Anoniem2 Geplaatst: 19 januari 2011 Delen Geplaatst: 19 januari 2011 Ik heb een vraag naar aanleiding van de Workshop Weg met pdf Leve xps in Computer idee nr 3 januari 2011.\r\nIn Windows onderdelen in/uit schakelen staat het onderdeel XPS Viewer aangevinkt, maar als ik dus wil afdrukken heb ik geen keuze om een printer te kiezen, zie bijlage. Wat doe ik fout, is er iemand die mij kan helpen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2011 Staat er niks anders in het lijstje als je op het kleine driehoekje naast HP Photosmart C4200 Series klikt?\nNee? Kijk dan eens of je een andere printer kunt kiezen als je een normale webpagina via Internet Explorer zou willen afdrukken.\n\nEn kijk meteen ook even of er uberhaupt meerdere printers geinstalleerd zijn.\n\nOf bedoel je dat je geen XPS documenten kunt maken? In dat geval even controleren of XPS-services is ingeschakeld in Windows Onderdelen in/uitschakelen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2011 Probeer eens te kijken bij configuratiescherm > printers. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2011 Ik werk met Firefox, en ook als ik met Internet Explorer een webpagina af zou willen drukken kan ik geen andere printer kiezen. Er is namelijk maar een printer geinstalleerd. Ook in het configuratiescherm is maar een printer geinstalleerd.\nIk kan inderdaad geen XPS documenten maken.XPS-services is ingeschakeld in Windows Onderdelen in/uitschakelen. \nWaar zou ik eventueel de \"Microsoft xps Document Writer\" kunnen downloaden en installeren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2011 Installeer de XPS Document writer via onderstaande stappen:\n\n- Klik op Start\n- Klik op Configuratiescherm\n- Klik op Printers\n- Klik op Printer toevoegen\n- Selecteer Een lokale printer en druk op volgende\n- Selecteer een bestaande poort gebruiken en kies FILE:Afdrukken naar een bestand\n- Selecteer bij Merk Microsoft en installeer de Microsoft XPS Document Writer Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2011 Lars bedankt, dit is voor mij klip en klare Jip en Janneke taal die ik begrijp (ben niet meer een van de jongsten ben 71 jaar). Mijn printer is nu geinstallerd. Nu is mijn volgende vraag, zijn deze files alleen uit te lezen met Internet Explorer of is er nog een andere manier. Ik gebruik namelijk Mozilla Firefox, en ergens heb ik iets gelezen over XPS Viewer, maar hoe werkt dit dan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2011 Als je dubbelklikt op een XPS bestand zou deze viewer vanzelf moeten openen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2011 Als ik dubbelklik op een XPS bestand krijg ik venster waar ik een keuze kan maken, ( bijlagen ). Als ik als keuze XPS viewer maak, kom ik weer terug in het keuze venster. Maak ik als keuze Internet Explorer dan wordt het bestand wel geopend. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2011 Ik heb het probleem maar opgelost door Internet Explorer als standaard viewer voor XPS bestanden te maken. (Via Start > Configuratiescherm > Standaardprogramma\'s > Een bestandstype of protocol aan een programma koppelen.)\nVoor alle meedenkers, hartelijk bedankt voor het aandragen van een oplossing. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen