Anoniem2 Geplaatst: 8 februari 2011 Delen Geplaatst: 8 februari 2011 Ik heb een DVD/HDD recorder met een defecte HDD. Ik heb een nieuwe HDD gekocht (WD 500 Gb Caviar Blue), maar deze moet uiteraard nog geformatteerd worden.\r\n\r\nHoe moet ik dit doen? Ik heb gelukkig de beschikking over een externe HDD aan mijn pc. Hier heb ik even de HDD uitgehaald en de nieuwe er in gedaan. Zo hoef ik niet van alles in mijn pc te verbouwen om de HDD aan te sluiten voor het formatteren.\r\n\r\nAls ik de nieuwe HDD met USB aansluit op mijn pc, krijg ik bij 3 nieuwe schijven te zien:\r\n- D van 999 Mb;\r\n- G onbekend moet nog geformatteert worden;\r\n- H onbekend moet nog geformatteert worden.\r\n\r\nD bevat al 7 bestandjes;\r\n- HD_FM.BUP;\r\n- HD_FM.DAT;\r\n- HD_LMEM.DAT;\r\n- HD_TTINF.DAT;\r\n- HD_TTMGR.BUP;\r\n- HD_TTMGR.DAT;\r\n- HD_TTVEW.DAT.\r\n\r\nKan ik bij gewoon kiezen voor formatteren bij G en H? Ik heb een pc met Vista. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2011 Als de HDD is aangesloten en je gaat naar Deze Computer, dan zal hij deze schijf wel zien maar geen data weergeven.\r\n\r\nKlik met de rechtermuis op de HDD waarom het gaat en klik op formatteren.\r\n\r\nAls hij niet word weer gegeven in Deze Computer dan kan je gaan naar Deze Computer (met rechtermuisknop) en dan op beheren drukken. Dan komt er een volgend blad waar je op schijfbeheer kan drukken.\r\n\r\nDan zie je alle drives die je in de pc hebt. Ongetwijfeld kom je dan je nieuwe HDD ook tegen en zal hij aangeven dat deze wel bestaan maar dat je er nog wel wat mee moet doen. \r\n\r\nKlik dan met rechts op de desbetreffende schijf en laat hem volledig formatteren. Hier kan je hem ook partitioneren. Mocht je dat willen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2011 Heb je hier wat aan ? [url]http://forum.computeridee.nl/archive/index.php/t-67916.html[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2011 Dat klinkt allemaal wel erg technisch, het antwoord in de link van ricky1. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2011 Van toepassing bij IDE-schijven :\r\n[B]Jumper (computer)[/B] -- [url]https://secure.wikimedia.org/wikipedia/nl/wiki/Jumper_%28computer%29[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2011 [QUOTE=jwgroen;560165]Dat klinkt allemaal wel erg technisch, het antwoord in de link van ricky1.[/QUOTE]\r\n\r\nJe hóeft het zo niet te doen. ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2011 Ik weet niet welke recorder je hebt, maar niet alle recorders maken gebruik van één van de standaard Windows file-systemen, FAT, FAT32 of NTFS. Er zijn recorders waarbij je de interne harddisk m.b.v. een in de recorder ingebouwde tool kunt formatteren. De handleiding kan hierover uitsluitsel geven. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2011 Het gaat om een Philips HDR 3810/31. \r\n\r\nIn de handleiding staat wel een hoofdstukje harde schijf formatteren, maar dat gaat vanuit het menu uit en werkt dus alleen als de recorder nog werkt. Als je een andere hdd monteert, is het anders, omdat de recorder dan nog niet werkt door het ontbreken van de driver. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2011 Daar heb ik al gekeken en ik heb zelfs gebeld.\r\n\r\nZe mogen alleen niks zeggen over hoe een consument iets simpels kan repareren (want we hebben het hier over iets kleins wat niks met elektronica te maken heeft) van de wet, want als het apparaat in brand vliegt is Philips aansprakelijk. Dat kreeg ik letterlijk te horen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2011 Misschien staat er wel een opstart prg op de hd ,,als dat zo is dan kun je er geen andere in plaatsen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2011 [QUOTE=jwgroen;560194] ....... want als het apparaat in brand vliegt is Philips aansprakelijk.[/QUOTE]\r\n\r\nEn misschien hebben ze daar wel gelijk in. \r\n\r\nWaarom ga je niet met de \'handleiding\' uit de link - een vergelijkbaar product - en een USB-stick met de software, naar iemand met kennis van zaken ?\r\nBood Philips nog een oplossing voor een reparatie ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2011 Dan zou ik dus een tweede zelfde recorder moeten zien te fixen zodat ik de hdd 1 op 1 kan kopieren?\r\n\r\nWat moet ik doen met de 7 bestandjes die op de hdd staan (zie post 1) en hoe kan ik van deze hdd 1 grote hdd maken? Er was 1 partitie geformatteerd en 2 moest ik zelf nog doen. De grootste van de 3 heb ik nu geformatteerd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2011 Philips vond het heel erg vervelend dat mijn aparaat van 320 euro zomaar defect was geraakt buiten de garantie*. Ik kon \'m opsturen voor reparatie en als de reparatiekosten hoger waren dan 175 euro werd ik gebeld. Jaja. Nieuwe hdd is 40 euro en software is gratis in mijn ogen.\r\n\r\n* Nu weet ik uit ervaring dat je wettelijk gezien dan ook nog een werkend product moet hebben, maar zonder factuur sta je met lege handen :S.\r\n\r\nPhilips stuurt mij nu de firmware van de recorder op cd toe (hij staat als download op hun site voor usb stick). Je schijnt iets speciaal te moeten doen als je \'m wil branden en die handleiding ontbreekt op hun site. Wellicht dat het via de cd wel lukt.\r\n\r\nNu heb ik echter de hdd geformatteerd, maar dat is met bestandssysteem NTFS. Aangezien de usb-stick voor softwareupdates FAT32 geformatteerd moet zijn, denk ik dat de gehele hdd ook FAT32 moet worden. Moet dus even opnieuw formatteren, alleen heb ik de keuze uit NTFS en exFAT. FAT32 staat er niet bij. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2011 Probeer het formatteren eens met [B]HP USB Disk Storage Format Tool - v2.1.8[/B] - [url]http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=197[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2011 NB\r\n\r\nDoor het tussentijds updaten van je berichten, wordt het geheel onduidelijk.\r\nPlaats beter een nieuw bericht. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2011 Vreemd verhaal.\nHoe groot is die oude HDD?\n\nIk heb sony DVD/HDD (meerdere- zijn Sata) en toevallig onlangs eens geprobeerd om de schijf te formatteren.\nDit gaat nl. niet in het apparaat zelf, ook al staat het wel in de handleiding.\nDit is een fout waar wij (Sony en ik) pas achter kwamen door telefonisch de opgedragen handelingen gelijk uit te voeren.\nKan alléén als er een error in beeld is.\n\nBij ons liep de speler af en toe vast.\n\nIk heb hem Extern aangesloten, dus de losse HDD. en op de computer met Acronis partitie verwijderd en weer aangemaakt bij - Nieuwe schijf toevoegen - en geformatteerd - \nTeruggeplaatst en verder niets aan gedaan, alleen halve dag gewacht omdat de GIDS gegevens binnen moet worden gehaald, dat zijn waarschijnlijk die bestandjes die je erop zag staan.\nHier dus alles eraf gehaald door die partities te verwijderen en toe te voegen.\n\nGing zonder probleem.\n\nOok een grotere schijf (er zit 160 GB in) gaat goed, geprobeerd, maar heb ik niet nodig, bewaar niets.\n\nWeet je zeker dat de oude schijf stuk is?\nHet serienummer op de fabrikant-site wel eens ingevuld?\nDie garantie is - vaak - langer dan van het complete apparaat.\n\nBij mij kan ik overigens gewoon de menu\'s doorlopen met een net nieuwe schijf, alleen de gids is niet ingevuld, wel de namen van de zenders.\nDe zenders zitten blijkbaar in het geheugen, maar de Gids niet, die komt op de HDD,\n\nDus is het maar de vraag of het de schijf is, als je niet in de menu\'s kunt komen.\nPhilips heeft natuurlijk een ander menu dan Sony. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2011 Ik weet 100% zeker dat het de schijf is. Hij start niet op en hij tikt steeds met 1 seconde er tussen. De oude hdd (originele) was 250 Gb, nu zit er een 500 Gb in.\r\n\r\nGisteren de oude hdd in het apparaat gestopt en in het display kwam \"format?\" te staan. Geen beeld op tv en geen reactie van de recorder op knoppen of afstandsbedieing. DVD er in gestopt en die werd ineens goed afgespeeld op de tv. Toen ineens op menu gedrukt en er kwam zowaar beeld. Hierin kon ik kiezen om de hdd te formatteren. Hierna zat er helemaal geen leven meer in het apparaat en kreeg ik zelfs mijn dvd er niet meer uit.\r\n\r\nVandaag nog maar eens geprobeerd om aan te zetten en nu kreeg ik het welkomstscherm te zien voor bij de eerste keer opstarten. Er zit dus vooruitgang in het verhaal, maar we zijn er nog niet. Het apparaat is wel al voorzien van de laatste firmware, maar de recorder reageert nog niet echt lekker. Hij wil nog niet uit (hdd blijft draaien). Kan ook te maken hebben met het binnen halen van de Guide+ gids. Dat kan tot 24 uur duren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2011 Weer een stukje verder: de recorder reageert wel gewoon op stand by: de Guide+ is nog aan het laden en volgens de gebruiksaanwijzing komt er gedurende deze tijd een zacht zoemend geluid uit de recorder. Dat is dus de hdd die blijft draaien al staat het apparaat uit. Daarom dacht ik dat het apparaat niet uit ging omdat de hdd bleef draaien. Het display werd wel leeg (ipv tijd weergeven). Dit is de \"energiebesparing\". Aan is leeg display, uit is tijd weergeven bij stand by. Scheelt inderdaad een berg aan stroom ;-). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2011 En van wanneer is de oude schijf nu, nog garantie?\nAls hij tikt is het natuurlijk nie goe. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2011 \"If your hard drive makes noises like these ........\" : [url]http://datacent.com/hard_drive_sounds.php[/url] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen