Anoniem2 Geplaatst: 30 januari 2011 Delen Geplaatst: 30 januari 2011 Hallo,\r\n\r\nmijn probleem is het volgende. Enkele weken geleden lukte het niet om de computer normaal op te starten. Telkens kwam er een melding (nog voordat ik mijn wachtwoord intyp): \"A disk read error occured\". Press CTRL +ALT+ DEL to try again.\r\n\r\nIk ermee naar de winkel en daar waren er geen problemen! Het bleek dat de printer, aangesloten met USB de problemen veroorzaakte. Dus nu start ik de computer op zonder de USB kabel erin en als ik wil printen, stop ik de kabel erin en vervolgens er weer uit. Tot gister ging dat goed, vervolgens kreeg ik gister en vandaag bovenstaande melding opnieuw Weet iemand wat dit kan zijn? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2011 Hoe oud is je PC? \r\nJe kan eens kijken op de website van je HD of je daar een tooltje kan downloaden om de boel te checken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2011 En trek de kabel naar de harddisk (en CD/DVD drive) een keer los, en zet deze weer vast. Misschien een slecht contact ? Of kabel slecht ? Transport naar de reparateur kan dat door bewegen verdoezeld hebben.\r\n\r\nAls je het hebt liggen kan je ook de kabels vervangen, of verwisselen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2011 [QUOTE=erikdenhouter;558938]En trek de kabel naar de harddisk (en CD/DVD drive) een keer los, en zet deze weer vast. Misschien een slecht contact ? Of kabel slecht ? Transport naar de reparateur kan dat door bewegen verdoezeld hebben.\r\n\r\nAls je het hebt liggen kan je ook de kabels vervangen, of verwisselen.[/QUOTE]\r\n\r\nAls je dat doet, doe dit dan met stroom af. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2011 Dit is waarlijk een vreemd geval.\r\n\r\nDe probleem wordt aan gegeven dat er geschreven of gelezen wordt naar een schijf die er niet is, of slecht te lezen is.\r\nPrinter op usb, normaal gesproken moet dit werken. maar het is mogelijk dat de computer deze als een drive ziet. Als dit zo is moet dit te zien zijn in \"mijn computer\"of \"deze computer\" Als dit het geval is dan zou je als eerste kunnen proberen om de instellingen van je printer terug te zetten naar de fabrieks instellingen.\r\n\r\nMaar wat ik vreemd vindt, is dat normaal gesproken wordt het systeem op de C schijf gezet (tenzij de beheerder dit op een ander schijf nummer heb gezet). Als de instellingen zoals swap en temp niet veranderd zijn door de user. dan zou die de C schijf oproepen voor schrijven en lezen.\r\nDus in je apparaten beheer of deze computer, moet dan de c staan als hardeschijf.\r\nNormaal gesproken is dus je harde schijf niet gangbaar of niet goed gangbaar.\r\nIn dit geval kan je beter even checkdisken. Je C: op fouten scannen via chkdisk of chkdsk.exe.\r\n\r\nJe zou ook nog in je bios booten via usb uitschakelen, of op de laatste plaats te zetten.\r\nKijken of dit de probleem oplost. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2011 Ik denk eerder dat de interpretatie dat de USB printer er iets mee te maken heeft fout was, dat dat een aanname was doordat die printer in de winkel [I]niet[/I] aanwezig was. Dit om ten minste een verklaring te hebben .\n\nEerder denk ik aan een slecht contact (data kabel van de harddisk ? Of in de harddisk zelf ?) waardoor het soms wel- soms niet voorkomt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2011 Bedankt voor de tips!\r\n\r\nOp dit moment gaat het weer goed, de afgelopen week. Weet nog steeds niet wat het probleem nu daadwerkelijk is, maar voorlopig laat ik het voor wat het is. Mocht het weer voorkomen, zal ik jullie tips uitvoeren.\r\n\r\nOverigens is de printer de enige usb-kabel die er standaard in zat bij het opstarten (inmiddels ook niet meer, zoals eerder aangegeven). Andere externe apparaturen, zoals een externe harddisk, heb ik niet. Alleen de usb\'s voor muis en keyboard, maar dit lijkt het probleem niet te zijn. Mogelijk toch iets met een van de kabels... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2011 [QUOTE=arjanv;560248] Mogelijk toch iets met een van de kabels...[/QUOTE]\r\n[QUOTE=erikdenhouter;558938]En trek de kabel naar de harddisk (en CD/DVD drive) een keer los, en zet deze weer vast. Misschien een slecht contact ? Of kabel slecht ? Transport naar de reparateur kan dat door bewegen verdoezeld hebben.\r\n\r\nAls je het hebt liggen kan je ook de kabels vervangen, of verwisselen.[/QUOTE]\r\nBegrijp dat ik hier de kabels[B] IN[/B] de PC behuizing mee bedoelde, niet USB kabels. ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2011 Als je een printer hebt met kaartlezers erin, kan die het probleem zijn geweest, als de instellingen in je bios niet goed zijn geweest. Zet \"Usb legacy support eens uit in je bios.\nMaar zo gelezen het hele verhaal, zou ik snel een backup maken van je belangrijke bestanden en een grondige schijfcontrole doen.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen