Ga naar inhoud

Geluid kraakt (ligt niet aan boxen)

Aanbevolen berichten

Hallo,\n\nzoals je in de titel ziet kraakt mijn geluid.\nik zal even precies uitleggen hoe en wat.\n\nAls ik een liedje van youtube afspeel dan doet hij het gewoon goed.\nal ik hem dan op volledig scherm afspeel dan begint hij te kraken en hij speelt de muziek dan trager dan normaal. het maakt niet uit welke kwaliteit je het filmpje afspeelt.\ndit heb ik tot nu toe gedaan:\n\nboxen aan andere pc (toen deden ze het prima)\nandere geluidskaart (geen verschil, hij blijft kraken op fullscreen)\nstuurprogramma geupdate (geen verschil, blijft kraken)\ncomputer opnieuw opgestart ( ook geen verschil, blijft kraken)\nEDIT:\nAndere browser geprobeerd (geen verschil)\nliedje gedownload, geluid via vlc mediaplayer en het filmpje via youtube (geen verschil)\nEDIT:\nWindows opnieuw geïnstalleerd (zelfs dit hielp niks)\n\nik weet niet wat ik verder moet doen.\n\niemand een idee?\n\nalvast bedankt.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;558936]Heeft je PC een SATA harddisk(s) of IDE (PATA) harddisk(s) ?\n\nKijk eens in je apparaatbeheer onder IDE/ATAPI controllers of de IDE controllers in gebruik zijn.\n\nKijk ook of tijdens dat kraken in taakbeheer (Ctrl+Alt+Del) of het CPU gebruik ineens hoog oploopt.[/QUOTE]\n\nik heb een SATA HD, maar m\'n cd/dvd drive is wel via IDE verbonden.\ndit staat bij apparaat beheer onder IDE ATA/ATAPI-controllers\n(ATA channel 0\nATA channel 0\nATA channel 1\nIntel(R) 82801G (ICH7 Family) Ultra ATA Storage Controllers -27DF\nIntel(R) 82801GB/GR/GH (ICH7 Family) Serial ATA Atorage Controller - 27C0\n)\nAls ik het filmpje op volledig scherm afspeel dan gaat de processor van 13% naar 30%\n\nHier trouwens mijn spec van de computer:\n\nProcessor: Intel core duo e8400 (3Ghz)\nMoederbord: ASUS P5KPL-AM moederbord (hier in zit de onboard geluidskaart die ik gebruik)\nVideokaart: Nvidia geoforce 9600GT (ook van asus)\nGeprobeerde geluidskaart: Creative soundblaster geluidskaart \nBoxen: amBX Premium kit\n\n, nog bedankt voor je snelle reactie!
Link naar reactie
Ik mag dan snel reageren, ik denk dat ik je niet veel verder kan helpen als je SATA harde schijf hebt, maar je kan dit nog checken:\ncontroleer de aparte IDE kanalen om te zien of ze in PIO of DMA modus staan.\nOm dit te doen rechtsklik je elk van de (vier ?) IDE-kanalen, en kies je \'[I]Eigenschappen - Geavanceerder instellingen[/I]\'.\nIn de [I]Overdrachtsmodus[/I] moet het staan op \"[I]DMA, indien beschikbaar[/I]\", en bij \"[I]Huidige overdrachtsmodus[/I]\" hoort ook een DMA modus te staan, en [i]geen[/i] PIO.\'Als er bij een kanaal wel PIO vermeld is, meldt dat dan even.\nAls er [I]niets[/I] op zo\'n kanaal aangesloten staat staat er \'[I]Niet van toepassing[/I]\'.
Link naar reactie
[QUOTE]Processor: Intel core duo e8400 (3Ghz)\r\nMoederbord: ASUS P5KPL-AM moederbord ([I][B]hier in zit de onboard geluidskaart die ik gebruik[/B][/I])\r\nVideokaart: Nvidia geoforce 9600GT (ook van asus)\r\nGeprobeerde geluidskaart: [I][B]Creative soundblaster geluidskaart [/B][/I]Boxen: amBX Premium kit[/QUOTE]\r\n\r\nIk begrijp dit niet helemaal...... Welke geluidskaart gebruik je nou precies? Die onboard van Asus of die losse Creative Soundblaster?\r\nWelke versie van Windows gebruik je trouwens?
Link naar reactie
[QUOTE=qwerty15;559003]De onboad van Asus gebruik ik op dit moment. Gebruik Windows 7 ultimate x64.[/QUOTE]\r\n\r\nOK, in dat geval begrijp ik niet helemaal wat die Creative kaart hier mee te maken heeft, maar dat terzijde.....\r\nKijk eerste eens op de site van Asus of er een nieuwere geluidsdriver bestaat voor jouw geluidskaart en installeer deze.\r\nDaarna kijk je in \'programma\'s en onderdelen\' in het configuratiescherm of je Codecs ziet staan en haal je deze allemaal van de pc af.\r\nStart dan de pc opnieuw op.\r\n\r\nSurf naar [url]http://shark007.net/win7codecs.html[/url] en download het codecpack 2.7.3 onderaan op de pagina en installeer deze.\r\nOp dezelfde site kan je bovenin ook nog de X64 component add-on downloaden en installeer deze ook.\r\n\r\nStart voor alle zekerheid opnieuw op en kijk eens of alles nu werkt zoals het hoort.
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;559021]OK, in dat geval begrijp ik niet helemaal wat die Creative kaart hier mee te maken heeft, maar dat terzijde.....\nKijk eerste eens op de site van Asus of er een nieuwere geluidsdriver bestaat voor jouw geluidskaart en installeer deze.\nDaarna kijk je in \'programma\'s en onderdelen\' in het configuratiescherm of je Codecs ziet staan en haal je deze allemaal van de pc af.\nStart dan de pc opnieuw op.\n\nSurf naar [url]http://shark007.net/win7codecs.html[/url] en download het codecpack 2.7.3 onderaan op de pagina en installeer deze.\nOp dezelfde site kan je bovenin ook nog de X64 component add-on downloaden en installeer deze ook.\n\nStart voor alle zekerheid opnieuw op en kijk eens of alles nu werkt zoals het hoort.[/QUOTE]\n\nik had die creative geluidskaart geprobeert om uit te sluiten dat het aan de onboard geluidskaart lag. \n\nik heb gedaan wat je zij maar helaas zonder resultaat.\n\nik heb ook windows opnieuw geïnstalleerd.\nmaar zelfs dit helpt niet.\n\niemand nog enig idee?
Link naar reactie
[QUOTE=qwerty15;559078]ik had die creative geluidskaart geprobeert om uit te sluiten dat het aan de onboard geluidskaart lag. \r\n\r\nik heb gedaan wat je zij maar helaas zonder resultaat.\r\n\r\nik heb ook windows opnieuw geïnstalleerd.\r\nmaar zelfs dit helpt niet.\r\n\r\niemand nog enig idee?[/QUOTE]\r\n\r\nlaat maar, weet het al, het lag aan de videokaart en de bios instellingen,
Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...