Anoniem2 Geplaatst: 31 januari 2011 Delen Geplaatst: 31 januari 2011 Hallo, \r\n\r\nIk ben van plan om een pc te bestellen en was van plan om een i72600k processor erin te gooien. Nu heb ik gelezen dat er een probleem kan voordoen met de processoren en dat het nog even kan duren voor alle fouten eruit zijn. \r\nNu is mijn vraag, Wat is een goed alternatief voor de 172600k.\r\n\r\nMaakt mij niet veel uit welk merk/type zolang de prijs en de prestatie ongeveer gelijk blijven. (of het beste wat je er nog voor dat bedrag kunt krijgen.)\r\n\r\nalvast bedankt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2011 Is er niet.\r\n\r\nHet probleem zit \'m overigens niet in de processors: [url]http://tweakers.net/nieuws/72345/intel-staakt-levering-sandy-bridge-chipsets-wegens-ontwerpfout.html[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2011 [QUOTE=Arrim;559082]Het probleem zit \'m overigens niet in de processors: [url]http://tweakers.net/nieuws/72345/intel-staakt-levering-sandy-bridge-chipsets-wegens-ontwerpfout.html[/url][/QUOTE]\r\n\r\nBen ik toch blij dat ik laatst nog voor een AMD gekozen heb :) \r\nBen het trouwens ook eens met Arrim, die i7\'s hebben gewoon geen gelijken, zeker door de ingebouwde GPU natuurlijk. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2011 Als ik het goed begrijp is er niet veel wat er in de buurt komt.. \nHeb zelf even gezocht en de i7 875k processor leek mij wel wat en komt redelijk in de buurt van de 2600k.\nNu is dus de vraag is dit een goed processor of kan ik beter voor een andere gaan.\n\nEdit:\nHet is de bedoeling dat ik er later mee kan overklokken. (een beetje dan) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2011 Die 875 is veroudert en is geen waardig tegenstander voor de SB i7\'s. Er is simpelweg geen alternatief voor die dingen, dus als je genoeg budget hebt om ze te kunnen betalen, zou ik wachten tot de nieuwe lichting moederborden eraan komt. Dat zal wel vrij vlot gebeuren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 2 februari 2011 De enige processoren die enigszins in de buurt komen, zijn de Core i7 processoren voor de socket 1366.\r\nHet grote nadeel is dat deze cpu\'s duurder zijn, de moederborden zijn duurder en je zal een losse videokaart moeten plaatsen.\r\nMijn advies: Wacht tot eind februari, begin maart en de nieuwe moederborden met socket 1155 zullen weer beschikbaar zijn.\r\nUiteraard kan je er ook voor kiezen (als je niet wilt wachten) om toch nu voor een socket 1155 moederbord te gaan en daarbij de harde schijven en dvd-spelers/branders alleen op de SATA 600 poorten aan te sluiten. In dat geval heb je namelijk geen enkel probleem.\r\nTegen de tijd dat de nieuwe revisie moederborden er zijn, kan je altijd nog het moederbord omruilen voor zo\'n nieuwer exemplaar. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen