Anoniem2 Geplaatst: 4 februari 2011 Delen Geplaatst: 4 februari 2011 Overzicht van de [B]betrokken[/B] processors: \n[url]http://www.intel.com/Consumer/Products/Processors/chipset.htm[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2011 iets meer duidelijkheid in wat je hiermee wilt zou de zaak meer ophelderen.\r\nOf moeten we gaan raden wat er aan de hand is? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2011 De link geeft een verkeerd adres. Tenminste, bij mij in XP, maar niet in Vista en Win7 !? :o\n\nZie ook hier : [B]Intel biedt chat-support voor Sandy Bridge-problemen[/B] - [url]http://nl.hardware.info/nieuws/22123/intel-biedt-chat-support-voor-sandy-bridge-problemen[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2011 De Intel site is bijgewerkt :\r\n\r\nHow to determine whether your system is affected - [url]http://www.intel.com/Consumer/Products/Processors/chipset.htm[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2011 Maar wat heeft dit met processors te maken???? Die zijn niet defect hoor...... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2011 [QUOTE=qpc;559688]Maar wat heeft dit met processors te maken???? Die zijn niet defect hoor......[/QUOTE]\r\n\r\nIk dacht al : \"Waar blijft ie ?\" \r\n\r\n\"If your system has any of these badges, your processor uses an earlier version of the chipset. You are NOT affected and you do not need to do anything else.\" Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2011 [B]\'[/B]Defecte[B]\'[/B] Intel Processor [B]?[/B]\n\n[QUOTE]Overzicht van de [B]betrokken[/B] processors:\n[url]http://www.intel.com/Consumer/Products/Processors/chipset.htm[/url][/QUOTE]\n\nMogelijk ben ik verkeerd voorgelicht. :(\n\n[QUOTE]Intel heeft meer bekendgemaakt over [B]de ontwerpfout, die in alle chipsets voor Sandy Bridge-processors[/B] zit.[/QUOTE]\n\n[url]http://tweakers.net/nieuws/72347/intel-geeft-details-over-ontwerpfout-sandy-bridge-chipsets.html[/url]\n\nAls betrokken koper, dacht ik anderen een plezier te doen met de informatie.\nThat\'s all. EOM Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2011 Voor de geïnteresseerden :\r\n\r\n[B]Toshiba roept Sandy Bridge laptops terug[/B] - [url]http://nl.hardware.info/nieuws/22138/toshiba-roept-sandy-bridge-laptops-terug[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2011 Even voor alle duidelijkheid, zonder dat iedereen al die links hoeft te lezen;\n\nEr zit een fout in de CHIPSET van de socket 1155 moederborden.\nDeze fout kan ALLEEN optreden als de SATA300 poorten worden gebruikt.\nOp de aanwezige SATA600 poorten komt deze fout NIET voor.\nDeze fout komt NIET altijd voor, maar ALLEEN bij een klein deel van de genoemde chipset.\nDoor deze fout zou het kunnen zijn dat apparatuur welke aangesloten zijn op de SATA300 poorten in de loop van de tijd (veel) trager gaan presteren.\ndit kan dus in SOMMIGE gevallen gebeuren en heeft GEEN invloed op da andere onderdelen van de pc.\nHeb je al zo\'n moederbord, sluit dan gewoon je apparatuur aan op de SATA600 poorten en je hebtgeen probleem meer. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2011 [QUOTE]Even voor alle duidelijkheid, .....[/QUOTE]\r\n\r\nHet indirecte advies van [B]QPC[/B] zou dus kunnen luiden :\r\n\r\n \"Beste mensen! Ben je in het bezit van één van de betroffen producten, dan hoef je je verder niet druk te maken en niet zo nodig gebruik te maken van de mogelijkheden, die de fabrikant je zal kunnen bieden.\r\nOok het gebruik kunnen maken van de volledige mogelijkheden van het gekochte product, is toch maar betrekkelijk, relatief en niet relevant, én kunnen we de niet onaanzienlijke aanschafkosten buiten beschouwing laten. Who cares ?\r\nHet valt toch allemaal wel een beetje mee ! Tenslotte, de problemen zouden zich pas voor kunnen doen na de garantietijd.\r\nWie dan leeft, wie dan zorgt.\" Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2011 Zeker wel zaak om jouw hardware te identificeren op dit vlak, gewoon om in de toekomst te weten wat je hebt, en wat je niet kan als je er niets aan doet.\r\nBij problemen bij het aansluiten van apparatuur in de toekomst weet je snel niet meer van het ontstaan van zo\'n probleem.\r\n\r\nAls ik zo\'n aankoop heb, maar ik vind het toch niet nodig om restitutie te vragen, dan plak ik zeker aan de binnenkant van de PC of op het mobo een briefje met wat ik weet. Rare gewoonte.... :D Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2011 [QUOTE=ricky1;559732]Het indirecte advies van [B]QPC[/B] zou dus kunnen luiden :\r\n\r\n \"Beste mensen! Ben je in het bezit van één van de betroffen producten, dan hoef je je verder niet druk te maken en niet zo nodig gebruik te maken van de mogelijkheden, die de fabrikant je zal kunnen bieden.\r\nOok het gebruik kunnen maken van de volledige mogelijkheden van het gekochte product, is toch maar betrekkelijk, relatief en niet relevant, én kunnen we de niet onaanzienlijke aanschafkosten buiten beschouwing laten. Who cares ?\r\nHet valt toch allemaal wel een beetje mee ! Tenslotte, de problemen zouden zich pas voor kunnen doen na de garantietijd.\r\nWie dan leeft, wie dan zorgt.\"[/QUOTE]\r\n\r\nBeetje vreemde opmerking... De fout die er eventueel in zit, die komt echt niet over pas een paar jaren naar voren.\r\nEn ja, ik raad de mensen die zo\'n bord hebben aan om op dit moment alleen de SATA600 poorten te gebruiken. Mocht je toch in de toekomst de SATA300 poorten gaan gebruiken, dan kan je het moederbord uiteraard altijd nog omruilen binnen de garantie.\r\nVergeet niet dat het nu inleveren van het moederbord, betekend dat je zomaar eens 2 maanden zonder pc kan zitten.....\r\nDe verwachting is namelijk dat Intel pas ergens begin april voldoende chipsets van de 2e revisie kan leveren aan de fabrikanten.\r\nDie laatste moeten dan de chipset eerst nog eens op nieuwe moederborden monteren en daarna verschepen naar de distributeurs.\r\nKomt er dus op neer dat je met een beetje geluk pas halverwege april een nieuw moederbord kan krijgen.\r\nEn dat voor een probleempje dat voor de meeste gebruikers (1 harde schijf en 1 DVD-brander) niet eens voorkomt en ook nog eens omdat het niet bij alle chipsets het geval is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2011 [QUOTE]Ik dacht al : \"Waar blijft ie ?\" [/QUOTE]\n\nNou daar is ie dan ! En waarom ? Meneer struikelt over de titel van een topic. De reden en inhoud daarvan doen verder nauwelijks ter zake.\nIdeale mogelijkheid voor een pennenstrijd !\nVoor de duidelijkheid en om de bezoeker tijd te besparen, wordt in een reactie in het kort duidelijk gemaakt, hoe de vork in de steel zou moeten passen - volgens qpc.\nDuidelijk blijkt echter ook, dat hijzelf onvoldoende was geïnformeerd omtrent adviezen en mogelijkheden, die door fabrikant en leveranciers worden en zullen worden gegeven.\n\nOverigens, deze topic was in principe bedoeld als informatie voor eventuele betrokkenen en belangstellenden. Niet voor mierenneukers.\n\n[QUOTE]Beetje vreemde opmerking... De fout die er eventueel in zit, die komt echt niet over pas een paar jaren naar voren.[/QUOTE]\nEn\n[QUOTE]Intel schat dat na drie jaar vijf tot vijftien procent van de chipsets daadwerkelijk last krijgt van het probleem.[/QUOTE]\n[url]http://tweakers.net/nieuws/72347/intel-geeft-details-over-ontwerpfout-sandy-bridge-chipsets.html[/url]\n\nTot besluit :\n\n[QUOTE]Natuurlijk zul jij, als gekend betweter, niet nalaten op dit bericht te reageren.\nEchter, voor mij is dit [B]gediscuzeur[/B] hierbij beëindigd.\nAan jou, zo je wilt, het laatste woord.[/QUOTE] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2011 even een andere kwestie op dit topic...\nmij is opgevallen dat een hoop online shops toch weer de moederborden zijn gaan verkopen met het advies om de sata 600 te gebruiken en de sata300 niet.\nwat is de mening van de mensen hier op de vraag of het correct is dat deze moederborden met de wetenschap van een defect willens en wetens toch te gaan verkopen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2011 Als het probleem er bij vermeld wordt (in schrift toegevoegd), en de prijs aangepast, dan zou dat wel kunnen denk ik. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2011 [QUOTE=yomel;559760]even een andere kwestie op dit topic...\r\nmij is opgevallen dat een hoop online shops toch weer de moederborden zijn gaan verkopen met het advies om de sata 600 te gebruiken en de sata300 niet.\r\nwat is de mening van de mensen hier op de vraag of het correct is dat deze moederborden met de wetenschap van een defect willens en wetens toch te gaan verkopen?[/QUOTE]\r\n\r\nDat is dus wat ik bedoel en waar ene Ricky1 zo raar op reageert......\r\nInderdaad is de verkoop van deze moederborden gewoon weer begonnen, daar het probleem zich A) sporadisch voordoet, B) bij de meeste gebruikers (tijdelijk) ondervangen kan worden door de SATA600 poorten te gebruiken en C) omdat alle fabrikanten met Intel hebben afgesproken dat de betreffende moederborden gewoon omgeruild kunnen worden binnen de gehele garantieperiode.\r\nHierdoor hoeven mensen dus niet meteen hun moederbord op te sturen en weken, zo niet maanden wachten op een vervangend exemplaar. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2011 [QUOTE]Nou daar is ie dan ! En waarom ? Meneer struikelt over de titel van een topic. De reden en inhoud daarvan doen verder nauwelijks ter zake.[/QUOTE]\r\n\r\nIn dat geval was jouw eigen bericht volledig \'off topic\' met de titel van dit topic......\r\n\r\n[QUOTE]Voor de duidelijkheid en om de bezoeker tijd te besparen, wordt in een reactie in het kort duidelijk gemaakt, hoe de vork in de steel zou moeten passen - volgens qpc.[/QUOTE]\r\n\r\nEn jij wil nu beweren dat ik iets schrijf dat niet klopt???\r\n\r\n[QUOTE]Duidelijk blijkt echter ook, dat hijzelf onvoldoende was geïnformeerd omtrent adviezen en mogelijkheden, die door fabrikant en leveranciers worden en zullen worden gegeven.[/QUOTE]\r\n\r\nWat ik schreef ZIJN de adviezen van fabrikanten en Intel...... :rolleyes:\r\n\r\n[QUOTE]Overigens, deze topic was in principe bedoeld als informatie voor eventuele betrokkenen en belangstellenden. Niet voor mierenneukers.[/QUOTE]\r\n\r\nTja, lekker slim dan om een topic te maken over kapotte processoren en dan opeens over chipsets gaan praten....\r\n\r\n[QUOTE]En\r\n\r\n[url]http://tweakers.net/nieuws/72347/intel-geeft-details-over-ontwerpfout-sandy-bridge-chipsets.html[/url][/QUOTE]\r\n\r\nDat bericht is al een paar dagen oud en ondertussen is de berichtgeving en de manier hoe met deze moederborden om te gaan al aangepast....\r\n\r\nVergeet niet dat ik ook in deze branch zit en daarom meerdere malen per dag updates via de mail binnen krijg over dit probleem. zowel van leveranciers, distributeurs als ook van fabrikanten.\r\n\r\nMocht jij het niet met mijn uitleg eens zijn, weerleg het dan of ga er anders niet op door. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2011 [QUOTE=dutch-online;559711]Ook Toshiba is, als leverancier van verschillende laptops, getroffen door de problemen met de nieuwe Intel chipsets. Zo maakten deze fabrikant eergisteren via een bericht bekend dat verschillende modellen Satellite\n...................\n\nDus het gaat nog steeds over de moederbord chip\n\nEn het zal dus bij meerdere fabrikanten voorkomen.\n\nWant Intel is een zeer grote leverancier.;):o[/QUOTE]\n\nhet komt bij alle moederborden met socket 1155 voor omdat de chipset allemaal hetzelfde is, enige moederborden hebben een extra chipset erbij met sata 300 maar ook dezelfde probleem-chipset op het moederbord.\n\nde fout kan bij 5 tot 15% van de moederborden optreden na intensief gebruik na gemiddeld drie jaar. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2011 ik heb net even met intel gechat via de link die aangegeven wordt en intel adviseert om te wachten op de nieuwe moederborden.\njammer genoeg kunnen ze in dit stadium nog niet vertellen wanneer die moederborden beschikbaar zijn.\ndit is ook een vrij logisch antwoord aangezien je toch niet met een defect moederbord weggestuurd wil worden en als de fout niet gelijk te voorschijn komt ook niet vernieuwd wordt.\nde prijzen van de moederborden worden niet omlaag gebracht en alle foute moederborden worden toch terug gestuurd naar de fabrikant.ongeacht wat de importeur zegt.\ndus het advies is om geen moederborden te kopen van de socket 1155 op dit moment! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2011 [B]Intel hervat verkoop Sandy Bridge chipsets[/B]\r\n[url]http://nl.hardware.info/nieuws/22172/intel-hervat-verkoop-sandy-bridge-chipsets[/url] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen