Ga naar inhoud

Nieuw systeem Intel I5 2500

Aanbevolen berichten

Oude PC is 9 jaar oud; moet dus vervangen worden. Waar ga ik de pc (niet) voor gebruiken. Geen games. Wel afspelen blue ray dvd op plasma tv waarbij kwaliteit een vereiste is. Verder normaal gebruik en wat fotobewerking. \r\nPC moet aantal jaren meegaan, vandaar (primair) de keuze voor de nieuwe sandy bridge Intel I5 2500 processor. Overklokken niet van toepassing. Vwb films vanaf pc op tv, is er een andere oplossing dan aansluiting op de tv middels hdmi kabel? Onderstaand een opzetje. Niet al te dure grafische kaart genomen ivm no gaming? Iemand nog nader advies/op-aanmerkingen? Als grafische kaart niet toereikend is, kan ik altijd kiezen voor een wat goedkopere processor, bijv de I3 2120 om budget vrij te maken voor de duurdere grafische kaart. \r\n\r\nIntel Core i5-2500, 3.30GHz, 6MB, HD2000, S1155 \r\nAsus P8P67 LE, S1155, 4xDDR3, ATX \r\nCorsair XMS3 4GB(2x2GB) PC3-12800/1600MHz \r\nFractal-Design Define R3, Black Pearl \r\nCorsair CX Builder series 500W 80+ \r\nLite-On iHOS104 4xBD/12xDVD-ROM, Zwart, SATA, Bulk \r\nLite-On IHBS112-37 BD-RW 12X \r\nWD Caviar Blue 1TB, 7200rpm, 32MB SATA2\r\nAsus Radeon HD 5670 1 GB\r\nWindows 7 64 bit
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;557185]Als er toch geen games op de pc worden gedaan, waarom kies je dan niet voor een H67 moederbord en gebruik je de geintergreerde videokaart van de processor? Deze is absoluut krachtig genoeg om alles, dus ook BR af te spelen.[/QUOTE]\r\n\r\nGoed advies, als de geintegreerde videokaart inderdaad krachtig genoeg is voor mijn eisen dan besteed ik de besparing voor de videokaart aan de I5 processor. Bedankt!
Link naar reactie
[QUOTE=yomel;557275]met de i5-2500 processor zit je ook goed, hoeft in ieder geval niet hoger.de onboard videokaarten bij h67 zijn inderdaad krachtig genoeg.\nenkele reviews van moederborden zijn makkelijk te vinden op internet.[/QUOTE]\n\nIk denk dat jij een paar zaken ernstig door elkaar haalt, de videokaart zit NIET onboard van het moederbord, maar IN de processor.......
Link naar reactie
[QUOTE=yomel;557416]@qpc de videokaart zit in de processor inderdaad, en de processor bepaald de hoogte van de videokaart,zit er immers in gebakken. de h67 heeft alleen de aansluitingen op zijn moederbord en de p67 hebben dat niet,wordt de gpu ook niet van gebruikt die in de processor zit.[/QUOTE]\r\n\r\nJa, nu schrijf je het goed....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...