Anoniem2 Geplaatst: 21 januari 2011 Delen Geplaatst: 21 januari 2011 mijn pc draait onder windows XP.\r\nMijn computer geeft verschillende problemen.\r\nMijn pc start soms van vanzelf weer helemaal opnieuw op, als ik op een programma als spelpunt zit lijkthet of het dan veel sneller gebeurd.\r\nAls pc opnieuw is opgestart moet ik bij bepaalde programma`s het wacht woord opnieuw invoeren, (staan ingesteld op wachtwoor onthouden)\r\nRegelmatig als ik de pc even niet gebruik gaat hij naar een soort van slaapstand slleen moet ik hemn dan weer opstarten via de aan/uit knop anders diet hij niks.\r\nEn soms loopt een programma vast.\r\nVolgens mij hebben deze met hetzelfde probleem te maken, maarja wie ben ik (een leek dus):(\r\nwelke niet leek kan oplossing bieden:confused: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2011 Had gisteren al mbam losgelaten op pc zie helemaal onder.\r\nOok HW monitor losgelaten deze geeft voor mij wel vreemde waarden aan.\r\n\r\nHardware monitor Winbond W83627THF\r\n Voltage 0 1.50 Volts [0xA7] (CPU VCore)\r\n Voltage 1 3.20 Volts [0xC8] (VIN1)\r\n Voltage 2 3.17 Volts [0xC6] (+3.3V)\r\n Voltage 3 5.04 Volts [0xBD] (+5V)\r\n Voltage 4 2.07 Volts [0x22] (+12V)\r\n Temperature 0 38°C (100°F) [0x26] (SYSTIN)\r\n Temperature 1 128°C (261°F) [0xFF] (CPUTIN)\r\n Temperature 2 7°C (43°F) [0x1F3] (VTIN)\r\n Fan 0 1885 RPM [0xB3] (FANIN0)\r\n\r\nMBAM\r\nMalwarebytes\' Anti-Malware 1.50.1.1100\r\n[url]www.malwarebytes.org[/url]\r\n\r\nDatabaseversie: 5481\r\n\r\nWindows 5.1.2600 Service Pack 3\r\nInternet Explorer 8.0.6001.18702\r\n\r\n8-1-2011 15:49:15\r\nmbam-log-2011-01-08 (15-49-15).txt\r\n\r\nScantype: Snelle scan\r\nObjecten gescand: 55706\r\nVerstreken tijd: 13 minuut/minuten, 56 seconde(n)\r\n\r\nGeheugenprocessen geïnfecteerd: 0\r\nGeheugenmodulen geïnfecteerd: 0\r\nRegistersleutels geïnfecteerd: 0\r\nRegisterwaarden geïnfecteerd: 0\r\nRegisterdata geïnfecteerd: 0\r\nMappen geïnfecteerd: 0\r\nBestanden geïnfecteerd: 0\r\n\r\nGeheugenprocessen geïnfecteerd:\r\n(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)\r\n\r\nGeheugenmodulen geïnfecteerd:\r\n(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)\r\n\r\nRegistersleutels geïnfecteerd:\r\n(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)\r\n\r\nRegisterwaarden geïnfecteerd:\r\n(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)\r\n\r\nRegisterdata geïnfecteerd:\r\n(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)\r\n\r\nMappen geïnfecteerd:\r\n(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)\r\n\r\nBestanden geïnfecteerd:\r\n(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)\r\n\r\nMalwarebytes\' Anti-Malware 1.50.1.1100\r\n[url]www.malwarebytes.org[/url]\r\n\r\nDatabaseversie: 5561\r\n\r\nWindows 5.1.2600 Service Pack 3\r\nInternet Explorer 8.0.6001.18702\r\n\r\n20-1-2011 20:16:41\r\nmbam-log-2011-01-20 (20-16-41).txt\r\n\r\nScantype: Snelle scan\r\nObjecten gescand: 165877\r\nVerstreken tijd: 28 minuut/minuten, 14 seconde(n)\r\n\r\nGeheugenprocessen geïnfecteerd: 0\r\nGeheugenmodulen geïnfecteerd: 0\r\nRegistersleutels geïnfecteerd: 0\r\nRegisterwaarden geïnfecteerd: 0\r\nRegisterdata geïnfecteerd: 0\r\nMappen geïnfecteerd: 0\r\nBestanden geïnfecteerd: 0\r\n\r\nGeheugenprocessen geïnfecteerd:\r\n(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)\r\n\r\nGeheugenmodulen geïnfecteerd:\r\n(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)\r\n\r\nRegistersleutels geïnfecteerd:\r\n(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)\r\n\r\nRegisterwaarden geïnfecteerd:\r\n(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)\r\n\r\nRegisterdata geïnfecteerd:\r\n(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)\r\n\r\nMappen geïnfecteerd:\r\n(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)\r\n\r\nBestanden geïnfecteerd:\r\n(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)\r\n\r\nAls je meer nodig hebt hoor ik het wel.\r\nalvast bedankt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2011 Heb je al een uitgebreide schijf controle gedaan?\nOok een controle van het geheugen met Memtest kan in elk geval laten zien of het geheugen nog goed functioneert. laat dat een nachtje draaien.\n\nEn 128graden C. is erg hoog. (Temperature 1 128°C (261°F) [0xFF] (CPUTIN) 0 ) Dat kan bijna niet kloppen.\nKijk eens met een zaklamp in de pc en achter/door de koelventilator van de processor of daar niet heel veel stof zit en verwijder dat voorzichtig.\nControleer met open kast, ook even of de koelfan nog wel draait.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2011 2.07 volt op de 12v lijn gaat ook niet helpen qua stabiliteit. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2011 Zit geen vuil in de of bij de fan pas helemaal schoongemaakt fan draait ook gewoon.\r\nMaar kan de oorzaak liggen bij die 2.07 volt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2011 Maak de PC van binnen maar goed schoon en plaats een nieuwe voeding want die is defect. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2011 [QUOTE=uiver18;557521]Zit geen vuil in de of bij de fan pas helemaal schoongemaakt fan draait ook gewoon.\r\nMaar kan de oorzaak liggen bij die 2.07 volt[/QUOTE]\r\nDie 2,07 Volt is niet mogelijk, als die waarde zou kloppen zou de PC niets doen. Die waarde wordt door het programma verkeerd gelezen.\r\nHetzelfde geldt denk ik voor die 128 graden (soms ook wel 127) graden als de sensor niet aangesloten zit. Anders zou ook de fanspeed hoger dan 1885 zijn, namelijk 3000 rpm.\r\n\r\n\r\nKan je de automatische herstart bij fouten uitschakelen ?:\r\nRechtsklik deze computer, kies \"[I]Eigenschappen - Geavanceerd - Opstart- en herstelinstellingen[/I]\" en schakel \"[I]De computer automatisch opnieuw opstarten[/I]\" uit. \r\nDan heb je kans op een foutmelding i.p.v. opnieuw opstarten.\r\n\r\nOudere spontane herstarts zijn misschien in je logboeken te vinden.\r\n(Rechtsklik \'[I]Deze computer[/I]\', en kies \'[I]Beheren - Logboeken[/I]\'.)\r\n\r\nEn wat betreft dat in een soort sleep-modus gaan, meet eens of de tijd elke keer hetzelfde is, want het kan zijn dat dat gewoon zo ingesteld staat bij \'[I]Energiebeheer[/I]\' (Configuratiescherm) ?\r\n\r\nVerder zeker checken wat hier door anderen ook geschreven wat betreft stof en het schoonmaken van vuile fans en koelblokken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2011 [QUOTE=erikdenhouter;557569]Kan je de automatische herstart bij fouten uitschakelen ?:\nRechtsklik deze computer, kies \"[I]Eigenschappen - Geavanceerd - Opstart- en herstelinstellingen[/I]\" en schakel \"[I]De computer automatisch opnieuw opstarten[/I]\" uit. \nDan heb je kans op een foutmelding i.p.v. opnieuw opstarten.[/QUOTE]\n\n[B]BlueScreenView[/B] is ook een optie : [url]http://www.zdnet.be/downloads/110542/bluescreenview-1-15/[/url]\n\n[B]Dubbelklik in het geopende programma op een gebeurtenis[/B] voor een overzicht van de oorzaak van de BSOD en plaats hier de [B]Caused By Driver : .......[/B] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2011 Automatisch herstarten bij fouten staat uitgeschakelt.\r\nKoelblokken en fan zijn schoon hen kast losgehad en schoon gemaakt,dus daar zal het denk ik niet aan liggen.\r\nin het log boek heb ik volgende foutmeldingen.\r\nin systeem \r\nBron: \r\ngebeurtenis id: 11\r\nHet stuurprogramma heeft een controller fout gevonden in \\Device\\harddisk1\\D\r\nBron: Atapi.\r\nGebeurtenid id 5\r\nPariteitsfout op \\Device\\ide\\ideport1\r\n\r\nDaarbij BlueScreenView gedownload maar wat bedoelt Ricky1 met overzicht BSOD plaatsen in Caused By Driver;:.........\r\nen van welke gebeurtenis heb er denk 5 of 6\r\nSorry dat ik het niet snap ben maar een leek.\r\nIk hoop dat je hier iets aan hebt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2011 [QUOTE=uiver18;557578]Daarbij BlueScreenView gedownload maar wat bedoelt Ricky1 met overzicht BSOD plaatsen in Caused By Driver;:.........\nen van welke gebeurtenis heb er denk 5 of 6t[/QUOTE]\n\n[B]BlueScreenView Screenshots[/B] : [url]http://www.softpedia.com/progScreenshots/BlueScreenView-Screenshot-134999.html[/url]\n\nZie Screenshot # 4.\nDoor te [B]dubbelklikken[/B] op één van de 5/6 gebeurtenissen in BlueScreenView, verschijnt een venster met een overzicht van het probleem.\nLaat ons weten wat bij de verschillende gebeurtenissen wordt vermeld bij : [B]Caused By Driver : ........[/B]\n\n[B]BSOD[/B] = Blue Screen Of Death - [url]https://secure.wikimedia.org/wikipedia/nl/wiki/BSOD[/url]\n\nDuidelijker kan ik niet zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2011 [QUOTE=uiver18;557578]\r\nin het log boek heb ik volgende foutmeldingen.\r\nin systeem \r\nBron: \r\ngebeurtenis id: 11\r\nHet stuurprogramma heeft een controller fout gevonden in \\Device\\harddisk1\\D\r\nBron: Atapi.\r\nGebeurtenid id 5\r\nPariteitsfout op \\Device\\ide\\ideport1[/QUOTE]\r\n\r\nIk denk een (hard)disk die een duidelijke fout veroorzaakt.\r\nKan je die fouten (de tijden) linken met fouten van vastlopen of uitvallen ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2011 [QUOTE=erikdenhouter;557584]Ik denk een (hard)disk die een duidelijke fout veroorzaakt.\r\nKan je die fouten (de tijden) linken met fouten van vastlopen of uitvallen ?[/QUOTE]\r\n\r\nFouten lopen gelijk met uitval Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2011 Deze dus\r\nIs voor mij gelijk aan chinees\r\n\r\nCaused By Driver : ntoskrnl.exe\r\nCaused By Address : ntoskrnl.exe+606ba\r\n\r\nCaused By Driver : aswSP.SYS\r\nCaused By Address : aswSP.SYS+14a92\r\n\r\nCaused By Driver : Ntfs.sys\r\nCaused By Address : Ntfs.sys+65fb\r\n\r\nCaused By Driver : aswSP.SYS\r\nCaused By Address : aswSP.SYS+6870\r\n\r\nCaused By Driver : ntoskrnl.exe\r\nCaused By Address : ntoskrnl.exe+6069a\r\n\r\nCaused By Driver : kmixer.sys\r\nCaused By Address : kmixer.sys+f60 Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2011 De problemen vinden hun oorzaak o.a. in conflicten in Windows, Audio en in Avast!\nLijkt sprake van een Rootkit infectie : [url]https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/wiki/Rootkit[/url]\nMisschien is XP opnieuw installeren, de beste oplossing. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2011 :rolleyes: \'Mooie\' serie foutjes... :p\r\n\r\nRootkit daar weet ik niks van, en denk ook niet in die richting omdat er steeds hardware achtige klachten zijn.\r\nIk zelf zou eerst een nachtje een geheugentest laten lopen. Gewoon omdat de fouten zo verspreid zijn, zelfs de disk-controller(driver).\r\n\r\nGeheugentest op CDr branden (ISO), en daarmee de computer opstarten. Eerst in het BIOS aangeven dat je van CD/DVD wilt opstarten (\'[I]First bootdevice[/I]\')\r\n[url]http://www.memtest86.com/[/url]\r\n\r\nOf de MS Memory test:\r\n[url]http://oca.microsoft.com/nl/windiag.asp[/url]\r\n\r\nHet kan zeker ook een fout in de disk, of disk-controller, of harddisk kabel zijn, zodat een driver gammel ingelezen worden, maar dat wordt meer zeker als de geheugentest negatief is.\r\nIk heb dit soort fouten-clusters zowiezo op het forum zien gebeuren met een defecte datakabel naar een harddisk. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2011 Zal wel iets fout doen Mem test op cd gezet.\r\nin bios cdrom op 1 harde schijf als laatste maar start ondanks boot schijf memtest gewoon op in windows.\r\nWat heb ik nu weer niet goed Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2011 Hoe heb je de ISO gebrand?\n\nWat staat er op de schijf, maar één bestand?\nIn dat geval is de schijf verkeerd gebrand.\nJe hebt waarschijnlijk een gegevens cd gebrand.\nU moet dan de schijf opnieuw branden, en kiezen voor \"Beeld branden\"o.i.d. (zo heet het hier).\n\nKan iedereen overkomen, het is een veelgemaakte fout ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2011 [QUOTE=Tommie;557660]\nJe hebt waarschijnlijk een gegevens cd gebrand.\nU moet dan de schijf opnieuw branden, en kiezen voor \"Beeld branden\" o.i.d. [/QUOTE]\nNog een naam is \'[I]schijf-image[/I]\' of \'[I]image[/I]\', en dat kiezen in je brandprogramma dus. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2011 [QUOTE=erikdenhouter;557616]Rootkit daar weet ik niks van, en denk ook niet in die richting omdat er steeds hardware achtige klachten zijn.[/QUOTE]\r\n\r\nWát nou, hardware ?\r\n\r\n[B]ntoskrnl.exe - Ntfs.sys - aswSP.SYS - kmixer.sys[/B] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2011 Eh, misschien kort door de bocht door de \'hardware\' de schuld te geven zonder de gedachte daarachter er bij te plaatsen, ..... maar wil jij soms zeggen dat er in al die vier elementaire bestanden apart een fout zit ?\nBij iedereen werken ze, maar bij de TS zijn er[B] vier[/B] bestanden tegelijk die raar doen :p\n\nNee, dan denk ik dat er hardware niet goed is waardoor het systeem de bestanden niet goed laadt of uitvoert. Als hardware defect is komt het tenslotte ergens tot uiting, en dat kan met een melding van die hardware zelf zijn, maar ook een software melding, en het feit dat er meerdere bestanden bij de fout betrokken zijn doet mij veel meer aan hardware denken.\n\nMijn theorie hoor:-$, geen wet van Meden en Perzen :mrgreen: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen