Anoniem2 Geplaatst: 18 januari 2011 Delen Geplaatst: 18 januari 2011 Heren,\r\nIk heb verbinding met mijn draadloos iPad en heb verbinding met mijn vaste pc,maar mijn laptop is plotseling uitgevallen en kan niet op het intenet niet draadloos en ook niet met de vaste kabel,ik heb dezelfde internet protocol gegevens als mijn iPad maar hij doet het niet ik heb al automatisch en met de hand het ip ingezet maar niets helpt,ik heb uitstekende signaal sterkte,maar geen beperkte of verbindingsmogelijkheden Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2011 Kijk eens bij de eigenschappen van je netwerkkaart en dan bij TCP/IP en daar de eigenschappen van of DHCP en DNS op automatisch staan.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2011 [QUOTE=Niekie30;557153]Kijk eens bij de eigenschappen van je netwerkkaart en dan bij TCP/IP en daar de eigenschappen van of DHCP en DNS op automatisch staan.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\nAls ik het op automatish zet en kijk welk ip adres ik heb staat er overal 000000000 Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2011 Als ik cmd.exe /k ipconfig doe heb ik ip adres 199.254.0.24. Subnetmasker 255.255.0.0. En dit alles is volgens mij demanupeleerd vermits bij mijn vaste pc mijn ip adres 192.168:1.2 is e subnet masker 255.255.255.0 is volgens mij moet ik dat eerst kunnen veranderen maar kan met mijn laptop nit op het internet wat moet ik doen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2011 Doe eerst eens een volledige scan met je vaste virusscanner en met MBAM (zie ook [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=67983[/url]) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2011 [QUOTE=GuIdobos;557172]Als ik het op automatish zet en kijk welk ip adres ik heb staat er overal 000000000[/QUOTE]\n\nDus het staat niet automatisch nu?\nWelk ip adres is daar nu dan ingevuld?\n\nAls je het op automatisch zet en je OK etc... Start dan even opnieuw op en kijk of je verbinding hebt.\n\nEn om het Ip van een laptop te wijzigen die achter een router of router/modem hangt heb je internet niet nodig. \nMaar waarom een vast IP? \n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2011 [QUOTE=Niekie30;557313]Dus het staat niet automatisch nu?\r\nWelk ip adres is daar nu dan ingevuld?\r\n\r\nAls je het op automatisch zet en je OK etc... Start dan even opnieuw op en kijk of je verbinding hebt.\r\n\r\nEn om het Ip van een laptop te wijzigen die achter een router of router/modem hangt heb je internet niet nodig. \r\nMaar waarom een vast IP? \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\nMijn ip adres is 192.168.1.3 ingevuld maar als ik ping 192.168.1.5 komt er gewoon ,foute. Instelling volgen mij is er iets fout met scope DHCP ik mag intikken bij ping 192.168.1.1 tot ping 192.168.1.10 altijd hetzelfde ,foute instelling ,hij neemt gewoon deze ip adressen niet Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2011 Zorg dat alle PC\'s en de iPad automatisch een IP-adres van je DHCP-server krijgen. Ik krijg het idee dat er dubbele adressen in je netwerk zitten. Welk IP-adres heeft je PC? Je laptop? Je iPad? Overal subnetmask 255.255.255.0? Welke PC heetf 192.168.1.5? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2011 [QUOTE=Hans60;557360]Zorg dat alle PC\'s en de iPad automatisch een IP-adres van je DHCP-server krijgen. Ik krijg het idee dat er dubbele adressen in je netwerk zitten. Welk IP-adres heeft je PC? Je laptop? Je iPad? Overal subnetmask 255.255.255.0? Welke PC heetf 192.168.1.5?[/QUOTE]\r\n\r\nOp mijn vaste pc het ip adres 192.168.1.5 subnetmask 255.255.255.0\r\nOp mijn iPad Het ip adres 192.168.1.3 subnetmask 255.255.255.0 EN NU KIJK GOED\r\nOp mijn laptop het ip adres 169.254.82.235 subnetmask 255.255.0.0 Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2011 Dat ip van je laptop behoort volgens mij niet tot de interne ip adressen. \r\nZet de netwerk instellingen op \"Automatisch Ip adres verkrijgen\" bij alle computers in huis en in je router de DHCP aan.\r\nDan krijgt elke werkplek gewoon een ip toegewezen en komt het allemaal goed, gesteld, dat er geen technisch mankement is\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2011 [quote]Dat ip van je laptop behoort volgens mij niet tot de interne ip adressen.[/quote]\r\nDat 169.254.x.x is wel intern maar geen normaal gebruikt ip. Het wordt door windows gebruikt om als ip adres te dienen als er niet automatisch een ip adres door DHCP verkregen kan worden.\r\n\r\nDus als DHCP niet werkt, kabel los is, ander probleem met de netwerkkaart is of anderszins geen verbinding met DHCP gemaakt kan worden.\r\n\r\nEven er van uitgaande dat DHCP inmiddels wel aan staat, lijkt er hier dus een probleem. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2011 [QUOTE=BlackTiger;557382]Dat 169.254.x.x is wel intern maar geen normaal gebruikt ip. Het wordt door windows gebruikt om als ip adres te dienen als er niet automatisch een ip adres door DHCP verkregen kan worden.\r\n\r\nDus als DHCP niet werkt, kabel los is, ander probleem met de netwerkkaart is of anderszins geen verbinding met DHCP gemaakt kan worden.\r\n\r\nEven er van uitgaande dat DHCP inmiddels wel aan staat, lijkt er hier dus een probleem.[/QUOTE]\r\n\r\nVolgens ik kan zien werkt de netwerkkaart prima en de staat op automatisch Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2011 [QUOTE=GuIdobos;557385]Volgens ik kan zien werkt de netwerkkaart ,apparaatstatus,dit apparaat werkt correct en de DHCP staat op automatisch[ ,dus dit kan het niet zijn,denk ik toch of ben ik mis Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2011 Ja dan heb je het mis. Een melding van windows dat het apparaat correct werkt, wil niet 100% garanderen dat dit ook inderdaad het geval is. Over het algemeen wel, maar er zijn gevallen bekend waarin Windows dit aangeeft en de zaak toch niet klopt.\r\nHet kan dus zijn dat het daar niet aan ligt, maar het is niet te garanderen.\r\n\r\nAls netwerk adres verkrijgen bij de tcp/ip eigenschappen op automatisch staat en er komt een 169.254.x.x ip adres, dan blijkt dus dat er geen contact kan plaatsvinden met de dhcp server.\r\n\r\nDan moeten we verder gaan zoeken. Is de laptop bekabeld aangesloten of draadloos?\r\nVerstandig is om eerst te proberen de zaak middels de kabel aan de praat te krijgen in elk geval.\r\n\r\nIs het windows XP? Zoja, probeer dit eens.\r\n1.) Command prompt openen\r\n2.) type: netsh winsock reset\r\n3.) druk op enter. Na even wachten krijg je een melding en daarna de pc herstarten.\r\n\r\nDoet hij het dan wel? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2011 [QUOTE=BlackTiger;557400]Ja dan heb je het mis. Een melding van windows dat het apparaat correct werkt, wil niet 100% garanderen dat dit ook inderdaad het geval is. Over het algemeen wel, maar er zijn gevallen bekend waarin Windows dit aangeeft en de zaak toch niet klopt.\r\nHet kan dus zijn dat het daar niet aan ligt, maar het is niet te garanderen.\r\n\r\nAls netwerk adres verkrijgen bij de tcp/ip eigenschappen op automatisch staat en er komt een 169.254.x.x ip adres, dan blijkt dus dat er geen contact kan plaatsvinden met de dhcp server.\r\n\r\nDan moeten we verder gaan zoeken. Is de laptop bekabeld aangesloten of draadloos?\r\nVerstandig is om eerst te proberen de zaak middels de kabel aan de praat te krijgen in elk geval.\r\n\r\nIs het windows XP? Zoja, probeer dit eens.\r\n1.) Command prompt openen\r\n2.) type: netsh winsock reset\r\n3.) druk op enter. Na even wachten krijg je een melding en daarna de pc herstarten.\r\n\r\nDoet hij het dan wel?[/QUOTE]\r\n\r\nik ben pas terug naar nederland geweest\r\nantwoord ,dit heb ik gedaan en terug opgestart\r\nneen hij doet het niet Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2011 dit is van mijn ipconfig.txt\r\nindows IP-configuratie\r\n\r\n\r\n\r\n Host-naam . . . . . . . . . . . .: guido\r\n\r\n Primair DNS-achtervoegsel. . . . .: \r\n\r\n Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend\r\n\r\n IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee\r\n\r\n WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee\r\n\r\n\r\n\r\nEthernet-adapter LAN-verbinding:\r\n\r\n\r\n\r\n Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld\r\n\r\n Beschrijving . . . . . . . . . . .:\r\n\r\n Intel(R) PRO/100 VE Network Connection\r\n\r\n Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-13-A9-2E-EC-D8\r\n\r\n\r\n\r\nEthernet-adapter Draadloze netwerkverbinding:\r\n\r\n\r\n\r\n Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: \r\n\r\n Beschrijving . . . . . . . . . . .:\r\n\r\n LAN-Express AS IEEE 802.11g miniPCI Adapter\r\n\r\n Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-16-CE-1D-26-9C\r\n\r\n DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja\r\n\r\n Autom. configuratie ingeschakeld. : ja\r\n\r\n Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 169.254.107.56\r\n\r\n Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0\r\n\r\n Standaardgateway. . . . . . . . . : \r\n\r\n\r\n\r\nTunnel-adapter Teredo Tunneling Pseudo-Interface:\r\n\r\n\r\n\r\n Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: \r\n\r\n Beschrijving . . . . . . . . . . .:\r\n\r\n Teredo Tunneling Pseudo-Interface\r\n\r\n Fysiek adres. . . . . . . . . . . : FF-FF-FF-FF-FF-FF-FF-FF\r\n\r\n DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee\r\n\r\n IP-adres. . . . . . . . . . . . . : fe80::ffff:ffff:fffd%5\r\n\r\n Standaardgateway. . . . . . . . . : \r\n\r\n NetBIOS over TCPIP. . . . . . . . : uitgeschakeld\r\n\r\n\r\n\r\nTunnel-adapter Automatic Tunneling Pseudo-Interface:\r\n\r\n\r\n\r\n Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: \r\n\r\n Beschrijving . . . . . . . . . . .:\r\n\r\n Automatic Tunneling Pseudo-Interface\r\n\r\n Fysiek adres. . . . . . . . . . . : A9-FE-6B-38\r\n\r\n DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee\r\n\r\n IP-adres. . . . . . . . . . . . . : fe80::5efe:169.254.107.56%2\r\n\r\n Standaardgateway. . . . . . . . . : \r\n\r\n DNS-servers . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1\r\n\r\n fec0:0:0:ffff::2%1\r\n\r\n fec0:0:0:ffff::3%1\r\n\r\n NetBIOS over TCPIP. . . . . . . . : uitgeschakeld Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2011 Jammer dat mijn tip niet geholpen heeft, maar in elk geval kunnen we dat dan uitsluiten.\r\n\r\n[quote]Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld[/quote]\r\nDeze melding geeft aan dat er geen kabel in zit, of liever gezegd, dat het systeem denkt dat er geen kabel aanwezig is.\r\nKun je die test nog eens doen met alles op automatisch ingesteld en de kabel ingestoken in de lan poort?\r\nEerder gaf je namelijk aan dat de kaart op automatisch stond, maar dat lijkt niet het geval als ik naar je ipconfig gegevens kijk.\r\nWant ik zie bijv. bij je draadloze netwerkkaart:\r\n[quote]DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja\r\nAutom. configuratie ingeschakeld. : ja[/quote]\r\nMaar niet bij je LAN netwerkkaart.\r\nSterker nog. Als je bij de ipv6 kijkt staat daar duidelijk \"DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee\".\r\nDus automatische configuratie staat echt uit.\r\nAls je gewoon kijkt bij de tcp/ip eigenschappen van de LAN kaart (even opletten dat je de goede hebt) en die geeft aan dat het uit staat, terwijl het bij ipconfig blijkt dat het uit staat, dan hebben we het probleem misschien ontdekt.\r\n\r\nWe kunnen het beste kijken dat we de zaak eerst aan de praat krijgen via de kabel, en als dat werkt verder gaan kijken naar het draadloze gebeuren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2011 als ik nu in uitvoeren ga,en type ipconfig/all komt het zwart vierkant en verdwijnt direkt alles, zo ik niets kan lezen,wat is dat nu weer Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2011 Eerst een [I]opdrachtprompt[/I] openen (liefst met een rechtsklik en \'[I]Openen als... Administrator[/I]\'), en daar de opdracht typen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2011 Zo deed je het eerst, en dat is een verschil::\n[QUOTE=GuIdobos;557202]Als ik cmd.exe /k ipconfig doe...[/QUOTE]\nZo kan ook:\neerst een [I]opdrachtprompt[/I] openen (liefst met een rechtsklik en \'[I]Openen als... Administrator[/I]\'), en daar de opdracht typen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen