Anoniem2 Geplaatst: 10 februari 2011 Delen Geplaatst: 10 februari 2011 Hallo,\r\n\r\nMisschien kunnen jullie mij helpen met het volgende:\r\nIk heb een Hauppauge WinTV-PVR-150MCE tv-kaart, die ik als vervanger hoopte te installeren van een Pinacle tv-kaart welke ik na dagen en dagen zoeken nog niet werkende kreeg (terwijl ik weet dat die noiet stuk is).\r\nDus andere kaart gekocht maar.....\r\nMaar tot mijn diepe frustratie krijg ik ook deze kaart niet aan de gang (cry)\r\n\r\nIk heb alle mogelijke combinaties van WinTV plus drivers geprobeerd maar niets hielp zelfs de support van Hauppauge komt er niet goed uit, ik ben niet echt een beginneling en krijg iets vaak uiteindelijk wel werkende maar in dit geval niet na 4 avonden zoeken kortom koop GEEN pinnacle en Geen Hauppauge...een ramp !!\r\n\r\nNu heb ik het volgende gedaan: de nieuwste drivers voor mijn kaart geinstalleerd.\r\nKaart geeft in apparaatbeheer aan dat hij correct werkt.\r\nDarna heb ik DScaler geinstalleerd, en zie daar zonder enig probleem beeld.\r\n\r\nAlleen GEEN geluid :confused:\r\nHeeft iemand ook DSCALER en enig idee hoe ik geluid krijg ?\r\n\r\nDus: Windows XP servicepack 3\r\nTV-kaart: Hauppauge WinTV-PVR-150MCE, in apparaatbeheer zie ik de kaart als:\r\nHauppauge WinTV-PVRPCI II (26xxx)\r\nDScaler versie 4.1.15\r\n\r\np.s. ik heb de speakers aan staan en aangesloten op de line out van de geluidskaart van mijn PC.\r\nHeb ook geen MUTE aan staan in DScaler.\r\nHeb in het menu van DScaler bij audio de TUNER aangevinkt.\r\nWat doe ik fout ? ? \r\n\r\nGroeten, Henk Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2011 Normaal heb je vanaf de achterzijde van de Haupage een klein snoertje lopen naar (ik dacht) de line in van je geluidskaart of chip. Dat snoertje met aan elke kant een mannetjes stekker zorgt normaal voor het geluid.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2011 [QUOTE=Niekie30;560392]Normaal heb je vanaf de achterzijde van de Haupage een klein snoertje lopen naar (ik dacht) de line in van je geluidskaart of chip. Dat snoertje met aan elke kant een mannetjes stekker zorgt normaal voor het geluid.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nHelaas niet hierbij, Niek.\r\nIk heb aan de achterkant een coax ingang en een coax uitgang, een ingang voor S-video en een gele een rode en een witte cinch ingang.\r\nDus geen uitgang op deze TV-kaart naar de ingang op mijn geluidskaart. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2011 [QUOTE] ...... kortom koop GEEN pinnacle en Geen Hauppauge...een ramp !![/QUOTE]\n\n( Ten eerste : [url]http://wwwus.pinnaclesys.com/PublicSite/du/pctvEOL[/url]\n\nTen tweede : Gebruik al jaren, naar alle tevredenheid, een [B]Hauppage [/B] [B]WinTV-HVR 67xxx - kaart[/B]. Zelf gemonteerd en geïnstalleerd. Beeld én geluid.\n\nTen derde : ) Misschien biedt [B]K-Lite Codec Pack 6.90 (Full)[/B] uitkomst : [url]http://www.filehippo.com/download_klite_codec_pack/[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2011 Bij de kaart wordt een cd geleverd daar staat win-tv op waarom gebruik je die niet.?\r\nEn indien je dit wenst kan ik je ook nog aan een nederlandseversie helpen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2011 [QUOTE=ricky1;560402]( Ten eerste : [url]http://wwwus.pinnaclesys.com/PublicSite/du/pctvEOL[/url]\r\n\r\nTen tweede : Gebruik al jaren, naar alle tevredenheid, een [B]Hauppage [/B] [B]WinTV-HVR 67xxx - kaart[/B]. Zelf gemonteerd en geïnstalleerd. Beeld én geluid.\r\n\r\nTen derde : ) Misschien biedt [B]K-Lite Codec Pack 6.90 (Full)[/B] uitkomst : [url]http://www.filehippo.com/download_klite_codec_pack/[/url][/QUOTE]\r\n\r\nMisschien ga ik met mijn negatieve reaktie m.b.t. de producten van Pinnacle en Hauppauge een beetje kort door de bocht.\r\nIk heb zelf ook met mijn vorige Pinnacle tv-kaart prima beeld gehad en nu via DScaler met de Hauppauge kaart ook weer.\r\nDus kwalitatief zal het met beide merken best goed zitten.\r\nMaar de software kant is toch een ander verhaal.\r\nIk heb de Pinnacle kaart op 2 verschillende PC,s geinstalleerd en telkens was het een heel moeizaam gebeuren...nooit eens zgn Plug and Play.\r\nEn nu met de Hauppauge kaart weer hetzelfde liedje.\r\nEn ik weet wel, beide kaarten zijn niet uit de up-to date collectie, de nieuwste kaart de 150MCE dus is denk ik ook alweer een jaar of 5 geleden op de markt gekomen (zat trouwens nieuw in de verpakking dus niet gebruikt)...maar toch !\r\nEn dan verbaasd het mij dat zo,n stuk software als DScaler wel direkt de kaart vindt en ontvangst heeft (alleen dus nog zonder geluid).\r\nDan vraag je jezelf toch af waarom Hauppauge niet gewoon het software gedeelte aan een andere fabrikant overlaat.\r\nIk ben niet de enige die bij het installeren van een TV-kaart finaal vastloopt, de forums staan er vol mee.\r\n\r\nMaar goed tot zover mijn frustraties even eruit...\r\nBedankt voor de tip m.b.t. K-lite, dat ga ik zeker ook eens proberen. :D Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2011 [QUOTE]Bedankt voor de tip m.b.t. K-lite, dat ga ik zeker ook eens proberen.[/QUOTE]\r\nLaat je ons het resultaat weten ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2011 [QUOTE=pietnoe;560419]Bij de kaart wordt een cd geleverd daar staat win-tv op waarom gebruik je die niet.?\r\nEn indien je dit wenst kan ik je ook nog aan een nederlandseversie helpen.[/QUOTE]\r\n\r\nIn mijn doosje waar de kaart nog in de oorspronkelijke verpakking zat trof ik alleen een CD-rom aan met daarop te lezen:\r\n\r\nWinTV-PVR\r\ndriver installation CD for windows XP Media center edition\r\nversion 3.1E\r\n\r\nAls ik deze laat draaien voor installatie wordt de installatie halverwege afgebroken zonder nadere mededeling dan: de installatie is beeindigd.\r\n\r\nDownload ik vervolgens de laatste drivers voor mijn 150MCE kaart dan worden die geaccepteerd en is de kaart goed werkend te zien in apparaatbeheer.\r\nDownload ik vervolgens een recente versie van WinTV van de Hauppauge site, dan kan ik die ook gewoon installeren.\r\nAlleen krijg ik direkt de melding van het ontbrekende component: hcwTVWnd.dll\r\nIk heb hierover ook gemaild met Hauppauge-support en die raden mij aan alles te verwijderen met HCWclear (heb ik gedaan) en daarna de driver en WinTV weer te installeren met de firewall en virusscanner uitgeschakeld.\r\nDat laatste heb ik ook een aantal keren gedaan ...helpt niets.\r\nDaarna adviseerde Hauppauge het bestand: HcwChanDB.exe opnieuw te installeren.\r\nDit bestand zou zich in de PVR-submap van de installatie folder bevinden van WinTV, alleen niet in mijn versie van WinTV.\r\nNergens te vinden.\r\nWeer gemaild met Hauppauge, waar is die PVR-map dan.\r\nAntwoord is ook niet te vinden in de oudere WinTV versies, alleen vanaf versie 4. xxx.\r\nEn die versie heb ik dus niet en kan er tot dusver ook niet aan komen.\r\n\r\nWanneer die PVR-map wel op de CD zit waarover jij het hebt Piet dan wil ik die wel van je overnemen.\r\nIk mail je daar dan P.M wel even over Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2011 [B]What is DScaler?[/B] \r\nHeb je de laatste versie ? [url]http://deinterlace.sourceforge.net/[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2011 Het programma Win-TV staat hier: [url]http://home.tiscali.nl/pietnoe/Wintv2K_4.11.23353_nld.EXE[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2011 [QUOTE=pietnoe;560515]Het programma Win-TV staat hier: [url]http://home.tiscali.nl/pietnoe/Wintv2K_4.11.23353_nld.EXE[/url][/QUOTE]\r\n\r\nJammer genoeg is dit niet het nederlands WinTV maar een soort taal pluggin voor WinTV.\r\nIk heb het zojuist geprobeerd.\r\nHet probleem is dat WinTV wel te downloaden is, maar alleen als installatie bestand.\r\nWanneer je dit installeerd krijg je een WinTV map in de Program files op je C-schijf met in die WinTV map nergens een PVR-sub folder.\r\nDus Hauppauge kletst een beetje uit de nek volgens mij. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2011 [QUOTE=ricky1;560508][B]What is DScaler?[/B] \r\nHeb je de laatste versie ? [url]http://deinterlace.sourceforge.net/[/url][/QUOTE]\r\n\r\nIk heb de nieuwste stabiele versie 4.1.15 geinstalleerd, daaran ligt het niet lijkt mij.\r\nTrouwens op dat support forum van DScaler hoef je ook al weer niet te rekenen want dat ligt al dagen uit de lucht.\r\nIk krijg steeds: phpBB : Critical Error \r\n\r\nCould not connect to the database :twisted: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2011 Ik heb de cd voor wintv-pvr hier klaar staan en ik heb er een iso bestand van gemaakt.Als je mij even een berichtje stuur dan kan ik je even toevoegen op skype.\r\nEn kan dit bestand naar je verzonden worden.(739MB) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen