming pc bouwen\r\n(of samenstellen en laten bouwen)\r\nIk wil ongeveer tussen de 800 en 900 euro bouwen maar liever niet bezuinigen op snelheid enof geheugen. Eventueel met een optie tot een upgrade mocht het nodig zijn. Er hoeft geen randapparatuur bij alleen wel\r\nwindows.\r\n\r\nIk heb wel wat geprobeerd samen te stellen maar misschien hebben jullie betere snellere of verstandigere ideeen.\r\n\r\n# Gamers Behuizing Groen\r\n# 520W Voeding\r\n# Asus Moederbord\r\n# TP-Link 300MB Wifi kaart\r\n# Intel Core i5 650 3.20GHz\r\n# Standaard koeling\r\n# 8192MB DDR3 Werkgeheugen\r\n# GTX460 DDR5 1024MB\r\n# 51-in-1 Cardreader\r\n# 1000 GB SataII Hardeschijf\r\n# DVD Brander LG 22x SATA\r\n# Windows 7 Home Premium 64Bit (32Bit op aanvraag)\r\n\r\nMet vriendelijke groet Rogolf.. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2011 Als er binnenkort misschien nieuwere hardware aankomt het heeft niet zoveel haast met bouwen ik kan nog best even vooruit nu. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2011 Om later nog een tweede grafische kaart erbij te kunnen steken is het verstandig om een voeding te hebben die meer vermogen heeft en extra PCI-express aanluitingen voor de tweede grafische kaart. Een vermogen van minimaal 600W is volgens mij daarvoor geschikt.\r\n\r\nOm enigszins de kosten te drukken kan je ipv van Asus een Asrock moederbord kopen. Beide komen van dezelfde moedermaatschappij, maar Asrock is goedkoper en heeft vaak nog extra opties. Een andere mogelijkheid om geld te besparen is om te kiezen voor een AMD processor met bijhorende moederbord. Deze combinatie heeft een betere prijs/prestatie verhouding.\r\n\r\nDe 32bit versie van Windows kan je beter vergeten. Deze kan maar tot 3.2 GB RAM aansturen, ondanks dat je er meer RAM geheugen instopt. Als je een stille game PC wil kan je voor nog geen €100 andere koelers voor de processor en grafische kaart kopen. Let bij Intel processor op dat het RAM bestaat uit dual of triple channel geheugen. Het setje RAM geheugen moet hier op aangepast worden om de volle snelheid te krijgen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2011 als je toch nog even geduld hebt,wachten tot ongeveer medio april,in verband met de nieuwe moederborden voor de sandy bridge processoren.tussen april en juli zullen ook de amd bulldozers op de markt gaan verschijnen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2011 Ah Dan ga ik nog even wachten dan kan ik gelijk nog even verder sparen en misschien het budget ietsjes oprekken. Ik hou het verder in de gaten wat en wanneer er er weer nieuwe spulletjes zijn die het wachten waard zijn.\r\nVerder heb ik nog wel een vraagje is het voor iemand die geen verstand van electronica heeft verstandig om de computer zelf te monteren. Misschien drukt dat de kosten ook weer wat, of zijn er duidelijke handleidingen voor.\r\n(dan kan de hamer in de schuur blijven.:p) Anders ben ik bang dat het fout gaat.\r\n\r\nGroetjes Rogolf en alvast bedankt voor de extra info... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2011 voor de eerste keer een pc in elkaar zetten zonder electronica ervaring?\nhet in elkaar zetten en testen van het systeem kost ongeveer 50 a 55 euro.is dat het risico waard als je 800 tot 900 euro uit gaat geven? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2011 Mee eens. Als je geen ervaring hebt met het assembleren van pc\'s kan het best goed gaan, maar je kunt erg gemakkelijk kostbare fouten maken. Een foutje met statische elektriciteit is zo gemaakt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2011 [B]All-round PC - februari 2011[/B] - [url]http://nl.hardware.info/pcadvies/682/all-round-pc-februari-2011[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2011 Dit ziet er ook niet verkeerd uit. Ik kijk nog even lekker rond en hoop dat ik mijn pc tegenkom.\r\nGroetjes Rogolf. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen