Ga naar inhoud

Draadloze router Linksys WRT160N aansluiten

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk ben bezig met het aansluiten van mijn Speedtouch 706 modem van Online op mijn nieuwe Linksys WRT160N router, om een draadloze verbinding te creëren. Nu is het op zich wel gelukt om de boel in te stellen, ik heb signaal en alles, alleen de verbinding werkt niet. Hij staat op automatische configuratie DHCP, ik heb WPA2 beveiliging ingesteld, de nieuwste firmware geïnstalleerd, een beetje met de instellingen gespeeld (verschillende kanalen geprobeerd e.d.) n.a.v. tips die ik op internet tegen kwam, maar niks werkt, het doet het gewoon niet - zelfs met de fabrieksinstellingen lukt het nog niet om een willekeurige pagina te openen...\r\n\r\nHeeft iemand nog ideeën wat ik zou kunnen proberen of waar het aan zou kunnen liggen?? Alvast bedankt! :D
Link naar reactie
[QUOTE=Juupke;558580]Al eerder geprobeerd, zonder resultaat. Nu weer geprobeerd en ook echt op de volgorde gelet, en het internet werkt nog steeds niet...[/QUOTE]\r\n\r\nMisschien dat beide apparaten hetzelfde IP-adres gebruiken.\r\nHaal de kabel eens tussen de het modem en de router los en log dan in in jouw Linksys.\r\nStandaard is dat 192.168.1.1\r\nBij username vul je niets in, bij password vul je [B]admin [/B]in.\r\nIn het eerste scherm zie je het eerder genoemde IP-adres staan.\r\nVerander dat eens in 192.168.[B]2[/B].1 en sla die wijziging op.\r\ndoe nu weer hetgeen ik in het eerdere bericht schreef en kijk eens of het dan wel werkt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...