Ga naar inhoud

Wat kan ik met Wireless Broadband (WWAN) 3G o

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb dit netbookje : [url]http://azerty.nl/1-876-351457/lenovo-thinkpad-edge-11-0328-.html[/url] ooit gekocht.\n\nDaar zit één of ander 3g ding in.\nNou ben ik aardig thuis in pc\'s en laptops, maar totaal niet in mobiel internet verkeer.\nIk lees termen over UMTS, 3G etc. \nDoel: Ik zou met 1 mobiel internet abbo online willen met naar keuze een nieuwe mobiel, of als ik ergens in de wijde wereld zwervend met m\'n netbookje online wil, zou ik dat via dat zelfde abbo willen doen.\nIk heb nu gewoon een simpel prepaid ding met Vodafoon simkaart.\nIk begrijp dat ik in elk geval een nieuwe telefoon moet kopen met een internet mobiel abbo erbij.\n\nWat heb ik nog meer nodig om die laptop daar ook gebruik van te laten maken? De bedoeling is overal in europa online te kunnen gaan om mail te checken en te beantwoorden en bijvoorbeeld even het weer te bekijken.\n\nIk bel nu voor ongeveer 40 euro op jaarbasis en sms ongeveer 3 keer per maand. \n\nIn de laatste computeridee stond er een heel verhaal over in, maar ook daar lees ik nergens het verschil tussen de diverse manieren (UTMS 3G) om online te gaan.\n\nNiek
Link naar reactie
Zachtjes bumpen dan maar met die geit:\n\n\"[url=http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Mobile_Telecommunications_System]Universal Mobile Telecommunications System (UMTS) is one of the third-generation (3G) mobile telecommunications [/url]\"\n\n3G is een technologie, UMTS is daar een onderdeel of ontwikkeling van...\n\nHa, nou jij weer ... \n(Eerlijk gezegd, ik heb natuurlijk geen idee waar het over gaat, maar zo leren we wat ?)
Link naar reactie
Erik en Ricky thnx\r\nHet 3G verhaal is door de wikisite redelijk duidelijk geworden en minder lastig te begrijpen dan ik dacht. De capsones van die Belgische mevrouw had ik ooit gelezen.:-)\r\n\r\nDoor de link van Ricky1 weet ik nu dat er een 3G modem in dat ding zit en ik inderdaad alleen nog een usb stick zou moeten kopen met abonnement en een simkaart. \r\n\r\nNu zit ik nog met de vraag: Is er een mogelijkheid om een abonnement van een mobieltje met internet eveneens te gebruiken om je laptop zo af en toe online te zetten. Is dat een verhaal van, even de simkaart omprikken of denk ik dan te simpel.\r\n\r\nOver een rekening maak ik me niet druk. Het zal eventueel het goedkoopste abbo worden zonder datalimiet, maar zo één waar je snelheid omlaag gaat, als je te veel gebruikt.\r\n\r\nStom is eigenlijk, dat je voor een ander vrij gemakkelijk iets opzoekt en als je iets voor jezelf wilt weten, je niet goed genoeg zoekt.:-)\r\n\r\nIk ga op zoek naar de combi mogelijkheid.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Nou, ik bagatelliseerde je vraag een beetje, om toch iets te bumpen \nIk google dan maar net zo kennisloos met je mee, en hoop er niet als een reclameblaadje uit te komen zien :mrgreen:\n\n\nDuur vind ik het, en bij [url=http://www.kpn.com/zakelijk/zakelijk-internet/dongel-snel-start.htm?campaignid=psAW-MIK2-a&gclid=CK6F9pS266YCFYqDDgodIGc4BQ][U]KPN[/U][/url] [B]wel [/B]een datalimiet:\n\n[url=http://www.kpn.com/zakelijk/mobiel-werken/buitenland-per-dag.htm]\"[I]Met de gratis optie Internet Buitenland per dag heeft u voor een vast bedrag een databundel waarmee u wereldwijd 50MB per dag kunt gebruiken.[/I]\"[/url]\n\n€12,50 voor 50 MB per dag wereldwijd, maar voor overschrijving van dat limiet zie ik geen prijs.\nWel dat je [I]per dag[/I] mag inschakelen, dus als je één dag wilt, dan surf je één dag.\n(Heb je die \'gratis optie\' niet, dan betaal je €2,00 per MB in de EU. (€5,00 er buiten))\n\n\"[I]Als u een iPad, Tablet PC of Netbook heeft, kunt u geen Dongel in uw apparaat plaatsen. Speciaal voor deze devices biedt KPN u MicroSIM. MicroSIM bevat een identieke simkaart als de Dongel en is eenvoudig in uw tablet te plaatsen.[/I]\"\n\nTja, dat omprikken van mobieltje naar PC zie ik nog niet... Begrijpelijke vraag trouwens (I) Maar ik denk dat het wel kan juist omdat de basis een SIM kaart is.
Link naar reactie
Bij de specs staat: [I]Draadloze LAN-antenne, Bluetooth-antenne, mobiel antenne, SIM-kaartlezer[/I]En: [I]3G opwaardeerbaar[/I]\r\nDus daar ga ik van uit dan.\r\nIk ga vandaag of morgen eens langs bij zo\'n telecom winkel en kijk of ik iemand kan vinden die mij e.e.a. in gewoon Nederlands kan uitleggen, wat het voordeligste voor mij is.\r\n\r\nThnx allemaal.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...