Anoniem2 Geplaatst: 25 januari 2011 Delen Geplaatst: 25 januari 2011 hoi,\r\n\r\nIk heb een nieuwe pc gekocht (voor de volledige details, zie onderaan dit bericht). Ik heb geen nieuw toetsenbord gekocht, mijn oude toetsenbord (een Dell, niet-draadloos, usb toetsenbord) voldoet nog prima.\r\nDeze vertoont echter een rare compatibiliteits-issue met de nieuwe pc: als ik de pc opstart, wordt het toetsenbord niet herkend. Pas als ik de usb-connector uit de pc haal en direct erna er weer in stop, doet hij het (en dan blijft hij het ook verder prima doen). Dit probleem doet zich bij alle usb-poorten van de pc voor; maar niet voor andere usb-apparatuur zoals mijn muis.\r\nEnig idee wat de oorzaak is? Als het iets onbelangrijks is, geeft het me niet zo. Als het een voorbode is van een groter probleem, ga ik even terug naar de verkoper.\r\n\r\nDe PC-stats:\r\n1 x S##V01 === Complete PC === \r\n Bestaande uit:\r\n 1 x === Assemblagekosten === \r\n 1 x Corsair Air Series A50 \r\n 1 x MS Windows 7 HP 64b ALT OEM UK \r\n 1 x AMD X4 II965 AM3 3400 BLACK 8M \r\n 1 x Corsair CMPSU-500CX 500W ATX23 \r\n 1 x Antec Three Hundred Black ATX \r\n 1 x *** 1 jaar on-site garantie *** \r\n 1 x SonyNec 24x SA 7260S BlB \r\n 1 x Asus M4A78LT-M 760G RGVSM \r\n 1 x Sams 1TB HD103UJ F1 SA2 \r\n 1 x D3 4GB 1333-999 K2 KVR Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2011 Of het belangrijk is of niet irritant is het wel, kun je bij je bios komen met bijvoorbeeld de DEL toets of de F1 toets, ik denk zelf van niet maar zo ja kijk even of je USB poorten mee open gaan met het booten van de PC.\n\nIkzelf worstel al jaren met dit probleem en heb daarom altijd een aangesloten toetsenbord achter de PC staan met zo\'n paarse ronde stekker eraan, eigenlijk alleen maar voor als ik in de BIOS moet zijn, want USB toetsenborden schijnen heel vaak niet te kunnen werken onder de BIOS(ik ben er overigens nog nooit een tegen gekomen die het wel kan). Pas op met die paarse aansluiting die is niet plug and play. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2011 De bios kom ik alleen in als ik opstart, \'te laat\' mijn toetsenbord aansluit, en Windows vraag de computer te rebooten. Bij de reboot werkt mijn toetsenbord gewoon, en kan ik de bios in. (Ik heb ook nog een oud ps/2 toetsenbord liggen dat ik in geval van nood zou kunnen gebruiken voor de bios). In de bios kan ik niks vinden over usb-poorten die aan of uit zijn; maar het probleem speelt op elke usb-poort, maar wel alleen voor het toetsenbord. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2011 Ik zou even een ander USB toetsenbord lenen en uit proberen. \n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2011 Mogelijk zit er wel USB support in je (nieuwe) BIOS. Misschien moet dat worden aangezet in je BIOS. Zoek even rond (ÜSB Legacy Support of zoiets). \r\nZit er geen USB Hub tussen de computer en het Keyboard? Aan de verkoper advies vragen, kan nooit kwaad. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2011 [QUOTE=jantjooh;558478]Zoek even rond (ÜSB Legacy Support of zoiets)\n[/QUOTE]\nMeestal is dat inderdaad opgelost door \'[I]USB Legacy Support[/I]\' aan te zetten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2011 [QUOTE=erikdenhouter;558479]Meestal is dat inderdaad opgelost door \'[I]USB Legacy Support[/I]\' aan te zetten.[/QUOTE]\r\n\r\nDie stond op \'auto\', ik heb hem nu aan gezet, maar dat heeft het probleem niet opgelost. Ik zal even een ander usb-keyboard lenen, kijken of die wel gelijk werkt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2011 is het 2.0 of 1.0 kan je 1.0 uitproberen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2011 [QUOTE=jaimyluft;560902]is het 2.0 of 1.0 kan je 1.0 uitproberen[/QUOTE]\r\n\r\nGeen enkele nieuwe pc, met Windows 7 zal nog standaard USB 1.0/1.1 hebben. Het ondersteunt het overigens wel.\r\nUSB legacy support op auto is prima. \"Aan\" is ook goed, alleen wil de pc dan soms niet doorstarten als er een \" in werking zijnde\" externe harde schijf, of een usb stick in zit.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2011 dan een ander toetsenbord gebruiken Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen