Anoniem2 Geplaatst: 7 februari 2011 Delen Geplaatst: 7 februari 2011 Lieve Computerliefhebbers,\r\n\r\nIk ben mijn wachtwoord kwijt om mijn rooter instellingen te veranderen, weetjewel Ip in adresbalk. En nu is de enige manier om dit wachtwoord te wijzigen, de rooter resetten.\r\n\r\nIs dit verstandig?\r\nWaar moet ik opletten?\r\nHeeft dit gevolgen voor mijn bestaande internetverbindingen?\r\nKan het mislukken?\r\n\r\nGroetjes :D Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2011 Je hebt dus de standaard wachtwoord gewijzigd? Standaard wachtwoorden zijn: [i]password[/i], [i]admin[/i] of [i]1234[/i] In de handleiding van de router kan je vinden welke wachtwoord de router heeft.\r\n\r\nDe router gaat niet stuk van een harde reset of verkeerde instellingen. Je bent wel alle instellingen kwijt. Ook de wachtwoorden voor de draadloze verbinding. Deze zal je opnieuw moeten ingeven en op de draadloze apparaten even controleren of ze nog werken.\r\n\r\nBij de meeste providers kan je zonder instellingen een router aansluiten en je hebt direct een internet verbinding. Dit kan je vinden in de gegevens die je van de provider hebt gekregen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2011 Het doel is dat ik een Port wil openzetten, daarvoor moet ik hem toch resetten : ( Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2011 Als je de instellingen van de router kan wijzigen is het niet nodig. Na het opnieuw opstarten van de router zijn de wijzigingen toegepast en zal de port open staan.\r\n\r\nEen (harde)reset is alleen nodig wanneer je het wachtwoord kwijt bent of de router totaal niet meer reageert. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2011 Verstandig is het zeker als je je router weer wilt benaderen.\n\nals je al eerdere portforwardings hebt gedaan, dan ben je die kwijt. Ook eventuele andere instellingen denkend aan macaddres instellingen.\n\nAls je de router reset dan staat deze weer als standaard, je zult dan de router weer moeten instellen zoals je gewent bent. Je router is een verlengstuk van je modem, welke de internetverbinding transporteert naar waar jij je eind doel hebt, de router is het tussen stuk waar je weer eind doelen op aan kan sluiten. Dus nee geen probleem voor je internet verbinding.\n\nAlles kan mis lukken. Maar routers hebben niet zo\'n moeilijke reset. Meestal is het een knopje op de achterzijde die je moet indrukken voor een X aantal seconde. (Na gelang de handleiding even lezen). Daarna is het standaard gebruikersnaam en wachtwoord weer van toepassing. Zoals al eerder genoemd hier gebuikersnaam is meestal [B]admin[/B] en het wachtwoord kan ook [B]admin[/B] zijn of [B]1234[/B].\nDit zal je moeten wijzigen als je in de router instellingen bent. \nEr zijn verschillende manieren om in je router te komen meest voorkomend is een IP adres 192.168.0.1 maar kijk even in de handleiding van je router welke voor jou van toepassing is. Dat scheelt een hoop zoek werk. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2011 gewoon resetten tenzij het een modem ( ADSL )router is. Dan is het belangrijk dat je instellingen van je provider hebt o.a. vpi/vci loginnaam wachtwoord e.d. \n\ngr Michael Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen