Anoniem2 Geplaatst: 2 februari 2011 Delen Geplaatst: 2 februari 2011 Hallo,\r\n\r\nIk heb de volgende vraag, ik wil graag twee full hd computer beeldcschermen op mijn pc aansluiten omdat ik graag de zelfde kwaliteit aan beide zijden wilt.\r\n\r\nMijn video kaart heeft maar een HDMI aansluiting, nu is mijn vraag, is een DVI aansluiting het zelfde als een HDMI aansluiting en zou ik gewoon een verloop stukje naar HDMI kunnen kopen?\r\n\r\nOf is er een andere oplossing, bedankt voor je hulp. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 2 februari 2011 HDMI en DVI is natuurlijk niet hetzelfde, anders zou het neem ik aan geen andere benaming gekregen hebben. HDMI is gewoon betere kwaliteit, en ik neem aan dat je wel écht full hd wilt met 2 full hd schermen.\n\nEen verloopstukje is een optie, je kan ook altijd kijken naar een HDMI-splitter, bijv: [url]http://www.allekabels.nl/HDMI-Kabels/27/1049115/HDMI-Splitter.html[/url]\n\nDan heb je natuurlijk weer mooiere versies zoals deze: [url]http://www.allekabels.nl/HDMI-Kabels/27/1062374/2-Poorts-HDMI-1.3-Splitter.html[/url]\n\nEn ga zo maar door..\nDit zou in ieder geval ook een oplossing kunnen zijn neem ik aan, ookal weet ik niet zeker of je videokaart dan wel 2x HDMI ondersteunt, als die aansluitingen er niet opzitten. \nHet staat meestal wel op de site van je kaart (AMD, ATI, XFX etc..) welke resoluties hij ondersteunt met meerdere beeldschermen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 2 februari 2011 Splitter heeft hij niets aan, ik neem aan dat hij niet twee keer hetzelfde beeld wilt hebben. \n\nDVI en HDMI zijn wel hetzelfde signaal, alleen is HDMI ook in staat om audio te transporteren. \n\nAangezien je alleen een monitor wilt aansluiten, gewoon voor een paar euro een dvi-hdmi adapter halen, of een kabel met een DVI aansluiting aan de ene kant, en een HDMI aansluiting aan de andere kant. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 2 februari 2011 [QUOTE=Marc H;559300]Splitter heeft hij niets aan, ik neem aan dat hij niet twee keer hetzelfde beeld wilt hebben. \r\n\r\nDVI en HDMI zijn wel hetzelfde signaal, alleen is HDMI ook in staat om audio te transporteren. \r\n\r\nAangezien je alleen een monitor wilt aansluiten, gewoon voor een paar euro een dvi-hdmi adapter halen, of een kabel met een DVI aansluiting aan de ene kant, en een HDMI aansluiting aan de andere kant.[/QUOTE]\r\n\r\nZoiets had ik dus ook gehoord, dat HDMI en DVI het zelfde zijn. Alleen dit wist ik niet zeker.\r\n\r\nIk wil inderdaad de bureaublad uitbreiden. Inderdaad ik wil alleen video beelden transporteren want de audio gaat van mijn pc naar het geluidsapparatuur zelf. Niet naar de beeldscherm. Ik ga dan zo een adapter halen.\r\n\r\nBedankt beiden voor jullie hulp. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 2 februari 2011 [quote=Hunterx44;559292]HDMI en DVI is natuurlijk niet hetzelfde, anders zou het neem ik aan geen andere benaming gekregen hebben. HDMI is gewoon betere kwaliteit, en ik neem aan dat je wel écht full hd wilt met 2 full hd schermen.[/quote]\n\nQue? Wat een onzin - HDMI en DVI zijn op twee zaken na identiek. Qua signaal is het enige verschil dat HDMI ook geluid meestuurt, en dat HDMI ook HDCP ondersteunt - DRM dus. Fysiek gezien scheelt het alleen het stekkertje. Qua beeldkwaliteit maakt het niks uit - het is immers hetzelfde signaal.\nEen simpel passief verloopje kan van HDMI DVI, en van DVI HDMI maken. De meeste videokaarten worden standaard al geleverd met verloopjes van DVI naar vanalles, maar die zijn los ook voor een paar euro te krijgen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 2 februari 2011 [QUOTE=JohnL;559388]Que? Wat een onzin - HDMI en DVI zijn op twee zaken na identiek. Qua signaal is het enige verschil dat HDMI ook geluid meestuurt, en dat HDMI ook HDCP ondersteunt - DRM dus. Fysiek gezien scheelt het alleen het stekkertje. Qua beeldkwaliteit maakt het niks uit - het is immers hetzelfde signaal.\r\nEen simpel passief verloopje kan van HDMI DVI, en van DVI HDMI maken. De meeste videokaarten worden standaard al geleverd met verloopjes van DVI naar vanalles, maar die zijn los ook voor een paar euro te krijgen.[/QUOTE]\r\n\r\nBedankt voor je hulp Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 2 februari 2011 O echt :o Ik zie anders enorm veel verschil tussen HDMI en DVI-D in ieder geval. \nMaargoed, ik geloof je :) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2011 [QUOTE=Hunterx44;559398]O echt :o Ik zie anders enorm veel verschil tussen HDMI en DVI-D in ieder geval. \r\nMaargoed, ik geloof je :)[/QUOTE]\r\n\r\nStaat je resolutie zelf dan goed ingesteld? Je hebt DVI-I en DVI-D. Verhaaltje daarachter ken ik alleen niet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2011 [QUOTE=RichardMoti;559443]Staat je resolutie zelf dan goed ingesteld? Je hebt DVI-I en DVI-D. Verhaaltje daarachter ken ik alleen niet.[/QUOTE]\n\nResolutie met HDMI was op 32 inch 1920x1080 (max), op dit scherm (22\") nu 1680x1050 via DVI-D (ook max van dit scherm), is allebij LCD, en deze is toch echt een stuk minder dan die 32 inch :p Maargoed, het is wel gewoon scherp hoor, maar toch minder naar mijn mening. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen