Anoniem2 Geplaatst: 19 januari 2011 Delen Geplaatst: 19 januari 2011 Beste lezers,\r\n\r\nIk heb een laptop van XXODD en mijn ingebouwde microfoon doet het niet. Ik heb geen idee of de microfoon het ooit gedaan heeft omdat ik \'m nooit erger nodig had. Een externe microfoon werkt wel.\r\n\r\nZover ik weet heb ik al mijn drivers geïnstalleerd. \r\n\r\nDaarnaast kan ik mijn driver van mijn geluid niet meer openen (Realtek). deze is wel geïnstalleerd. Heeft dit misschien iets met elkaar te maken? en kan ik misschien drivers van internet halen (zoja, welke heb ik dan nodig).\r\n\r\nIk hoop dat mijn probleem duidelijk is en ik genoeg informatie gegeven heb.\r\n\r\nAlvast bedankt voor uw hulp Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2011 Een en ander zou wel eens heel goed met elkaar te maken kunnen hebben.\nJe doet er denk ik goed aan de nieuwste driver te downloaden, vervolgens de oude en bijbehorende Realtek-software te verwijderen, computer herstarten en daarna de nieuwe driver te installeren.\n\nDownloaden kan mogelijk op de website van XXODD (typenummer van je laptop bij de hand hebben) of anders mogelijk op de website van Realtek (typenummer van je geluidschip bij de hand houden). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2011 Dankje voor je snelle reactie FooBar.\n\nIk ben al een tijdje aan het zoeken geweest, maar heb geen typenummer van mijn geluidschip kunnen vinden op de laptop zelf.\n\nXXODD is sinds enkele maanden failliet en ik kan dus online niets meer vinden over types en drivers. iemand die mij meer informatie kan geven? misschien een manier om achter het type geluidschip te komen zonder de laptop open te maken? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2011 Kan dat niet met zo\'n sysinfo progje? Everest? Speccy? Aida? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2011 [B]High Definition Audio Codecs[/B] \r\n\r\nDit zou een oplossing kunnen zijn : [url]http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsCheck.aspx?Langid=1&PNid=14&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false[/url]\r\n\r\nDownloaden, installeren en opnieuw starten. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen