Anoniem2 Geplaatst: 7 februari 2011 Delen Geplaatst: 7 februari 2011 Hallo beste gebruikers,\r\n\r\nIk heb namelijk I ROTATE geinstaleerd en dit werkt goed.\r\nIk bewerk namelijk veel foto\'s en wenste mijn beeldscherm 90° te kunnen draaien.\r\nNu het probleem : \r\nbij een verticaal beeldscherm heb ik maar iets meer dan de helft beeld.\r\n\r\nHet onderste (1/3) blijft zwart.\r\n\r\nHeeft iemand van jullie hier een oplossing voor.\r\n\r\n\r\nVriendelijk dank hiervoor Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2011 Ik ga ervan uit dat het beeldscherm de gewijzigde resolutie niet goed kan weergeven. Je gaat van bijvoorbeeld 1024*768 naar 768*1024. Deze resolutie is in een andere verhouding dan het scherm normaal kan weergeven. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2011 Beste Jeroen\r\n\r\nMijn beeldscherm instelling is :\r\n1920x1080 Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2011 De resolutie die ik noemde was als voorbeeld.\r\n\r\nHet probleem is dat het scherm een beeldverhouding heeft van 16:9. Doordat je het beeld draait krijgt het signaal een andere beeldverhouding namelijk 9:16. Het beeldscherm kan het signaal wel begrijpen, maar om het beeld weer te geven plaatst het beeldscherm een zwarte balk om het signaal weer in een verhouding van 16:9 te krijgen.\r\n\r\nEen ding is mij niet duidelijk. Heb je het beeldscherm 90 graden gedraaid zodat je meer ruimte in de hoogte hebt? In dat geval is het volgens mij zelfs mogelijk om in het [i]scherminstelling[/i] menu van windows het beeld te draaien.\r\n\r\nMet de rechtermuisknop op het bureaublad klikken en daarna kiezen voor [i]schermresolutie[/i]. In het geopende venster kan je kiezen voor [i]schermstand[/i]. Wijzig de keuze [i]landscape[/i] voor [i]portait[/i] en het scherm wordt automatisch gedraaid. Hier is geen speciale software voor nodig. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen