Ga naar inhoud

Help mij aan een nieuwe computer.

Aanbevolen berichten

nieuw vandaag en al gelijk dingen vragen :o maar goed, dat is dus ook de reden waarom ik me hier heb geregistreert vanwege de goeie hulp voor mensen die graag een nieuwe computer willen laten samenstellen.\r\n\r\ndus even gauw een inleiding, ik gebruik nu een Acer Aspire 8930 laptop, maar ik merk toch dat ik de kracht van een computer mis, dus wil ik graag weer een computer kopen, maar dan wil ik er ook één kopen waar ik wauw tegen zegt, en dat ik na 3 jaar niet \"wat een roestbak\" tegen de computer zeg.\r\nwaar ik de computer voor gebruik is eigenlijk voor van alles. voor internet, voor muziek, voor films, voor downloads, voor games, voor photoshop, voor 3D enz enz, dus ik zoek een allround krachtpatser, maar toch wel eentje die zware dingen goed kan doorstaan.\r\n\r\nzelf heb ik totaal geen ervaring of kennis over hardware, en van wat ik zover heb gezien kun je bij 4launch een computer samenstellen, in elkaar laten zetten en installeren, dus dat zou perfect zijn (als het hopelijk ook zo is)\r\nvan prijs wat ik wil uitgeven, nou, laten we maar zeggen dat ik rond de €1500 een goede prijs vind, maar dat ik ook wel tot €2500 wil gaan, maar dan moet het een echte \"WAUW\" met een gouden \"W\" erop zijn ;)\r\nomdat ik geen ervaring met dit soort dingen heb weet ik niet of ik er iets moois voor kan vinden, dus daarom hoopte ik of jullie mij hier bij willen helpen.\r\n\r\ndus om even gauw een lijstje samen te stellen...\r\n* een krachtige allround computer, die zware dingen makkelijk kan laten lopen, maar die vooral games goed kan laten lopen\r\n* het moet een computer zijn die boven het gemiddelde van computers op het moment uitkomt, en over 3 jaar moet het nog een goede computer zijn en niet eentje die achterloopt op de anderen (dat is natuurlijk moeilijk om te voorspellen, maar ik wil niet echt om de 3 jaar ofzo een nieuwe computer moeten kopen omdat mijn computer op dat moment niet meer goed genoeg is)\r\n* hij moet idioot-proef zijn lol. dus iemand zonder veel hardware kennis en ervaring moet ermee om kunnen gaan, de computer zal ook weinig veranderd worden dus er moet goede hardware in wat een goede tijd mee gaat want de computer zal haast nooit los gemaakt worden. de computer moet ook makkelijk aankunnen om een paar dagen achter elkaar aan te zijn, ook in de zomer, en goede koeling natuurlijk, we willen natuurlijk geen nieuwe kachel in de woonkamer hebben. en omdat de computer in de woonkamer komt, is het ook heel fijn als de computer ook wat aan de stille kant kan.\r\n* de prijs is €1500, en kan tot €2500 gaan, maar dan moet het ook echt waard zijn.\r\n* de computer moet bij 4launch worden samengesteld (want hopelijk kan 4launch de computer ook voor mij in elkaar zetten en installeren)\r\n\r\nomdat ik natuurlijk nergens van af weet en maar een beetje dom op internet kijk en gauw versteld staats heb ik 2 dingen die mij wel goed lijken voor de computer, een intel core i7 en 12gb ram geheugen, maar ik heb al zoveel te willen en ik heb er geen verstand van dus ik moet het lijstje niet te lang maken xD\r\n\r\ngraag wil ik ook weten of een computer laten samenstellen wel een goed idee is voor iemand zoals ik met weinig verstand ervan. want ik wil niet veel geld uitgeven en dan erachter komen dat het niks voor mij is en dat ik eigenlijk gewoon beter een merk computer kon kopen...\r\n\r\nsorry voor de vele dingen, maar ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen...
Link naar reactie
Da ga nie lukke jonge:lol: Een Computer die nu helemaal te gek is is echt over drie jaar een roestbak, zelfs een Mac is over drie jaar een roestbak.\n\nIn de eerste plaats omdat de onderdelen die je NU kunt kopen nog van begin vorig jaar zijn en dan heb ik het over de allernieuwste hardware, dus als je nu een PC zou samenstellen met de beste en mooiste onderdelen dan is deze over een maand al weer oud omdat er dan al weer een nieuwe Processor is een beter videokaart sneller geheugen enz.\n\nDat is het eerste probleem, het tweede probleem is de groei van, ten eerste besturingssoftware en de toepassingssoftware en dan de Games die nu al zover zijn ingepakt dat deze nog nauwelijks op een Blue-ray disc passen.\n\nEn zoals je al schreef hij moet stil zijn en weinig warmte afgeven want hij komt in de kamer, maar hij zou nooit open hoeven, nou reken maar dat hij zelfs in het schoonste huis minimaal elk half jaar open moet om het stof eruit te verwijderen want tegen die tijd is de herrie al niet meer om aan te horen zelfs niet met een watergekoeld systeem.\n\nAls je nu een vet systeem koopt van zo\'n 1000 Euro dan kun je over twee jaar een dubbel zo vet systeem kopen voor de zelfde prijs en als je dan de oude in kan ruilen dan zelfs goedkoper of iets vetter.\n\nZo heb je vier jaar lang een vet systeem wat goed en bij de tijd is en in de garantie blijft (3jaar is een normale garantie periode) en je hebt dan ook weer het nieuwste besturingssysteem.:)\n\nVergelijk deze twee [url]http://www.intel.com/consumer/products/processors/comparison-chart.htm[/url] maar eens en doe dit over 3 mnd nog maar eens maar dan met de twee nieuwste van dat moment.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;560388]Dus kort gezegd: \r\nJe wilt een snelle game pc van 4launch die kant en klaar is en er kicken uitziet.\r\nJe budget is max 2500 euro.\r\nEn over 3 jaar moet tie nog goed mee kunnen komen.\r\n(Anders moet iedereen dat boek lezen)\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nja, maar ipv een kant en klare computer wou ik een samengestelde computer die door 4launch in elkaar is gezet, want volgens kan dat met deze optie: [url]http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-000643[/url]\r\n\r\n[QUOTE=stroke33;560404]Da ga nie lukke jonge:lol: Een Computer die nu helemaal te gek is is echt over drie jaar een roestbak, zelfs een Mac is over drie jaar een roestbak.\r\n\r\nIn de eerste plaats omdat de onderdelen die je NU kunt kopen nog van begin vorig jaar zijn en dan heb ik het over de allernieuwste hardware, dus als je nu een PC zou samenstellen met de beste en mooiste onderdelen dan is deze over een maand al weer oud omdat er dan al weer een nieuwe Processor is een beter videokaart sneller geheugen enz.\r\n\r\nDat is het eerste probleem, het tweede probleem is de groei van, ten eerste besturingssoftware en de toepassingssoftware en dan de Games die nu al zover zijn ingepakt dat deze nog nauwelijks op een Blue-ray disc passen.\r\n\r\nEn zoals je al schreef hij moet stil zijn en weinig warmte afgeven want hij komt in de kamer, maar hij zou nooit open hoeven, nou reken maar dat hij zelfs in het schoonste huis minimaal elk half jaar open moet om het stof eruit te verwijderen want tegen die tijd is de herrie al niet meer om aan te horen zelfs niet met een watergekoeld systeem.\r\n\r\nAls je nu een vet systeem koopt van zo\'n 1000 Euro dan kun je over twee jaar een dubbel zo vet systeem kopen voor de zelfde prijs en als je dan de oude in kan ruilen dan zelfs goedkoper of iets vetter.\r\n\r\nZo heb je vier jaar lang een vet systeem wat goed en bij de tijd is en in de garantie blijft (3jaar is een normale garantie periode) en je hebt dan ook weer het nieuwste besturingssysteem.:)\r\n\r\nVergelijk deze twee [url]http://www.intel.com/consumer/products/processors/comparison-chart.htm[/url] maar eens en doe dit over 3 mnd nog maar eens maar dan met de twee nieuwste van dat moment.[/QUOTE]\r\n\r\nik heb echt totaal geen kennis of ervaring hiermee, dus voor mij is het makkelijk om dingen te zeggen en te willen, omdat ik niet eens weet of het kan of niet. en ik heb een soort van nare deel aan mijn persoonlijkheid, als ik iets doe wil ik het ook goed doen xD maar zoals je al had gezegd, had iemand hier ook gisteren gedaan, koop gewoon een normale goede pc voor €1000, en over een paar jaar kun je weer een nieuwe kopen ipv een computer van iets van €2500 die jaren moet meegaan...\r\n\r\nook ben ik bang als ik zelf dingen aan een computer ga doen, zoals iets losschroeven, dat ik iets ga slopen en zo de computer naar de knoppen helpt, daarom waren ook best wel veel van mijn oude computers achteruit gegaan door alle stof die erin zat. daarom hoopte ik dat je dat beter kon voorkomen tegenwoordig met een goede fan of koeling\r\n\r\nmaar bedankt voor je berichtje, dit had ik nodig om even uit mijn dromen te worden gehaald. dus nu is het plan gewijzigd lol xD\r\ndus nu wordt de computer een computer van rond de €1000 die goed zijn werk kan doen en krachtige dingen (dus bijvoorbeeld meerdere spellen tegelijk, niet de nieuwste en beste, maar gewoon redelijke spellen) tegelijk kan doen. dus ook programmas zoals photoshop. de computer moet een goede koeling hebben zodat die ook in de zomer gewoon goed werkt en de computer moet het aankunnen om een paar dagen achter elkaar aan te zijn. het liefst heb ik een makkelijke kast voor de computer dat zelfs een idioot zoals ik de kast los kan krijgen zonder iets te slopen (weet niet of tegenwoordig computer kasten al zo zijn of niet)
Link naar reactie
@xangadix \r\nDie is al veroudert. verouderde videokaart en processor.\r\n\r\n@yusunoha\r\nKoop je pc pas na 14 februari. Wegens de fouten in de sandybridge moederborden met sata-300.\r\nVolgens intel zou het om 14 februari klaar zijn dus nog even wachten.\r\n\r\nHier heb ik een samenstelling: (ik denk dat het beeldscherm en zo er bij moeten)\r\n\r\n[url]http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/34203[/url]\r\n\r\nEr zit een monitor bij en een pci-express ssd waardoor hij zeker wel 5 jaar snel mee gaat.\r\nMet hogere snelheden als een normale ssd en is wel 10x zo snel als een normale schijf.\r\nHeb hier naast nog een tb schijf erbij gedaan als je meer wilt moet je het zeggen.\r\n\r\nHet geheugen is maar 4gb maar veel sneller als normaal ddr3 met 12gb geheugen.\r\n\r\nMoet er ook nog randapparatuur bij zoals een gaming muis en keyboard of headset?\r\n\r\nEn het heeft een crossfire hd6950 dus zijn er 2. Waardoor de prestaties hoger liggen en je zeker wel 5 jaar met die kaarten door kunt. (je kunt alles op high spelen.)
Link naar reactie
[QUOTE=\'Uf]killsh0t;560533\']@xangadix \nDie is al veroudert. verouderde videokaart en processor.\n\n@yusunoha\nKoop je pc pas na 14 februari. Wegens de fouten in de sandybridge moederborden met sata-300.\nVolgens intel zou het om 14 februari klaar zijn dus nog even wachten.\n\nHier heb ik een samenstelling: (ik denk dat het beeldscherm en zo er bij moeten)\n\n[url]http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/34203[/url]\n\nEr zit een monitor bij en een pci-express ssd waardoor hij zeker wel 5 jaar snel mee gaat.\nMet hogere snelheden als een normale ssd en is wel 10x zo snel als een normale schijf.\nHeb hier naast nog een tb schijf erbij gedaan als je meer wilt moet je het zeggen.\n\nHet geheugen is maar 4gb maar veel sneller als normaal ddr3 met 12gb geheugen.\n\nMoet er ook nog randapparatuur bij zoals een gaming muis en keyboard of headset?\n\nEn het heeft een crossfire hd6950 dus zijn er 2. Waardoor de prestaties hoger liggen en je zeker wel 5 jaar met die kaarten door kunt. (je kunt alles op high spelen.)[/QUOTE]\n\nbedankt voor de tip ;) nu zal ik zeker pas na 14 Februari bestellen, maar dat zat er ook wel een beetje in gezien ik een persoon ben die niet al te snel een beslissing neemt xD\n\nen dankje voor de build, hier kan ik zeker wat mee en hier en daar wat aan tweaken. ik heb ook inderdaad nog geen randapparatuur vermeld omdat de computer de hoofdzaak voor mij op het moment is\n\nik zou het ook erg fijn vinden als andere leden ook een build zouden willen samenstellen voor mij als ze dat willen, zo kan ik wat beter kiezen
Link naar reactie
[QUOTE=Arrim;560534]Waarom zo duur geheugen? Daar kan nog wel 70 euro vanaf als je een ander kitje kiest. Ook ben ik het niet helemaal eens met die SSD. Want 100 Gb is niet zoveel. Je kunt beter een sata 300/600 SSD kiezen die groter is.[/QUOTE]\r\n\r\nHet geheugen is niet duur vergeleken een half jaar geleden.( De corsair dominator 2000mhz.) 70 euro goedkoper (geheugen 35 euro zou ik echt niet nemen) Of bedoel je het geheugen van die ssd.\r\n\r\nSata300/600 ssd`s zijn 6x zo sloom als die pci-express ssd`s van ocz kijk maar naar de prijs van de vertex 320 gb dezelfde prijs maar 6 x zo sloom.\r\n\r\nPci-e is zowieso al sneller. En de revodrives zijn goedkope pci-express ssd`s. Met prijs/prestatie voor het geld zijn ze zeker de moeite waard om er een tenemen. En je zet alleen windows 7 op die schijf. De games etc op de hardeschijf.\r\n\r\nMet de snelheid van die pci-e ssd is de pc binnen 2 seconden opgestart de processor heeft ook minder moeite om bij de hardeschijf te komen omdat alles super snel is geladen en als je bijvoorbeeld ook photoshop cs5 en maya op de schijf zet is het progamma veel sneller met overdrachten en meer. (Als je me niet gelooft heb zelf een revo-drive liggen en een vriend van me heeft de vertex 2 het verschil is groot.)\r\n\r\nJe kan wel eventueel een ander ssd`tje van 2,5 inch kopen en zo in de hotswap steken heb je geen moeite voor nodig. Maar eerder zou ik gaan voor de sata-600 hardeschijven.\r\n2x1tb of een 2tb.
Link naar reactie
na een beetje zelf rond te loeren ben ik bij een winkel uitgekomen die zelfs voor mensen zoals mij wel handig is om een computer samen te stellen. de winkel is CPS Computers. jammer genoeg kan ik niet veel informatie en reviews over hen vinden.\n\nwat wel 1 nadeel kan zijn om een computer samen te stellen bij CPS is dat je niet al teveel keus hebt tussen de hardware, en bij sommige hardware zeggen ze niet precies welk merk het is...\n\nmaar goed, ik heb iets kunnen samenstellen, jammer genoeg wel €1422 bij elkaar, maar dan denk ik dat ik toch wel een aardige computer heb gekozen.\njammer genoeg kan ik niet het winkelmandje delen zoals bij 4Launch, maar ik kan wel alles copy pasten...\n\n[QUOTE] * 2 jaar carry-in (gratis service)\n * Windows 7 Home Premium 64Bit (32Bit op aanvraag)\n * DVD Brander LG 22x SATA\n * 1000 GB SataII Hardeschijf\n * Kingston SSD Hardeschijf 64GB\n * 51-in-1 Cardreader\n * GTX460 DDR5 1024MB\n * 12288MB DDR3 Werkgeheugen\n * Fluisterstille PC\n * Intel Core i7 870 2.93GHz\n * TP-Link 300MB Wifi kaart\n * Asus Moederbord\n * 750 Watt extra stille voeding\n * Cooler Master HAF X\n[/QUOTE]\n\nom te weten wat sommige hardware precies is kun je naar deze pagina gaan: [url]http://cpscomputers.nl/game-pc?tab=configuratie[/url]\ndus nu mijn vraag, is dit wat? of zal zo een winkel alleen maar problemen geven
Link naar reactie
Het is idd verouderd en ook niet echt handig ik ben begonnen met pc`s samen te stellen via dit:\n\n[url]http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/circleView.html?cn=1&tn=BUILDERS[/url]\n\nMaar alternate is ook redelijk duur dus doe ik het liever bij 4launch.\nMaar het is handig om een beginnetje te maken. En lees ook wat op tweakers.net en hardware.info daar zit ook nog wat advies.
Link naar reactie
[QUOTE=Arrim;560579]Voor 1422 euro is dat verouderde hardware, en ook te duur.[/QUOTE]\r\n\r\n[QUOTE=\'Uf]killsh0t;560587\']Het is idd verouderd en ook niet echt handig[/QUOTE] \r\n\r\nen dat wou ik graag weten, bedankt voor de heads-up ;)\r\n\r\n[QUOTE=\'Uf]killsh0t;560587\']ik ben begonnen met pc`s samen te stellen via dit:\r\n\r\n[url]http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/circleView.html?cn=1&tn=BUILDERS[/url]\r\n\r\nMaar alternate is ook redelijk duur dus doe ik het liever bij 4launch.\r\nMaar het is handig om een beginnetje te maken. En lees ook wat op tweakers.net en hardware.info daar zit ook nog wat advies.[/QUOTE]\r\n\r\nik heb ook bij alternate gekeken, wat opzicht wel wat behulpzamer is dan 4launch, maar nog steeds een aardig uitdaging voor iemand zoals ik
Link naar reactie
met de weinige kennis die ik heb en met behulp van de [URL=\"http://tweakers.net/reviews/1907/3/tweakers-punt-net-best-buy-guide-editie-januari-2011-game-en-high-end-gamesysteem.html\"]Tweakers BBG Januari 2011 Editie High End Gamesysteem[/URL] heb ik dit kunnen samenstellen... nu de vraag is, heb ik het goed gedaan? de build is [url]http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/56585[/url]\n\nIk had geld kunnen besparen op de SSD, want ik heb [url]http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/56585#p-4-productid-097426[/url] en tweakers heeft [url]http://tweakers.net/pricewatch/265891/ocz-vertex-2-sata-ii-35-inch-ssd-120gb.html[/url]\nEn ik weet niet precies wat het verschil is (alleen dat die van mij duidelijk intern is, maar ik weet niet precies wat die van Tweakers is) en het is natuurlijk de bedoeling dat de SSD de hoofdschijf is, voor het snel opstarten van programmas\n\ndus kan iemand mij mischien alstublieft wat advies geven op de build die ik heb samengesteld?
Link naar reactie
Kijk hier eens naar:\r\n# Omschrijving Aantal Prijs p.s. Subtotaal \r\n547634 Cooler Master GX-750W 750 Watt, 20+24 Pins 1 75,63 75,63 \r\n259172 Samsung Spinpoint F3 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300 2 43,69 87,38 \r\n133882 Intel Core I7 950 3.06 Ghz, Boxed, Excl. Videochip, Quad Core 1 214,28 214,28 \r\n353794 Scythe Mugen 2 Rev.B 1 31,08 31,08 \r\n906980 Cooler Master CM 690 II Zwart, Geen Voeding 1 60,50 60,50 \r\n538530 LG BH10LS30 Super Multi Blue 10 X, 10 X, SATA, Retail, Zwart 1 100,84 100,84 \r\n905029 GigaByte GeForce GTX 460 OC 1024 MB 1 162,18 162,18 \r\n232608 Kingston HyperX Triple Channel 6 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 8, Non-ECC, Kit Of 3 1 102,52 102,52 \r\n10483 Salland Assemblage Desktop + 3 Jaar Garantie + Installatie Windows 1 46,21 46,21 \r\n280031 Samsung SH-S223L/RSMN S-ATA, Retail, Zwart, Wit, Zilver 1 21,84 21,84 \r\n524410 GigaByte GA-X58A-UD3R 1 152,94 152,94 \r\n10453 Belkin KVM Switch 2 Poorten, PS/2, Audio 1 28,57 28,57 \r\n123957 Ziggo DTVPACK600 KAART DIG.T@HOME ZIGGO DVB-C 1 13,45 13,45 \r\n280526 Microsoft Windows 7 Ultimate, NL, OEM - Alleen Bij Nieuwe PC\'s, 64-Bit 1 142,01 142,01 \r\n907006 Symantec Norton Internet Security 2011, 3 User NL NL 1 32,76 32,76 \r\n807674 Intel X25-M Postville 80 GB, S-ATA II / 300, 70 Mb\'s, 250 Mb\'s, 2,5 Inch 1 124,37 124,37 \r\n332126 Scythe 2.5Inch Twin Mounter Rev.B 1 5,84 5,84 \r\n\r\n--------------------------------------------------------------------------------\r\n \r\nSubtotaal ex btw 1402,40 \r\nBTW (19%) 266,46 \r\n\r\n--------------------------------------------------------------------------------\r\n \r\nTotaalbedrag inc BTW 1668,86
Link naar reactie
[QUOTE=De Hulk;560760]Kijk hier eens naar:\r\n# Omschrijving Aantal Prijs p.s. Subtotaal \r\n547634 Cooler Master GX-750W 750 Watt, 20+24 Pins 1 75,63 75,63 \r\n259172 Samsung Spinpoint F3 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300 2 43,69 87,38 \r\n133882 Intel Core I7 950 3.06 Ghz, Boxed, Excl. Videochip, Quad Core 1 214,28 214,28 \r\n353794 Scythe Mugen 2 Rev.B 1 31,08 31,08 \r\n906980 Cooler Master CM 690 II Zwart, Geen Voeding 1 60,50 60,50 \r\n538530 LG BH10LS30 Super Multi Blue 10 X, 10 X, SATA, Retail, Zwart 1 100,84 100,84 \r\n905029 GigaByte GeForce GTX 460 OC 1024 MB 1 162,18 162,18 \r\n232608 Kingston HyperX Triple Channel 6 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 8, Non-ECC, Kit Of 3 1 102,52 102,52 \r\n10483 Salland Assemblage Desktop + 3 Jaar Garantie + Installatie Windows 1 46,21 46,21 \r\n280031 Samsung SH-S223L/RSMN S-ATA, Retail, Zwart, Wit, Zilver 1 21,84 21,84 \r\n524410 GigaByte GA-X58A-UD3R 1 152,94 152,94 \r\n10453 Belkin KVM Switch 2 Poorten, PS/2, Audio 1 28,57 28,57 \r\n123957 Ziggo DTVPACK600 KAART DIG.T@HOME ZIGGO DVB-C 1 13,45 13,45 \r\n280526 Microsoft Windows 7 Ultimate, NL, OEM - Alleen Bij Nieuwe PC\'s, 64-Bit 1 142,01 142,01 \r\n907006 Symantec Norton Internet Security 2011, 3 User NL NL 1 32,76 32,76 \r\n807674 Intel X25-M Postville 80 GB, S-ATA II / 300, 70 Mb\'s, 250 Mb\'s, 2,5 Inch 1 124,37 124,37 \r\n332126 Scythe 2.5Inch Twin Mounter Rev.B 1 5,84 5,84 \r\n\r\n--------------------------------------------------------------------------------\r\n \r\nSubtotaal ex btw 1402,40 \r\nBTW (19%) 266,46 \r\n\r\n--------------------------------------------------------------------------------\r\n \r\nTotaalbedrag inc BTW 1668,86[/QUOTE]\r\n\r\nZoals ik al zeg stop er geen i7-950 in Maar een i7-2600 met p67 moederbord:\r\n\r\n[url]http://nl.hardware.info/reviews/1947/19/intel-core-i7-2600k-i5-2500k-i5-2300-sandy-bridge-review-3dmark-vantage-cpu-score[/url]\r\n\r\nDeze processor is te vergelijken met een i7-970.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...