Ga naar inhoud

Bootmenu veranderen/verwijderen

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo\r\n\r\nIk heb pas geleden windows 7 opnieuw geinstalleerd maar nu krijg ik steed een soort bootmenu waarin ik kan kiezen (oudere versie van windows of windows 7). De oudere verie van windows 7 staat er niet meer op want ik heb voordat ik windows installeerde de partitie c:/ gedefragmenteerd. Maar goed ik zit nu met dat irritantie opstart scherm en ik wil het graag oplossen zonder alles opnieuw te herinstalleren. Ik heb een artikel gevonden met de oplossing maar ik snap niet alles. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.\r\n\r\n----------------------------------------------------------------------------------------------------------------\r\n\r\nClean Up Old Entries From Your Windows 7 Boot Menu\r\nIf you upgraded from a previous version of Windows, or gave up your dual-boot system to stick with Windows 7, you might be scratching your head wondering how to remove them from the boot menu. Here\'s how to do it.\r\n\r\nOver at the How-To Geek site (my home away from Lifehacker), writer Trevor covers the process of getting rid of the old entries, which is an easy task from the command line—first, open up a command prompt in administrator mode by right-clicking on the entry in the start menu. Then just run the bcdedit command to see a list of all the entries, copy the unique identifier to the clipboard, and then paste it into the command like so, replacing IDENTIFIER with the actual code from the clipboard.\r\n\r\nbcdedit /delete IDENTIFIER\r\n\r\n---------------------------------------------------------------------------------------------------------\r\n\r\nDit is de informatie die ik krijg als ik bcdedit invoer in cmd :\r\n\r\nMicrosoft Windows [versie 6.1.7600]\r\nCopyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.\r\n\r\nC:\\Windows\\system32>bcdedit\r\n\r\nWindows-opstartbeheer\r\n---------------------\r\nid {bootmgr}\r\ndevice partition=\\Device\\HarddiskVolume1\r\ndescription Windows Boot Manager\r\nlocale nl-NL\r\ninherit {globalsettings}\r\ndefault {current}\r\nresumeobject {0c1f2928-9f24-11df-b8ab-e97f9ee438b8}\r\ndisplayorder {ntldr}\r\n {current}\r\ntoolsdisplayorder {memdiag}\r\ntimeout 30\r\n\r\nOud Windows-besturingssysteemlaadprogramma\r\n------------------------------------------\r\nid {ntldr}\r\ndevice partition=\\Device\\HarddiskVolume1\r\npath \\ntldr\r\ndescription Oudere versie van Windows\r\n\r\nWindows-opstartlaadprogramma\r\n----------------------------\r\nid {current}\r\ndevice partition=C:\r\npath \\Windows\\system32\\winload.exe\r\ndescription Windows 7\r\nlocale nl-NL\r\ninherit {bootloadersettings}\r\nrecoverysequence {0c1f292a-9f24-11df-b8ab-e97f9ee438b8}\r\nrecoveryenabled Yes\r\nosdevice partition=C:\r\nsystemroot \\Windows\r\nresumeobject {0c1f2928-9f24-11df-b8ab-e97f9ee438b8}\r\nnx OptIn\r\n\r\nKan iemand mij aub de juiste commando geven want ik ben al een uur bezig en ik zie het even niet. Alvast bedankt!
Link naar reactie
Harstikke bedankt voor de replies jongens maar helaas bieden jullie beiden geen oplossing. De oplossing van dutch-online werkt niet omdat met opstart herstel geen fouten worden gevonden. Das ook logisch want er is niets mis met de huidige windows. En alle andere opties zijn niet van toepassing. De oplossing van tommie werkt niet want er staat namelijk helemaal geen oudere windows op mijn hdd zoals ik al had vermeld. In msconfig staat alleen mijn draaiende w7 zoals in dat plaatje en die kan ik niet verwijderen. Er staat nog data in de boot sectie ofzo van mijn oude windows. Daarom denkt ie dat er nog een oudere versie opstaat maar dat is niet het geval. In mijn eerste post staat hoe ik dit moet verwijderen maar ik ben niet zo goed met commandos dus ik hoop dat iemand mij alsnog kan helpen met mij geposte methode.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...