Ga naar inhoud

bosch ip camera instellen

Anoniem2

Aanbevolen berichten

goede dag \r\n\r\nik heb een vraag ik heb van me werk een paar bosch cameras gekregen \r\nwoorden voor pro gebruikt bij beveiling van gebouwen en zo \r\nde mensen van bosch zijn het is makkelijk tedoen maar kom er maar niet uit heb de cd en handleiding maar woor der niet zo wijzer van \r\nhet probleem is nou juist dat ik de camera niet kan benaderen van af de pc \r\nik hoop dat jullie mij kunnen helpen\r\n\r\noptie 2 als kan ook via internet benaderen \r\n\r\n\r\nip camera : 192.168.0.1\r\nmodel camera : bosch dinion xf dnip camera \r\nmodem THOMSON ST780\r\ninternet van : xs4all\r\n\r\nhoor wel als jullie nog meer info willen over mijn setup :D\r\n\r\nps: ik heb veel forums af gezocht uitgeprobeerd maar echt werken doet het niet
Link naar reactie
[quote]het probleem is nou juist dat ik de camera niet kan benaderen van af de pc[/quote]\r\nVanaf de pc thuis bedoel je?\r\n\r\nWelnu, dan is het belangrijk om te zien of jouw pc in dezelfde netwerkrange werkt als jouw ip camera.\r\nDe camera staat op 192.168.0.1 schrijf je. Dat is sowiezo nogal onhandig, omdat het 192.168.0.1 adres over het algemeen gebruikt wordt door routers.\r\nIk weet even niet uit mijn hoofd welk ip adres de Thomson gebruikt en ben wat te lui om het op te zoeken.\r\n\r\nHoe dan ook, check of jouw pc ook een 192.168.0.x ip adres heeft. Zonee, dan begint daar al je probleem.\r\nVolgens mij moet het mogelijk zijn het ip adres van de camera\'s te wijzigen. Eventueel kun je middels een crossover kabel met een pc of laptop rechtstreeks met je camera verbinding maken en dan de ip adressen wijzigen zodat deze binnen de range van de door jouw thuis gebruikte netwerkadressen vallen.\r\n\r\nDus stel dat jouw modem op 192.168.1.1 werkt, dan zit jouw pc ook in de 192.168.1.x range. Jouw camera\'s moeten daar dan ook in vallen en zou je bijv. 192.168.1.50 en verder kunnen geven (ik noem maar iets).
Link naar reactie
  • 3 weken later...
@Pepijn: Commentaar geven is makkelijk maar ik heb er al verder over nagedacht dan jij.;)\r\n\r\nIk zal mijn overwegingen erbij plaatsen, zodat je ook kunt zien dat dit ook zo is.\r\n\r\nAls ik voor elke post op google moet gaan zoeken om een gebruiker antwoord te geven dan duurt mijn werk nog wel even wat langer. Soms doe ik dat wel, maar hier was dat niet noodzakelijk voor de uitleg.\r\nIk ben namelijk actief op meerdere forums en mijn insteek is dat de gebruiker zelf ook wat onderzoek mag doen, dan leert betreffende daar immers ook iets van.;)\r\n\r\nKlakkeloos iets voorknauwelen leert niemand iets van. Ik weet hoe Google te gebruiken en doe dit ook met enige regelmaat, doch indien nodig. Niet voor elk wissewasje.\r\nAls de gebruikers iets er van leert, kan hij bij een volgend probleem al een deel zelf doen.\r\n\r\nDaarnaast vergeet je een ander belangrijk punt, namelijk dat gebruikers het LAN ip kunnen wijzigen in iets anders. Je kunt dus nooit altijd simpelweg op de handleiding af gaan. Wie weet heeft een kennis dat wel gedaan bij de inregeling, dat weet je niet.\r\nMet het door mij gegeven antwoord kan hij ook verder als dat het geval mocht zijn.\r\nEn daarvoor zal hij dus toch op zoek moeten naar de ip gegevens.\r\n\r\nEn niet alleen deze gebruiker kan er hierdoor iets mee, maar ook een andere gebruiker met een ander modem (en dus misschien ook ander lan ip), die het antwoord leest en een soortgelijk probleem heeft.\r\n\r\nDus zoals je ziet is dat extra werk, hoe weinig het ook is, niet noodzakelijk en in dit geval zelfs beter om niet te doen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...