Anoniem2 Geplaatst: 25 januari 2011 Delen Geplaatst: 25 januari 2011 Ik heb thuis een netwerk met een Cisco WRT610N-router. Dual band, dus hoge en stabiele snelheid. Tot voor kort was ik ook zeer tevreden. Zelfs over aanbieder Ziggo. Via de router haalde ik snelheden van 100 Mbits. Volgens Ziggo moet met mijn abonnement zelfs 120 Mbits mogelijk zijn. Dat is nog nooit gelukt, maar ik was tevreden. \r\n\r\nIn december begonnen de problemen echter. De snelheid daalde tot max 50 Mbit. Maar nog steeds alleszins acceptabel. Een keer gebeld en toen kreeg ik te horen dat ze met het netwerk bezig waren i.v.m. een upgrade. \'Even geduld a.u.b.\' \r\n\r\nBegin januari groeiden de problemen echter de pan uit, maar toen bleek mijn modem kapot. Dat is keurig vervangen. Weer was de snelheid max 50 Mbits, maar goed. Sinds een dag of tien is het op dat gebied echter helemaal mis. Ik kwam ineens niet meer boven de 10Mbits uit. Via de router. Dus een keer een laptop rechtstreeks op het modem aangesloten en dat was ook niet meer dan 15Mbits. Een tweede laptop geprobeerd op verzoek van de helpdesk. Weer 15 Mbits. \r\n\r\nDus een monteur op bezoek en jawel hoor. Bij hem 90Mbits. Mijn laptop weer 15 Mbits. Weer een hele andere laptop gepakt en warempel ineens 80Mbits. Via de router blijft het echter huilen met de pet. \r\n\r\nInmiddels heb ik met Network Magic de zaak geanalyseerd en dat programma concludeert dat het netwerk een snelheid haalt van 160 Mbits en het probleem tussen mijn provider en de router zit. Maar dat is dus aantoonbaar niet het geval. Aan de verbinding van het modem naar de router ligt het ook niet, want die kabel geeft in de laptop ook een snelheid van 80 Mbits. \r\n\r\nHet struikelblok zit dus echt in de router, maar er is niks aan gewijzigd sinds november toen ik nog prachtige resultaten boekte. Ik zit nu echt met de handen in het haar, want dit schiet geen ruk meer op. \r\n\r\nWie herkent het probleem en kan mij op de goede weg helpen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2011 Misschien een rare vraag... Maar heb je ook een mobiele telefoon waarvan je wifi aan staat?\nIk heb hetzelfde probleem gehad. Het was mijn Blackberry die de boel verstoorde. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2011 Zie ook [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=68180[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2011 Een netwerk past zich aan aan de traagste verbinding die er op dat moment is in het netwerk en ook de optie autodetect van de huidige netwerkkaarten wil nog wel eens problemen geven. Zet hem dan liever op 100 full duplex. Dus gewoon hard instellen in het configuratiescherm en kijken wat er dan gebeurt. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen