Ga naar inhoud

goed systeem?

Aanbevolen berichten

Heb al enige tijd een Intel dual core E3300 en ben op zoek naar iets anders. (soort gebruiker: geen hd-gamer, wel intensief internetter en en meerdere applicaties tegelijkertijd) \r\nIk kwam het onderstaande systeem tegen voor een prijs van 559,- euro:\r\n\r\nINTEL i7-2600 QUAD CORE (4 x 3.4Ghz), 1TB harde schijf, 4GB Team DDR3 geheugen, Intel HD 1024MB grafische kaart, Liteon 24x multi DVD brander, MSI H67 moederbord en een 500 watt stille voeding\r\n\r\n\r\nINTEL Core i7-2600 4x3400MHz 8MB Cache LGA1155 Desktop CPU boxed Sandy Bridge retail met koeler\r\n\r\nProcessor \r\nType / Model: Intel Core i7 2600 \r\nMulti-Core Technologie: Quad-Core \r\n64-bit Computer: Ja \r\nAantal processoren: 1 \r\nKloksnelheid: 4 x 3.4 GHz \r\nCompatibele processorsocket: LGA1155 Socket \r\nFabricageproces: 32 nm \r\nThermal Design Power: 95 watt \r\nOntwerpfuncties: Ingebouwde geheugenregelaar, Execute Disable Bit mogelijkheid, Intel Virtualization Technology, Intel Turbo Boost Technology, Intel 64 Technology \r\nUitbreiding / Aansluiting \r\nUitwisselbare slots: 1 x processor - LGA1155 Socket \r\nGarantie van de fabrikant \r\nService & Support: 3 jaar garantie \r\nService & Support Details: Beperkte garantie - 3 jaar \r\nCachegeheugen \r\nGrootte geïnstalleerd: L2 - 4 x 256 KB - L3 Cache - 8 MB \r\nGeïntegreerde grafische weergaven \r\nType: Intel HD Graphics \r\nBasisfrequentie: 850 MHz \r\nMaximale dynamische frequentie: 1100 MHz \r\nEigenschappen: Dual Display Capable, Intel FDI, Intel Clear Video Technology, Intel Clear Video HD Technology \r\n\r\nMSI H67MA-E45 (H67,S1155) moederbord, PCI-E , USB3 , SATA3 , DDR3, Socket 1155 , gigabit netwerkkaart , geluidskaart , firewirekaart\r\n\r\n• Military Class II Concept components: Top quality & stability\r\n• OC Genie II: Auto OC to boost performance in 1 sec\r\n• ClickBIOS: Easy-to-use UEFI BIOS interface\r\n• THX TruStudio PRO: deliver the fullest audio experience for games, music and movies\r\n• IGP Supports DirectX 10.1, Shader Model 4.0 and OpenGL 2.0\r\n• Support USB 3.0 & SATA 6Gb/s\r\n\r\nSocket 1155 \r\nCPU (Max Support) Sandy Bridge \r\nChipset Intel® H67 \r\nDDR3 Memory DDR3 1066/1333 \r\nMemory Channel Dual \r\nDIMM Slots 4 \r\nMax Memory (GB) 32 \r\nPCI-Ex16 1 \r\nPCI-E Gen Gen2 (1x16) \r\nPCI-Ex1 3 \r\nSATAIII 2 \r\nSATAII 4 \r\nRAID 0/1/5/10 \r\nLAN 10/100/1000*1 \r\nTPM 1 \r\nUSB 3.0 ports (Rear) 2 \r\nUSB 2.0 ports (Rear) 4 \r\nAudio ports (Rear) 6+Optical SPDIF \r\n1394 ports (Rear) 1 \r\nVGA 1 \r\nHDMI 1 \r\nDVI 1 \r\nVGA Max Share Memory (MB) 1024 \r\nDirectX DX10.1 \r\nForm Factor M-ATX \r\nAPS Ja \r\nIntel HD Graphics tot 1024MB met PCI-E, DVI & HDMI grafische kaart ( Dual Display ) \r\nHitachi 1TB SATA2 HDS721010CLA332 7200 32MB harde schijf \r\n4GB (2x2GB) PC3-10666 1333Mhz DDR3 merk geheugen van Team \r\nLiteOn SATA black iHAS124 24x24x/DL8x8x/RAM - SATA - zwart- multi & dual layer DVD brander \r\ngeluidskaart\r\n\r\ngigabit netwerkkaart\r\n\r\nATX druppel behuizing USB & GELUID met een stille 500 watt voeding \r\n\r\nMij lijkt het wel wat, behoudens het feit dat dit migelijk overkill is. Ik zie uit naar een reatie van Obi,
Link naar reactie
[QUOTE=robglanerbrug;558254]Intel HD Graphics tot 1024MB met PCI-E, DVI & HDMI grafische kaart ( Dual Display ) [/QUOTE]\r\nKun je lezen als \"er zit helemaal geen grafische kaart in, maar een chip die is ingebakken in de processor, die helemaal geen eigen geheugen bij zich heeft en dit dus van je ram afsnoept\".\r\n\r\nIs verder niks mis mee als je niet wil gamen, maar hou daar rekening mee. En dat je dus 1 GB van je ram kwijt bent. 3GB ram is verder wel meer dan genoeg voor Win7.\r\n\r\nPrijs is behoorlijk scherp, maar er zit geen Windows bij, dus dat is nog eens 90 euro extra. Als je zelf gaat samenstellen ben je waarschijnlijk wat meer kwijt, maar dan neem je waarschijnlijk ook wat duurdere componenten. Voeding bijvoorbeeld zal nu waarschijnlijk van een of ander onbestemd merk zijn, niet zuinig met energie en niet voorbereid op een eventuele uitbreiding.\r\n\r\nDe i7 is als je niet gamet zeker overkill. Een i5 is dan ook meer dan genoeg (scheelt je zo\'n 100 euro) en waarschijnlijk kun je zelfs af met een i3.
Link naar reactie
Foo Bar, wat betreft de chipset gaat het om de Intel HD Graphics 3000, met uitstekende reviews. Niet echt belangrijk want ik ben geen gamer.En inderdaad, deze snoept die driekwart GB van het RAM maar er blijft genoeg over toch? Wat betreft de i7: ik neem in gedachten altijd mee dat dit leuk is als ik hem na bijvoorbeeld 2 jaar weer inruil of verkoop. Verder heb ik zelf W7 nederlandse versie 64 bit retail. Wat betreft de voeding: 500 watt inruilen voor een zwaardere?
Link naar reactie
[QUOTE=robglanerbrug;558254]Mij lijkt het wel wat, behoudens het feit dat dit migelijk overkill is. Ik zie uit naar een reatie van Obi,[/QUOTE]Heb een draak van een advertentie gevonden op Dragon Computers:\r\n[url]http://www.dragoncomputers.nl/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage_new/product_id,891/category_id,33/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,26/vmcchk,1/[/url]\r\n[QUOTE=robglanerbrug;558260]Wat betreft de i7: ik neem in gedachten altijd mee dat dit leuk is als ik hem na bijvoorbeeld 2 jaar weer inruil of verkoop.[/QUOTE]Een duurdere processor schrijft procentueel gezieb veel harder af dan een goedkopere, lijkt me dus niet verstandig om dit als argument te gebruiken.\r\n[QUOTE=robglanerbrug;558260]Wat betreft de voeding: 500 watt inruilen voor een zwaardere?[/QUOTE]Uit de draak van een advertentie kan ik helemaal niks opmaken over de kwaliteit van de 500W voeding, dus valt er ook niks te zeggen over wel of niet inruilen.\r\n\r\nDa\'s ook het hele probleem met dit soort systemen van stunters: Je hebt geen idee wat voor onderdelen er precies gebruikt zijn, meestal is het het goedkoopste van het goedkoopste (m.n. behuizing en voeding). Geef liever een paar tientjes meer uit bij een goede webshop aan stuk voor stuk degelijke onderdelen, dan weet je tenminste wat je in huis haalt.
Link naar reactie
[QUOTE=robglanerbrug;558260]Foo Bar, wat betreft de chipset gaat het om de Intel HD Graphics 3000, met uitstekende reviews. Niet echt belangrijk want ik ben geen gamer.En inderdaad, deze snoept die driekwart GB van het RAM maar er blijft genoeg over toch?[/QUOTE]\r\n\r\nZoals ik al schreef, er is niks mis mee als je niet wilt gamen. Voor internetten, office-achtige dingen en HD-video kijken (en desnoods bewerken) meer dan genoeg.\r\nEn ja, zoals ik al schreef blijft er genoeg ram over. Ram gebruik hier schommelt onder win7 (32 bit) zo rond de 1 GB.\r\n\r\nBetreffende mededelingen waren ook niet bedoeld als afrader, maar meer als \"heads up\", zodat je niet voor verrassingen komt te staan achteraf. Maar zo te lezen ben je goed op de hoogte :)
Link naar reactie
FooBar met dat \" [I]Maar zo te lezen ben je goed op de hoogte [/I]\" doe je me, weliswaar goedbedoeld, veel te veel eer aan. Ik begrijp dat zo\'n \'ingebakken chip\' het niet haalt bij een echte videokaart maar zoals ik al zei: ik ben geen gamer. Wel maak ik me zorgen over de voeding. Zowel jij als Obi zien dat blijkbaar als het zwakke punt. (buiten beschouwing gelaten Obi\'s verdere bezwaren die op zich terecht zijn. Maar bij een goede webshop een vergelijkbaar systeem samenstellen gaat vermoedelijk wat meer kosten dan die \"paar tientjes meer\" waar Obi over spreekt.
Link naar reactie
[QUOTE=robglanerbrug;558266]Maar bij een goede webshop een vergelijkbaar systeem samenstellen gaat vermoedelijk wat meer kosten dan die \"paar tientjes meer\" waar Obi over spreekt.[/QUOTE]De proef op de som bij een \"willekeurige\" webshop:\r\n[url]http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/25003[/url]\r\n\r\nVoor een paar tientjes meer heb je dus een vergelijkbare configuratie, maar wel met een degelijke behuizing (lees: koeling) en voeding. Hier tevens de specs van die 450W Antec voeding:\r\n[url]http://www.antec.com/Believe_it/product.php?id=MjQwNw==[/url]\r\n\r\nBij Antec bedoelen ze met 450W ook 450W continu vermogen en geen piekvermogen.\r\n\r\nConclusie: Wanneer een webshop harder schreeuwt in z\'n advertenties, gaat het prijspeil van die shop niet harder omlaag.
Link naar reactie
[QUOTE=robglanerbrug;558266]Maar bij een goede webshop een vergelijkbaar systeem samenstellen gaat vermoedelijk wat meer kosten dan die \"paar tientjes meer\" waar Obi over spreekt.[/QUOTE]De proef op de som bij een \"willekeurige\" webshop:\r\n[url]http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/25003[/url]\r\n\r\nVoor een paar tientjes meer heb je dus een vergelijkbare configuratie, maar wel met een degelijke behuizing (lees: koeling) en voeding. Hier tevens de specs van die 450W Antec voeding:\r\n[url]http://www.antec.com/Believe_it/product.php?id=MjQwNw==[/url]\r\n\r\nBij Antec bedoelen ze met 450W ook 450W continu vermogen en geen piekvermogen.\r\n\r\nConclusie: Wanneer een webshop harder schreeuwt in z\'n advertenties, gaat het prijspeil van die shop niet harder omlaag.
Link naar reactie
[QUOTE=obi-wan-kenobi;558398]Bij 4Launch kost assemblage 49,90 en heb ik al meegerekend in die setup (eerste item in het winkelmandje).[/QUOTE]\r\n\r\nDaar kijk ik dus tot 2 keer toe overheen. Een zorgelijke ontwikkeling.......:-). Maar ja het zal de leeftijd wel zijn. Ik had beter moeten weten van Obi.\r\nSorry.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...