Anoniem2 Geplaatst: 5 februari 2011 Delen Geplaatst: 5 februari 2011 Er wordt draadloos verbinding gemaakt met een router van UPC. Wanneer je een netwerkkabel op de pc aansluit (is voor printer) dan is de internettoegang weg van de draadloze verbinding.\r\n\r\nKan dit komen doordat hij de voorkeur geeft aan een netwerkkabel en dus die verbinding internet zoekt ofzo?\r\n\r\nwaar komt dit door en hoe kan ik dit oplossen.\r\n\r\nOS: Windows Vista. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2011 als je rechts onderin het scherm kijkt bij de klok, zie je daar een trapsgewijze ladder. Dit zou je draadloze netwerk moeten aangeven.\r\nAls je hier op kilkt, dan zie je de verbindingen die beschikbaar zijn, hieruit moet je jou verbinding kiezen. Deze moet je dan instellen en met het wachtwoord wat erbij kwam toen je de router hebt geinstalleerd.\r\n\r\nMaar je pc moet dan wel een draadloze netwerkverbinding kunnen zien. Heb je een kaart die ook draadloos aangeeft? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2011 Ja dat klopt, maar hij werkt wanneer die netwerkkaart eruit is. Dan gaat hij over op de adapter (usb stick voor draadloos). Maar zodra je de netwerkkabel erin steekt, die dus is aangesloten op een netwerkprinter.. dan is er opeens geen internetverbinding, maar nog wel verbinding met het draadloze modem van upc. Alleen de internetverbinding verdwijnt dus.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2011 ip conflict misschien? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2011 Ik vermoed inderdaad, dat je printer het ip van je pc \"jat\". Dus sluit de printer gewoon eens aan op de router, als daar dhcp aanstaat, krijgt dat ding vanzelf een ander ip, als jou pc. Ik vermoed, dat dan je verbinding niet wegvalt.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen