Ga naar inhoud

Netwerk probleem

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Op mijn PC heb ik Vista64 draaien,\r\nop mijn laptop heb ik WIN7 draaien.\r\n(via een Cisco router E2000)\r\nAlle schijven gedeeld, volledige toegang.\r\nIk zie de schijven wel (heen en weer)\r\nmaar ik kan ze niet openen......\r\nAls ik een USB stick in mijn PC stop, ziet hij deze ook, en deze kan ik wel openen...!!??!! waarom mijn HD\'s niet.....?? raadsels (voor mij)
Link naar reactie
[QUOTE=Dutchie1;559623]Op mijn PC heb ik Vista64 draaien,\r\nop mijn laptop heb ik WIN7 draaien.\r\n(via een Cisco router E2000)\r\nAlle schijven gedeeld, volledige toegang.\r\nIk zie de schijven wel (heen en weer)\r\nmaar ik kan ze niet openen......\r\nAls ik een USB stick in mijn PC stop, ziet hij deze ook, en deze kan ik wel openen...!!??!! waarom mijn HD\'s niet.....?? raadsels (voor mij)[/QUOTE]\r\n\r\nGebruik je wel één netwerk naam bijvoorbeeld MSHOME op alle computers.
Link naar reactie
[QUOTE=Dutchie1;559623]Op mijn PC heb ik Vista64 draaien,\r\nop mijn laptop heb ik WIN7 draaien.\r\n(via een Cisco router E2000)\r\nAlle schijven gedeeld, volledige toegang.\r\nIk zie de schijven wel (heen en weer)\r\n[B]maar ik kan ze niet openen......[/B]Als ik een USB stick in mijn PC stop, ziet hij deze ook, en deze kan ik wel openen...!!??!! waarom mijn HD\'s niet.....?? raadsels (voor mij)[/QUOTE]\r\n\r\nWelke foutmelding krijg je?
Link naar reactie
Geen toegang tot \\\\Laptop\\c\n\nControleer de spelling van de naam. Er is anders mogelijk een probleem met het netwerk. Klik op probleem vaststellen als u de netwerk problemen wilt vaststellen en wilt oplossen.\n\nDetails weergeven:\nFoutcode: 0x80070005\nToegang geweigerd\n\n(Ik heb op de laptop C compleet gedeeld, volledige toegang, Firewall uitgezet)\n\nNa kiezen probleem vaststellen:\nc is beschikbaar, maar niet toegankelijk voor de gebruikersaccount waarmee u bent aangemeld.\n(op beide pc\'s ben ik admin, volledig beheer)
Link naar reactie
[QUOTE=Dutchie1;560027]Eigenschappen van Gebruikers------ [B]Beveiliging[/B]\r\nNamen van groepen en gebruikers:\r\nHier --iedereen-- toegevoegd, met volledig beheer.\r\nToen waren mijn schijven D: en E: deelbaar en volledig toegankelijk\r\nAlleen gedeeltes van C: (Prog Files en Windows) nog niet.... daar puzzel ik \r\nnog over door.......[/QUOTE]\r\n\r\nDan zet je wel je hele pc open, voor iedereen die op je netwerk zit. Dat wil zeggen, dat als je draadloze verbinding niet echt goed beveiligd is de buurman/vrouw zo je pc binnen wandelt. En iedereen, betekent ook elke onbevoegde die maar in de buurt van je pc komt.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Neen, dat is zeker niet DE oplossing. Het is een onveilige workaround. De titel \"gore truc\" lijkt me dan beter van toepassing dan een oplossing.:D\r\nEen oplossing biedt namelijk een veilige toepassing van het gebruik, dat is hier geenszins het geval, zoals Niekie30 ook al aangaf.\r\n\r\nWat ik zelf normaliter doe is voor elke gebruiker op elke pc een gebruikersaccount aanmaken met hetzelfde wachtwoord op elke pc. Zo hoorde dat vroeger bij windows werkgroepen ook gedaan te worden om te kunnen werken in een werkgroep.\r\nDan heb je ook geen problemen met shares.\r\n\r\n@Dutchie1: V.w.b. toegankelijk maken van c:\\program files en c:\\windows wordt moeilijk gemaakt omdat dit systeemdirectory\'s zijn en normaliter niet geshared zouden moeten danwel hoeven te worden.\r\nHelaas kan ik met windows 7 geen hulp bieden, mijn kennis en ervaring met Vista en 7 is te beperkt.
Link naar reactie
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.:-)\r\n\r\nIk deel via de thuisgroep en werkgroep, Vista, Xp en Windows 7 heen en weer.\r\nAlleen ik beperk me tot een aantal gezamelijke mappen. Op elke pc een paar.\r\nMedia deel ik wel wat uitgebreider, via Windows, maar dat is, omdat ik dan muziek en films op tv, kan afspelen, vanaf de pc\r\nIedereen hier in huis heeft recht op privacy (ik dus ook) en mede daarom zijn de mappen beperkt.\r\nAlles openzetten, houdt ook in, dat als een onbevoegde soms mocht binnendringen in je netwerk (hoe dan ook) je de schade beperkt kan houden.\r\nIk denk in dit verband ook aan virussen.\r\n\r\nWat mij in m\'n hobby bij het \"anderen helpen\" weleens dwarszit, bij het delen van bestanden is de complete \"internet beveiligings paketten\" van bijv. Symatec of McAfee.\r\n\r\nNiek\r\n\r\nEdit..... Oeps was die Tiger me weer voor.!
Link naar reactie
[QUOTE]Wat ik zelf normaliter doe is voor elke gebruiker op elke pc een gebruikersaccount aanmaken met hetzelfde wachtwoord op elke pc. Zo hoorde dat vroeger bij windows werkgroepen ook gedaan te worden om te kunnen werken in een werkgroep.\r\nDan heb je ook geen problemen met shares.[/QUOTE]\r\n\r\nAhh:o Conclusie...als een of meer computeraars het vertikken om een account te maken met wachtwoord (gewoon lekker automatisch doorstarten) dan MOET je dus wel IEDEREEN toegang geven en dus onveilig(er) netwerken?
Link naar reactie
Ik weet niet zeker of je die conclusie zo kunt trekken. Maar duidelijk is wel dat het werken zonder wachtwoord onveilig is. Het lekker automatisch doorstarten kan ook door wel een wachtwoord aan te maken en nadien via een truukje aan te geven dat gebruikers niet hun wachtwoord hoeven te gebruiken om in te loggen.\r\nDan wordt er met 1 te kiezen account automatisch doorgestart, maar zit er in elk geval wel een wachtwoord op je handel. Voor dingen die van buitenaf toegang proberen te krijgen is dat wel veiliger. Alhoewel dat maar een wat grotere druppel op een gloeiende plaat is, maar alle kleine beetjes helpen.\r\n\r\nJe kunt ook het gast account open zetten, dan is wel e.e.a. alleen lezen maar dan zou iedereen er via het gast account bij moeten kunnen als het goed is, behalve systeemdirectory\'s en mijn documenten, voor zover ik het me herinner. Is al weer lang geleden dat ik nog eens het gast account actief had.:)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...