Anoniem2 Geplaatst: 28 januari 2011 Delen Geplaatst: 28 januari 2011 Hallo,\r\n\r\nIk ben bezig met het aansluiten van mijn Speedtouch 706 modem van Online op mijn nieuwe Linksys WRT160N router, om een draadloze verbinding te creëren. Nu is het op zich wel gelukt om de boel in te stellen, ik heb signaal en alles, alleen de verbinding werkt niet. Hij staat op automatische configuratie DHCP, ik heb WPA2 beveiliging ingesteld, de nieuwste firmware geïnstalleerd, een beetje met de instellingen gespeeld (verschillende kanalen geprobeerd e.d.) n.a.v. tips die ik op internet tegen kwam, maar niks werkt, het doet het gewoon niet - zelfs met de fabrieksinstellingen lukt het nog niet om een willekeurige pagina te openen...\r\n\r\nHeeft iemand nog ideeën wat ik zou kunnen proberen of waar het aan zou kunnen liggen?? Alvast bedankt! :D Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2011 Probeer eens het volgende;\r\n\r\n-Trek de STROOM-kabels uit het modem en uit de router.\r\n-Stop de stekker van de router weer in het stopcontact\r\n-Wacht 30 seconden\r\n-Stop de stekker van de modem weer in het stopcontact\r\n-Wacht 30 seconden\r\n\r\nKijk eens of internet werkt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2011 Al eerder geprobeerd, zonder resultaat. Nu weer geprobeerd en ook echt op de volgorde gelet, en het internet werkt nog steeds niet... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2011 [QUOTE=Juupke;558580]Al eerder geprobeerd, zonder resultaat. Nu weer geprobeerd en ook echt op de volgorde gelet, en het internet werkt nog steeds niet...[/QUOTE]\r\n\r\nMisschien dat beide apparaten hetzelfde IP-adres gebruiken.\r\nHaal de kabel eens tussen de het modem en de router los en log dan in in jouw Linksys.\r\nStandaard is dat 192.168.1.1\r\nBij username vul je niets in, bij password vul je [B]admin [/B]in.\r\nIn het eerste scherm zie je het eerder genoemde IP-adres staan.\r\nVerander dat eens in 192.168.[B]2[/B].1 en sla die wijziging op.\r\ndoe nu weer hetgeen ik in het eerdere bericht schreef en kijk eens of het dan wel werkt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2011 Yes! Blijkbaar was dat het probleem, want nu werkt het!\n\nHeel erg bedankt voor je hulp, op eigen kracht was ik hier echt niet achter gekomen. Thanks! :D Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2011 [QUOTE=Juupke;558595]Yes! Blijkbaar was dat het probleem, want nu werkt het!\r\n\r\nHeel erg bedankt voor je hulp, op eigen kracht was ik hier echt niet achter gekomen. Thanks! :D[/QUOTE]\r\n\r\nGraag gedaan, ik ben blij dat het zo simpel was op te lossen voor jou. ;) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen