Anoniem2 Geplaatst: 21 januari 2011 Delen Geplaatst: 21 januari 2011 Hallo,\r\n\r\nIk heb van Ziggo bij mijn zakelijk abonnement een lijstje ip-adressen gekregen (213.125.90.49-213.125.90.55). Als ik bij basic settings van mijn router de gegevens invul, kom ik op een pagina terecht na booten van de router waar ineens andere gegevens staan. Iemand enig idee wat ik fout doe?\r\n\r\nIk heb de volgende gegevens ingevuld:\r\nIP-adres 213.125.90.50\r\nsubnet mask 255.255.255.248\r\ndefault gateway 213.125.90.49\r\n\r\nals ik terug kom op deze pagina na de reboot, dan staat bij ip-adres ineens 213.125.72.44.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2011 Ziet er naar uit dat je automatisch weer een ip krijgt na de reboot.\r\n\r\nWat ik wel zie is dat je als ip adres het .50 nummer gebruikt maar als default gateway het .49 nummer.\r\nIk weet dat je van Ziggo zakelijk 5 ip adressen krijgt.\r\nIs het niet dat je dan van .49 TOT .55 krijgt in plaats van tot en met?\r\nIn elk geval denk ik dat je de aan jou toegewezen ip adressen zowel voor ip alsook voor gateway gebruikt en dat is niet de bedoeling dacht ik.\r\n\r\nIk zou even contact opnemen met Ziggo en aan hun vragen welk subnetmasker en welk gateway ip je moet gebruiken en welk DNS/Naamserver ip want ook dat is belangrijk.\r\nOf heb je dit zo doorgekregen van Ziggo?\r\n\r\nJe zult in elk geval in de router moeten aangeven dat het om statische adressen gaat en je dus niets automatisch moet krijgen, anders gaat het na een reboot steeds opnieuw mis. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2011 ik heb de range .48 t/m .55 gekregen van ziggo. de .48, .49 en .55 zijn vast. de andere vrij te gebruiken. als ik overigens met de .50 het probeer, krijg ik de volgende foutmelding: \"Error: IP Address 213.125.090.050 is a network address in subnet 255.255.255.248\". als ik de .54 neem, dan kom ik terug op het basic settings scherm met het genomede ip-adres ingevuld. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2011 ik heb het overigens ook getest door een pc rechtstreeks aan de ziggo router te koppelen. de .50 als adres van de pc gebruikt, en de .49 als standaard gateway (255.255.255.248 als subnet mask). ging als een tierelier. Alleen als ik nu dezelfde gegevens voor mijn router wil gebruiken, krijg ik bovenstaande.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2011 Het ziet er dus naar uit dat je 8 ip adressen gekregen hebt waarvan 48, 49 en 55 vast zijn.\r\nHoezo zijn die vast of wat bedoel je ermee dat die vast zijn?\r\nWant als je Internet Plus hebt van zakelijk krijg je maar 5 ip adressen volgens de website van Ziggo zelf.\r\nAls dus 48, 49 en 55 vast zijn, dan heb je 50 t/m 54 dus tot je eigen beschikking, dat zijn er 5. So far so good.\r\n\r\nMaar ik moet zeggen tot nu toe alleen de informatie gelezen te hebben van Ziggo zakelijk op de website en normaliter mijn weg met ip adressen wel weet.\r\nDoch jammer genoeg heb ik nog nooit gewerkt met deze Ziggo zakelijk en bijbehorende apparatuur dus zie ik niet meteen wat er gebeurt.\r\n\r\nIk krijg het stille vermoeden dat 48 je gateway is, 49 je DNS en 55 misschien je broadcast adres.\r\n\r\nHeeft die Ziggo router dan niet meerdere aansluitpunten voor pc\'s?\r\nIk kan me voorstellen dat Ziggo eigen routers niet toestaat omdat ze op de zakelijke verbinding de support geven voor zowel hun modem alsook de router.\r\n\r\nAlleen is een router normaliter niet slim genoeg om te zien of hetgeen wat je aan een poort aansluit een router of een pc is.\r\n\r\nEn als je de router als volgt aansluit:\r\nVaste adressen, niets automatisch verkrijgen op de WAN kant dus.\r\nIP-adres 213.125.90.51\r\nsubnet mask 255.255.255.248\r\ndefault gateway 213.125.90.48\r\n\r\nJe schreef trouwens dat het op je pc werkte, maar internet werkt niet zonder naamservers. Welke ip\'s heb je voor de naamservers (DNS) op je pc gebruikt toen dat goed werkte? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen