Ga naar inhoud

Oude Laptop met Linux? Optie?

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allen,\r\ndit is mijn eerste (bijna)ervaring met Linux.:p\r\n\r\nIk heb hier een oude Laptop met WindowsME.\r\nDit lijkt mij een leuke uitdaging om met Linux kennis te maken.\r\nSpecs.: 586MMX , CPU/233MHz , 96MB . 8GB, COMPAQ Armada 1592DT\r\n\r\nWat verwacht ik?\r\nIk zou graag een licht draaiend systeem willen,\r\nen daar ik nog niks weet van Linux,zou ik graag een OS willen,dat ook nog een beetje in de buurt komt van Windows.\r\nHandmatig dingen invoeren is voor mij niet echt een optie.(zolang ik maar niet al te diep het register in hoef,wil dit nog wel een klein beetje).\r\n\r\nEn graag in het Nederlands.\r\n\r\nWie kan/wil mij verder helpen,bijvoorbaat Dank.\r\n\r\nMvg. Arnoud.
Link naar reactie
de \"gebruiksvriendelijke\" linux distros hebben allemaal meer geheugen nodig vanwege de GUI. je kan dan gaan voor bv damm small linux of een andere kleine maar die zijn minder makkelijk te gebruiken. als je niet voor een GUI gaat is het geen probleem dan is 16 mb genoeg maar dat is weer lastig te leren als je helemaal geen ervaring hebt.\n\nEDIT: een linux distro draait er wel op maar je moet het dan helmaal handmatig installeren
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;559581]Ik heb hier een oude Laptop met WindowsME.\r\nDit lijkt mij een leuke uitdaging om met Linux kennis te maken.\r\nSpecs.: 586MMX , CPU/233MHz , 96MB . 8GB, COMPAQ Armada 1592DT\r\n...\r\nLijkt me sterk, 8 GB schijfruimte ??? 96 MB geheugen.\r\n\r\ndenk niet dat W7 daarop werkt.:eek::rolleyes:[/QUOTE]\r\n\r\nGoed lezen Dutch.........Niek
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Hey hallo,\n\nBeetje laat dat ik nog reageer maar waarom probeer je het niet gewoon?Ubuntu en vele andere distro\'s kun je gewoon uitproberen zonder iets te installeren.Ik heb ook zo\'n Armada gehad met als enig verschil dat die 192mb geheugen had.Ubuntu draaide er goed op.Windows zou ik er niet opzetten als je er ook internet mee op wil gaan.Tiny Core Linux is misschien wel iets om uit te proberen.Vraagt maar 48mb geheugen en is erg gebruiksvriendelijk.( [url]http://www.tinycorelinux.com[/url] )Ook zou je de minimale cd van Ubuntu eens kunnen bekijken.( [url]https://help.ubuntu.com/community/Installation/MinimalCD[/url] )\n\n@dutch-online schijfruimte van 8 gig is meer dan voldoende.Mijn nieuwe smartbook die ik nog binnen moet krijgen heeft ook maar 8 gig.Op een netbook van 4 gig had ik zelfs W7 goed draaien.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...