Anoniem2 Geplaatst: 27 januari 2011 Delen Geplaatst: 27 januari 2011 Hallo,\r\n\r\nDe printer op het netwerk hier print niet. Als ik vraag om bij eigenschappen een tastpagina af te drukken gebeurt dat wel dus de verbinding is er wel. De printer zit achter PC 01 en ik zit op PC 02, PC 01 en PC 02 zitten samen achter dezelfde router. \r\nKan iemand mij hier mee helpen?\r\n\r\nGroeten Merijn Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2011 Is het wel een Netwerk printer?? Je zegt: \"De printer zit achter PC 01\" ?? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2011 Vanaf welke van de twee pc\'s maak je de testafdruk? Ik vermoedt vanaf pc-1, en vanaf die pc zul je waarschijnlijk ook gewoon kunnen printen, en vanaf pc-2 niet.\r\n\r\nWat je waarschijnlijk nog moet doen is: Op de pc waar de printer op is aangesloten, \"[I][B]Bestands- en Printerdeling[/B][/I]\" inschakelen.\r\n\r\nDit doe je via het Netwerkcentrum. Bij Windows 7 klik je in het systeemvak met rechts op het netwerksymbooltje en klikt in het uitklapmenu op \"[I][B]Netwerkcentrum[/B][/I]\", deze opent dan meteen, (of je gaat via [I][B]start/configuratiescherm/netwerkcentrum[/B][/I], maar dat duurt langer).\r\n\r\nIn de linkerkolom klik je dan op \"[I][B]Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen[/B][/I]\"\r\n\r\nIn het volgende scherm moet je even zoeken, maar bijna bovenin zie je de optie voor \"[I][B]Bestands- en Printerdeling[/B][/I]\" staan. Alleen even op inschakelen klikken en onderaan het scherm op \"[I][B]wijzigingen opslaan klikken[/B][/I]\".\r\n\r\nHierna moet \'t lukken. Eventueel eerst de PC opnieuw opstarten.\r\n\r\nGebruik je windows XP dan werkt \'t allemaal net ff anders. Dan moet je bij de netwerkadapter eerst een driver voor \"[I][B]bestands- en printerdeling[/B][/I]\" installeren en deze inschakelen. Hoe het bij XP en Vista precies werkt kan ik je niet 1-2-3 vertellen, ik heb deze besturingssystemen niet beschikbaar. Maar ik denk dat je met deze informatie en met Google wel een heel eind moet komen.\r\n\r\nEen andere oplossing waar je aan zou kunnen denken, is het aansluiten van de printer op een zogenaamde printserver. Dit is een klein apparaatje dat je op je router aansluit en waarop je dan weer de printer aansluit. Deze kosten (afhankelijk van het model) van enkele tientjes, tot ruim honderd euro.\r\n\r\nLet wel even op de aansluiting van de printer. In principe is tegenwoordig weliswaar USB, maar, hoewel zeldzaam, er bestaan ook nog steeds parallele, en zelfs seriële (RS232) aansluitingen. Hiervoor moet de printserver uiteraard wel geschikt zijn, mocht jouw printer deze aansluiting gebruiken.\r\n\r\nVoor een all-in-one printer heb je al snel een wat duurdere nodig, anders kun je de scan en evt. fax-functie niet gebruiken. Maar het voordeel is wel, dat je dan vanaf elke PC binnen het netwerk bij de printer kunt komen, ook als de andere PC niet aan zou staan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2011 De printer heeft het eerder gedaan op deze manier en de testafdruk vanaf PC 02 doet het gewoon alleen als ik vanuit word of internet explorer wil printen dan doet de printer niks. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2011 Ik heb geen idee hoe of wat maar ik kan weer pinten, Ik heb 2 andere printers die niet meer gebruikt worden en ook niet ingeschakeld stonden verwijdert en nu doet ie t weer. Raar dat het daar aan kan liggen lijkt mij als die uit stonden maar goed.\r\n\r\nBedankt voor de moeite te nemen naar t probleem te kijken.\r\n\r\nGroeten Merijn Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen