Ga naar inhoud

harde schijf overzetten?

Aanbevolen berichten

Heb hier een packard bell imedia j9350 waarvan mobo naar alle waarschijnlijk is overleden.\r\nEigenaar wil (indien mogelijk) de bestanden die op de harde schijf staan graag redden. (HD is TonkaMD/Galaxy, standaard in deze j9350 (zie afbeelding)\r\nKan ik deze HD nu gewoon in een andere pc \'hangen\' en de bestanden verhuizen naar een externe HD? En moet ik nog iets doen met jumpersettings? (OS speelt hier toch geen enkele rol?):confused:
Link naar reactie
Wou je echt opstarten met die vreemde HD? Is jouw PC precies gelijk? Dan zou het kunnen en anders zou ik het niet aandurven. Trouwens, weet jij precies wat er mee is? Is zijn mobo overleden? Misschien komt dat door de HD die brak is ?? Mogelijk weten de techneuten op dit forum hiervan meer te zeggen.\nIk zou (als je durft...) wel die HD er in hangen, dan in het BIOS opstarten, kijken of ie wordt herkend, de BIOS volgorde op CD/DVD eerst zetten en dan een liveCD opstarten om bestanden te redden. Zie bijv.\n[url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=67887[/url] post#5
Link naar reactie
[QUOTE=robglanerbrug;559137]Oke, op naar de Mediamarkt voor zo\'n converter! Goed idee, inderdaad altijd handig te hebben.[/QUOTE]\r\n\r\nWat vind je hiervan ?\r\n\r\n[B]Sharkoon QuickPort Combo [/B]\r\n\r\n\"Met de QuickPort Combo van Sharkoon kan je elke interne Harddisk als externe gebruiken. De QuickPort Combo heeft één \'poort\' voor één [B]2,5 of 3,5\" Serial-ATA hardeschijf[/B] en een aansluiting voor één [B]2,5\" of 3,5\" IDE hardeschijf[/B]. De IDE aansluiting kan ook worden gebruikt om een IDE DVD-speler/ Combo/ ReWriter op aan te sluiten.\"\r\n\r\n[url]http://www.alternate.be/html/product/Harddisks_Dockingstation/Sharkoon/QuickPort_Combo/347578/?[/url]
Link naar reactie
Ricky bedankt voor je tip maar ik heb inmiddels bij de plaatselijke onderdelenboer een usb to ide/sata converter van Eminent gekocht. Keurig geïnstalleerd en via schijfbeheer kom ik dan bij de initialisatie.\r\nBij zowel MBR (Master Boot Record) als GPT (GUID partitielabel) krijg ik dan de melding: onjuiste functie. Wel kan ik nog ergens \"virtuele harde schijf maken of koppelen\". \r\nHoe moet ik nu verder om de inhoud van die harde schijf zichtbaar te krijgen? In schijfbeheer staat: schijf 1, onbekend, niet geïnitialiseerd/uiteraard geen partitieformaat
Link naar reactie
Rob die schijf is niet goed meer, anders vraagt Windows niet om hem te initialiseren. Want als je dat doet, is de volgende vraag van Windows... \"zal ik hem even formatteren\" en dat wil je dus niet. Normaal moet een sata schijf in zo\'n usb/ide ding direct herkent worden en uitleesbaar zijn. (Bij mij wel tenminste)\nDus benader hem eens met bijvoorbeeld recuva om de bestanden te recoveren. \n\nNiek
Link naar reactie
Dat idee had ik al Niek. Dat de schijf overleden is bedoel ik dan. En wat recuva betreft, dat zou verrekte mooi zijn als de schijf als zodanig herkend werd, hetgeen helaas niet het geval is.Jammer want recuva vindt doorgaans nog wel het een en ander.\r\n(Voor Ricky: heb geen xp maar win 7; maar het schijfbeheer komt zo,n beetje op het zelfde neer. Probleem blijft dat ik niet verder kom met initialiseren wegens melding: onjuiste functie.\r\nDaar komt bij dat initialiseren niet nodig lijkt want Niekie30 heeft hem min of meer doodverklaard en ik denk dat hij helemaal gelijk heeft
Link naar reactie
Oeps...... maar met een \"bijna\" overleden schijf kan Recuva nog wel wat hoor. Je kan de initialisatie toch cancelen. Dan start je recuva op. Vaak ziet die de schijf dan nog wel. Je kiest voor alle bestanden zoeken, en je weet nog niet waar. Daarna kan je kiezen voor de goed HD. Sla gevonden bestanden nooit op, op de te recoveren schijf, maar op bijvoorbeeld een andere externe.\n\nZiet recuva hem niet, kan je kijken of je aan Easeus data recovery pro kan komen, of R-Studio. \nEen schijf die Windows nog wel ziet, maar niet gelezen kan worden, wordt vaak nog wel door een recover programma gezien.\nIk heb er vorige week 1 van 200 Gb gerecoverd en daar is m\'n pc 5 x 24 uur mee bezig geweest. Wel 17.213 foto\'s terug gehaald. (Easeus pro)\nDie gaf ongeveer dezelfde melding als de jouwe nu. (vragen om initialisatie).\n\nRecuva : [url]http://download.cnet.com/Recuva/3000-2242_4-10753287.html[/url]\n\nNiek
Link naar reactie
Oke...... je pc zal een poosje wat trager zijn, maar normaal is dat het waard. Hij zoekt nu en maakt een klein bestandje met info, wat je moet saven. Daarin kan Easeus lezen waar de te recoveren bestanden staan op de schijf. Na de SAVE van dat bestandje, moet je goed lezen, want daarna gaat tie pas echt recoveren en de bestanden op de externe hd zetten (ergens bovein in een regele de lokatie aan geven. In het begin is de tijd vrij hoog. Bij mij gaf hij die laatste keer 300 uur aan voor het zoeken en ook 300 uur voor het daadwerkelijke recoveren. \r\nUiteindelijk was het \"maar\" 5 x 24 uur dus viel het nog best mee. \r\nHet is dat die data enorm belangrijk was voor iemand, anders had ik het na de melding van \"300 uur\" gelijk opgegeven.:-)\r\n\r\nNiek\"\r\nEdit: Overigens zet hij de gevonden bestanden in een paar 100 mapjes. Die kan je allemaal door spitten, maar dat kost je een paar maanden.\r\nIk heb op de totaal map wat zoekslagen gedaan op .jpg , .doc , .docx en .pdf en nog één voor de mail bestanden. En de gevonden resultaten met copy en paste in diverse mapjes geplaatst.
Link naar reactie
Yeps... Mik er een \"test\" sata schijf je in en probeer het uit. Windows zal vanzelf niet lukken, als het MB stuk zou zijn, wat ik al niet geloof. \r\nOverigens, als het ding op het MB nog een IDE aansluiting heeft, zou je die er ook in kunnen hangen (op de primaire aansluiting en op Master zetten. (Voor het geval je geen sata schijf hebt liggen)\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...