Anoniem2 Geplaatst: 6 februari 2011 Delen Geplaatst: 6 februari 2011 Mijn externe harddisk (Western Digital My Book Essential 500GB) start elke keer opnieuw op, zodra ik hem benader.\r\n\r\nDe schijf staat gewoon in mijn \'Computer\' overzicht, maar zodra ik er op dubbelklik krijg ik een paar seconde al mijn bestanden en mappen te zien, voordat hij zichzelf uitschakelt. Dan schakelt hij zich ook meteen weer in, maar als ik hem weer benader herhaalt dit zich.\r\n\r\nHij zit aan een voeding, dus aan een tekort aan stroom lijkt het niet te liggen.\r\nEn aangezien ik nog steeds al mijn bestanden en mappen kan zien, zal de schijf ook niet kapot zijn.\r\nIk heb ook meerdere usb-poorts geprobeerd, op meerdere computers, maar overal hetzelfde probleem.\r\n\r\nIs dit een probleempje met de overdracht tussen computer en schijf? Of is er ergens iets in de software wat dit zou kunnen veroorzaken? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2011 Heb je het SES stuurprogramma geinstalleerd, wat bij de hd geleverd werd?\n\n[I]Indien u ervoor kiest de WD SmartWare-software niet te installeren, moet een SESstuurprogramma\nzijn geïnstalleerd op computers met Windows om te voorkomen dat de\nhardwarewizard wordt weergegeven elke keer dat u de My Book-schijf aansluit op uw\ncomputer.\nOpmerking: Het SES-stuurprogramma wordt automatisch geïnstalleerd wanneer\nu de WD SmartWare-software installeert of wanneer u op Do Not\nInstall (Niet installeren) hebt geklikt op het welkomstscherm van\nWD SmartWare (zie \"Aan de slag zonder de WD SmartWare-software\"\nop pagina 17).[/I]\n\nZie blz 63 van de handleiding.\n\nAls dat niet helpt, vermoed ik toch een probleem met de controller in de harddisk case.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2011 Gebruik je de origineel meegeleverde USB-kabel ?\r\nDe [B]lengte van de kabel[/B] kan nl. een rol spelen, wat betreft de spanning.\r\nDe [B]netadapter[/B] levert voeding voor de schijf, niet voor de verbinding.\r\n\r\nZie ook : [url]http://community.wdc.com/t5/My-Book-for-PC/MyBook-Essential-500-GB-SUCKS/td-p/10875[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2011 even een vraagje is deze schijf klein en zonder voeding,dus alleen op de usb aangesloten of is hij wat groter van omvang en heb je er een losse voeding bij?\nis het eerste het geval dan heb je kans dat je usb aansluiting niet genoeg stroom levert aan je externe harde schijf. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2011 Ik heb een andere type externe HD(My book Studio II) en herken het probleem. Volgens mij wordt de schijf in een slaapstand gezet. Wanneer je de HD wilt benaderen duurt het gewoon een paar tellen voordat de schijf te gebruiken is.\r\n\r\nHet is wel lastig maar een probleem vind ik het niet. Meestal speelt ik muziek die op de HD staat. Hierdoor wordt voorkomen dat de schijf in slaapstand wordt gezet en is het probleem niet meer aanwezig. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2011 Bedankt voor jullie reacties.\r\n\r\nOm het even te verduidelijken:\r\nDe schijf heeft maandenlang zonder problemen gewerkt, en hiervoor jaren bij mijn vader. Hij is dus ook al een paar jaar oud. Maar zowel de kabel als de schijf zelf hebben dus probleemloos gewerkt.\r\nHet enige wat ik recent heb veranderd is dat ik een nieuwe interne harddisk heb geplaatst, maar ik zou niet weten welke invloed dit zou kunnen hebben op een externe schijf. En aangezien hij hetzelfde probleem geeft op mijn laptop, waar die voorheen ook op werkte, ligt het toch aan de kabel/voeding/schijf/case zelf, en niet aan het apparaat waarop hij is aangesloten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2011 Je zou de Stationsletter van de My Book in Schijfbeheer eens kunnen wijzigen in bijv. Z , de externe schijf daarna veilig verwijderen en opnieuw aansluiten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2011 Ik ben naar het overzicht gegaan om de schijf veilig te verwijderen, zoals gezegd.\r\n\r\nZag toen dat er in hetzelfde menu een mogelijkheid stond voor problemen op te lossen. Heb deze aangeklikt, en vijf seconde later lijkt de schijf weer te werken, en is nu al een kwartier zonder problemen te benaderen.\r\n\r\nGeen idee wat er nou precies aan de hand was, maar hij lijkt weer gewoon te werken.\r\n\r\nBedankt voor de reacties! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2011 Dan heel mooi. Leuk dat je ook de oplossing even vermeld.\r\nThnx\r\nNiek Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen