Anoniem2 Geplaatst: 26 januari 2011 Delen Geplaatst: 26 januari 2011 Hallo allemaal!\r\n\r\nIk heb een gróót probleem. Mijn externe schijf opent van het ene op het andere moment niet meer. Vanochtend nog mee gewerkt, vanavond doet hij het niet meer. In de tussentijd heeft alleen windows defender een update uitgevoerd.\r\n\r\nAls ik naar \'computer\' ga, zie behalve mijn c: schijf wel die g schijf staan! Alleen zonder balkje met hoeveel gb er beschikbaar is. Openen doet hij ook niet en na een tijdje zegt hij: \'schijf moet geformateerd worden\'.\r\n\r\nEr staan allemaal belangrijke documenten op die ik niet kwijt kan en wil raken. Wat moet ik doen:(\r\n\r\nIk heb al de volgende acties uitgevoerd:\r\n- schijf uitgezet en aangezet\r\n- andere usbpoort geprobeerd\r\n- systeemherstel naar vanochtend\r\n- externe schijf aan andere pc gehangen (zelfde probleem)\r\n\r\nOok heb ik elders iets gelezen over testdisk die mijn schijf evt kan herstellen, maar ik snap ik niks van.\r\n\r\nWie kan mij alsjeblieft helpen!\r\n\r\nBVD Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2011 Download Recuva daar: [url]http://download.cnet.com/Recuva/3000-2242_4-10753287.html[/url] en kijk of je de bestanden op de schijf nog kunt recoveren. Sla de terug gevonden bestanden NIET op die externe schijf op, maar elders. \n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2011 Zoals Niek al zegt eerst proberen je bestanden veilig te stellen. Lukt het niet met Recuva dan kan je nog een liveCD met Ubuntu proberen, zie bijv.\r\n[url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=67887[/url] post#5\r\n\r\nDaarna kan je gaan froebelen met partitierecovery, er zijn meer progs behalve Testdisk, zie [url]http://www.computeridee.nl/faqman_antwoord.jsp?faqid=207915[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2011 Testdisk heeft een mogelijkheid om de bootsector te checken:\n\n1.Start Testdisk en druk Enter.\n2.Kies de juiste schijf en druk 2x Enter.\n3.Kies \'[I]Advanced[/I]\' en druk Enter.\n4.Zorg dat \'[I]Boot[/I]\' geselecteerd staat en druk Enter.\n\nKijk hier of de bootsectors \'[I]identical[/I]\' of \'[I]not identical[/I]\' zijn.\nIndien \'[I]not identical[/I]\' meldt dat dan even. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2011 heren,\r\n\r\nik heb vandaag hetvolgende gedaan:\r\nrecuva heb ik er overheen laten lopen en alles teruggezet naar mijn c:/-schijf.\r\nWat is de volgende stap? Alles staat door elkaar en in rar bestandjes etc. Hoe zorg ik dat ik dit weer leesbaar maak voor mezelf en dit organiseer?\r\n\r\nErik:\r\n\r\nIk heb testdisk laten lopen en hij zegt het volgende:\r\n- bootsector status: ok\r\n- backup boot sector: ok\r\nsectors are identical\r\n\r\nHeb je goed nieuws voor me? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2011 Zoveel ervaring heb ik niet met Testdisk, maar als de bootsector nog gevonden wordt en OK is, wordt de disk in ieder geval gelezen, maar ja, dat bleek later ook al omdat je bestanden hebt kunnen overzetten.\n\nHeb je de [url=http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Step_By_Step\nCurrent partition table status] [U]Testdisk uitleg[/U][/url] ? Als het Engels lukt natuurlijk.\n\nI.p.v. \'[I]Advanced[/I]\' kan je ook eens kijken onder \'[I]Analyse[/I]\', en het daarop volgende scherm (niet te breed) hier plaatsen met een Alt+PrintScrn.\nWij hebben nu eenmaal geen schijf met jouw probleem dus het is even experimenteren.\n\n\nAls iemand een ander- of makkelijker programma weet en kent, dan kan je dat ook proberen natuurlijk. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2011 [QUOTE=frankdebruin86;558464]heren,\r\nWat is de volgende stap? Alles staat door elkaar en in rar bestandjes etc. Hoe zorg ik dat ik dit weer leesbaar maak voor mezelf en dit organiseer?\r\n\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nTestdisk heb ik zelf nog nooit gebruikt, maar die .rar bestanden. Kan je die uitpakken? Zo ja doe dat. Dan kan je controleren of je alles (of het belangrijkste) terug hebt.\r\nZelf zou ik nu een nieuwe HD kopen en het daarop zetten. Ik vertrouw een éénmaal vastgelopen HD helemaal niet meer.\r\nIk zou de oude HD nog niet formatteren, tot je zeker weet dat je alles terug hebt.\r\n\r\nEn een advies: Belangrijke bestanden altijd op twee verschillende hd\'s opslaan, het liefst op 2 verschillende computer en nog liever in 2 verschillende woningen. Dan is je data ook bij brand en diefstal redelijk save. \r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2011 [QUOTE=Niekie30;558475]\nZelf zou ik nu een nieuwe HD kopen en het daarop zetten. Ik vertrouw een éénmaal vastgelopen HD helemaal niet meer.[/QUOTE]\nIk begrijp precies wat je bedoelt... Vertrouwen.\nAlleen niet vergeten dat programma\'s soms verkeerd naar disk schrijven, al weet ik niet waarom :confused:\n\nIk heb eens een tweede schijf in mijn PC gehad die plots alleen nog maar wartaal uitbraakte, met een mix van de hele karakter code page in de Verkenner. Geen touw meer aan vast te knopen.\nOpnieuw gepartitioneerd, geformatteerd, en sindsdien heeft het ding perfect nog een paar jaar gewerkt tot ik de PC verving. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2011 Hieronder een tweetal bestandjes van de backup map...\r\nTotaal is 100gb aan bestanden. Ik vermoed dat er zo\'n 300 gb op stond.\r\n\r\nIk laat nu teskdisk lopen, maar het duurt ff. Ik heb advanched gebruikt. Kan jullie er nog even niks over zeggen.\r\n\r\nOver het uitpakken:\r\nIk kan sommige wel openen, sommige niet, maar het zijn er zoveel. Dat is bijna geen doen...\r\n\r\n[IMG]http://img842.imageshack.us/img842/8650/28297756.png[/IMG]\r\n[IMG]http://img41.imageshack.us/img41/3015/42356641.png[/IMG] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2011 (oei, liever geen afbeeldingen breder als 800 pixels op het forum, \nik scroll me een breuk om elke regel te lezen op 1024x768 resolutie :( )\n\nZijn dit soms bestanden van één of ander backup programma :confused: want bij dat\ninfo pop-up venstetje zie je dat ze al oud zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2011 Dit komt uit recuva... Alle bestanden die ik \'gered\' zou moeten hebben... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2011 Ben even nieuwsgierig. Heb je misschien met een backupprogramma (welke?) rechtstreeks naar je externe HD (de schijf E:\\ of zo) gebackupt ibv naar een MAP op die externe HD? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen