Ga naar inhoud

Nieuw systeem

Aanbevolen berichten

Hallo forumleden,\n\nIk ben op zoek naar een systeem waarmee ik kan surfen, mailen en waar ik\nveel data op op kan slaan.\nIk wil er lubuntu opzetten en gebruik maken van draadloos internet.\nOok heb ik vrij veel data die ik er op wil zetten dus graag een harde schijf van 1,5 tot 2 TB\nTevens een basic monitor, -muis en -toetsenbord (boxen heb ik reeds).\nbudget tussen 500 en 1000 euro.\n\nIk hoop dat het bovenstaande een duidelijk beeld schept van wat is er mee wil.\n\nGr,\n\nX
Link naar reactie
[QUOTE=xangadix;559878]Hallo forumleden,\r\n\r\nIk ben op zoek naar een systeem waarmee ik kan surfen, mailen en waar ik\r\nveel data op op kan slaan.\r\nIk wil er lubuntu opzetten en gebruik maken van draadloos internet.\r\nOok heb ik vrij veel data die ik er op wil zetten dus graag een harde schijf van 1,5 tot 2 TB\r\nTevens een basic monitor, -muis en -toetsenbord (boxen heb ik reeds).\r\nbudget tussen 500 en 1000 euro.\r\n\r\nIk hoop dat het bovenstaande een duidelijk beeld schept van wat is er mee wil.\r\n\r\nGr,\r\n\r\nX[/QUOTE]\r\n\r\nIk zou het niet al te duur maken. Wat je nodig heb is minimaal 256 mb geheugen, om een beetje win 7 comp. te zijn, en lekker wil draaien zal ik 4 gig geheugen nemen. Dan kan je alle kanten op.\r\nGrafische kaart is in jou geval niet belangrijk kan alsware een goedkope agp of pci-e+zijn.\r\nHardeschijf ruimte voor lubuntu is minimaal 4 gig. je zegt dat je een grote hd wilt hebben;, dus zal ik gaan voor een terabyte en om mooi te laten lopen via Sata II of III of Scsi,\r\nProcessor snelheid is niet echt belangrijk. Als je maar hoger heb dan een pentium III 1 Ghz. Maar om het systeem goed te laten draaien zou ik minimaal 2 core nemen.\r\n\r\nMisschien een leuke aanbod voor je:AMD PC QUAD Core X4 9150E 500GB/3GB/DVDRW/256MB GF6100 \r\n+\\- 300 euro Vervang eventueel de hardeschijf 500 Gig naar 1 terra.\r\nDit kan via de winkelier gedaan worden met prijs berekening. Dan heb je een leuk computertje met groot opslag mogelijkheden van ongeveer 400 euro
Link naar reactie
[QUOTE=Arrim;560010]Zoiets? [url]https://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/93402[/url]\r\n\r\nLekker krachtig en toch goedkoop. Als je spelletjes wil spelen of aan fotobewerking doen, dan moet er nog even een grafische kaart bijgeprikt worden.[/QUOTE]\r\n\r\nbedankt voor je reactie\r\nzit hier een draadloos netwerkkaart in? weet niet of dat onboard aan het moederbord zit\r\nen als ik later w7 er op wil zetten draait ie dan nog een beetje soepel op dit systeem?
Link naar reactie
Nee, geen draadloze netwerkkaart, die moet je bijna altijd los bijkopen. Er zit wel een gewone gigabit lan chip op. Windows 7 zal prima draaien hierop. Eigenlijk zou je met jouw eisen nog wel lager kunnen, maar met zo\'n quadcore athlon II processor zal alles lekker vlot draaien en het kost maar 3 tientjes meer in vergelijking met de dual-core variant. 4 Gb ramgeheugen is genoeg voor voorlopig, eventueel kun je er 8 Gb in zetten; geheugenprijzen zijn erg laag de laatste tijd. Dan zit je helemaal gebakken.\r\n\r\nWat wel echt belangrijk is, is dat er geen videokaart bijzit en spelletjes dus écht niet gaan lukken. \r\nAls je dat niet van plan bent maakt het niet uit, maar ik zeg het er wel even bij, anders dan zou je nieuwe pc nogal kunnen tegenvallen.\r\nHoewel het een probleem is dat gemakkelijk opgelost kan worden zoals ik al eerder zei.\r\n\r\nMisschien is het een idee om een SSD erin te zetten. Een flinke snelheidsverhoging en het past gemakkelijk in je budget. Zoiets: [url]https://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/82786[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=Arrim;560076]Eigenlijk zou je met jouw eisen nog wel lager kunnen, maar met zo\'n quadcore athlon II processor zal alles lekker vlot draaien en het kost maar 3 tientjes meer in vergelijking met de dual-core variant. 4 Gb ramgeheugen is genoeg voor voorlopig, eventueel kun je er 8 Gb in zetten; geheugenprijzen zijn erg laag de laatste tijd.[/QUOTE]\n\n\nInderdaad, heb zelf ook de Athlon II X4 640 i.c.m. evensnel ramgeheugen, werkt hartstikke lekker met Win7 :) En inderdaad, RAM is niet zo duur meer!
Link naar reactie
[QUOTE=Arrim;560076]Nee, geen draadloze netwerkkaart, die moet je bijna altijd los bijkopen. Er zit wel een gewone gigabit lan chip op. Windows 7 zal prima draaien hierop. Eigenlijk zou je met jouw eisen nog wel lager kunnen, maar met zo\'n quadcore athlon II processor zal alles lekker vlot draaien en het kost maar 3 tientjes meer in vergelijking met de dual-core variant. 4 Gb ramgeheugen is genoeg voor voorlopig, eventueel kun je er 8 Gb in zetten; geheugenprijzen zijn erg laag de laatste tijd. Dan zit je helemaal gebakken.\r\n\r\nWat wel echt belangrijk is, is dat er geen videokaart bijzit en spelletjes dus écht niet gaan lukken. \r\nAls je dat niet van plan bent maakt het niet uit, maar ik zeg het er wel even bij, anders dan zou je nieuwe pc nogal kunnen tegenvallen.\r\nHoewel het een probleem is dat gemakkelijk opgelost kan worden zoals ik al eerder zei.\r\n\r\nMisschien is het een idee om een SSD erin te zetten. Een flinke snelheidsverhoging en het past gemakkelijk in je budget. Zoiets: [url]https://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/82786[/url][/QUOTE]\r\n\r\nbedankt Arrim, ik probeer het winkelwagentje te veranderen maar dat lukt me niet.\r\nik zou het door jou aanbevolen systeem graag willen maar dan zonder ssd, 1 harde schijf van 2 tb en een draadloos netwerkkaart
Link naar reactie
[QUOTE=Arrim;560184]Dan wordt het zoiets: [url]https://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/21862[/url]\r\n\r\nIk moet er wel even bij zeggen dat ik alleen voor 4launch kies vanwege het supermakkelijke winkelwagensysteem. Dus je kan ook gewoon dezelfde configuratie bij een andere webwinkel bestellen mocht je dat willen.[/QUOTE]\r\n\r\nbedankt, ik ga \'m bestellen :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...