Ga naar inhoud

Joomla 1.5

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik zit met een probleem om de joomla gemaakte eigen website naar online (dus ftp) te donderen.\r\nIk heb de website in een directory gezet.\r\nDe bestanden in en folders naar root van mijn ftp gecopieerd.\r\nNou werkt het helemaal niet, ook kan die geen database finden.\r\n\r\nMoet ik de hele xampp daar heen plaatsen.\r\n\r\nDe server is gemaakt met xampp - appache - mysql.\r\nDe opties voor backup met xampp is niet mogelijk.\r\n\r\nWat zijn de stappen die ik moet ondernemen om de website goed te krijgen?
Link naar reactie
Installeer Joomla op je online webhost, in plaats van een reeds geinstalleerde versie domweg te kopieren.\n\nJoomla controleert dan de mogelijkheden van je webhost en stelt dan de juiste instellingen voor je in. De configuratie van je xampp zal namelijk behoorlijk afwijken van de configuratie van je webhost. Ook geef je dan de mysql server van je webhost in, in plaats van die binnen xampp.\n\nHeb je dat, dan kun je eventueel template en dergelijke via ftp overzetten.\nWil je ook de inhoud van de website over zetten, dan moet je eigenlijk de interne structuren van Joomla kennen: je moet namelijk niet de configuratie-bestanden overzetten, maar wel de mappen met afbeeldingen en de inhoud van de mysql-database (en dat laatste zet je niet over via ftp, maar via bijvoorbeeld phpmyadmin).
Link naar reactie
[QUOTE=Chameleon;557047]\r\nDe bestanden in en folders naar root van mijn ftp gecopieerd.\r\nNou werkt het helemaal niet, ook kan die geen database finden.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nNaast de opmerkingen van FooBar: is de root wel de juiste map om naar te uploaden? Vaak is dat een map als public of httpdocs en [b]niet[/b] de root.
Link naar reactie
wat betreft Joomla : indien je webhosting MySql en apache aanbiedt, kan je gewoon alle bestanden van Joomla in de root sector zetten van de bedoelde webpagina. \n\nals je dan je webpagina oproept bijvoorbeeld www-webnaam.nl komt die dan direct terecht op de geinstalleerde joomla pagina , vandaar kan je met administrator dan alles op de juiste plek zetten. Zorg er wel voor dat je alle rechten heb voor de bewerking ervan.\n\nOok wat Obelix zegt, 9 van de 10 keer zal de joomla installatie ook in de public_html moeten worden gezet, afhankelijk van de webhosting.\n\ntevens moet je altijd een database maken voor joomla, bijv deb*****_joom (* = voor de naam van de database). Ook tijdens de installatie van joomla ook de localhost maken, en wachtwoorden. Aangezien Joomla ook op PHP draait zal die toch ergens een database moeten hebben om volledig te draaien. \n\nMisschien ook eens handig om op diverse fora\'s te kijken voor meer info, of bijvoorbeeld op deze link : [url]http://forum.dutchjoomla.org/index.php[/url] \n\nsucces met joomla
Link naar reactie
[quote=Skippertje]Ook wat Obelix zegt, 9 van de 10 keer zal de joomla installatie ook in de public_html moeten worden gezet, afhankelijk van de webhosting.[/quote]\r\nKleine correctie. Het is niet een kwestie van \"ook\" moeten.\r\n\r\nDe Joomla installatie MAG naar de root van je website kan ook in een andere directory maar de root is wel adviseerbaar. Root is een benaming voor die directory vanaf waar je website publiekelijk toegankelijk is (via internet dus).\r\nDe public_html directory IS de root van je website.\r\nAlleen is het zo dat bij sommige providers anders gewerkt wordt en is de webroot bijv. de www directory of htdocs directory, dat maakt niet uit.\r\nOp windows hosting is het vaak ook de www directory. Maar dat is dus allemaal de root directory.\r\n\r\nDus Obelix het is [b]wel[/b] de root, je moet alleen even zorgen dat je weet wat de term betekent.;)\r\n\r\n@Skippertje: Je omschrijving is toch ietwat onduidelijk.\r\n[quote]Ook tijdens de installatie van joomla ook de localhost maken, en wachtwoorden. [/quote]\r\nJe maakt geen localhost, dat kun je namelijk niet maken.\r\nJe maakt geen localhost, dat kun je namelijk niet. Localhost is een andere benaming voor 127.0.0.1 (lokaal adres van de machine zelf) en wordt gewoon vaak gebruikt als hostnaam voor de mysql server die je moet gebruiken bij het aanmaken van een mysql database.\r\nJe maakt dus de database aan, niet de localhost.:)
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;557248]\r\nDus Obelix het is [b]wel[/b] de root, je moet alleen even zorgen dat je weet wat de term betekent.;)\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nDe hostings waar ik op inlog starten standaard doorgaans niet in de public_html map, maar met een andere (hogere) map. Vandaar dat ik dat, onterecht dus, als \'root\' heb bestempeld.
Link naar reactie
[QUOTE=Obelix71;557253]De hostings waar ik op inlog starten standaard doorgaans niet in de public_html map, maar met een andere (hogere) map.[/QUOTE]Klopt. Da\'s naar mijn idee ook een root (root van je ftp account), maar inderdaad dus niet \"root van de website\".\r\n\r\nRoot van ftp is dus vaak niet de juiste locatie, omdat die niet gelijk is aan de root van de website. Dus als we terug gaan naar het bericht van Chameleon, dan staan de bestanden dus mogelijk in de verkeerde map, nog afgezien van het feit dat Joomla mogelijk niet juist is geconfigureerd in verband met de kopieeractie.
Link naar reactie
[quote]De hostings waar ik op inlog starten standaard doorgaans niet in de public_html map, maar met een andere (hogere) map. Vandaar dat ik dat, onterecht dus, als \'root\' heb bestempeld. [/quote]\r\nDat heb je niet geheel onterecht gedaan. Deels heb je gelijk. Daarin had ik zelf misschien wat meer duidelijkheid mogen scheppen in mijn uitleg want nu heb ik eigenlijk wat verwarring veroorzaakt.\r\nEr zijn meerdere \"root\'s\" namelijk.\r\n\r\nJe hebt de ftp root, dat is het begin waar je als gebruiker kunt inloggen, dan heb je ook toegang tot directory\'s die niet publiek toegankelijk zijn. Zoals Foobar ook uitlegt.\r\nDit is vrijwel altijd zo bij webhosters, aangezien je ook nog bepaalde zaken niet publiek moet kunnen doen in sommige gevallen.\r\n\r\nEn je hebt de webroot en dat is waar je web pagina\'s (zeg maar internet pagina\'s) komen te staan. Dat zijn die public_html, httpdocs, homedir, www en hoe ze allemaal heten, maar het meeste toch public_html op linux hosting tenminste.\r\n\r\nDaarnaast heb je ook nog echte root directory, zijnde / maar daarin komt alleen root (de system administrator).
Link naar reactie
Ik heb van alles al geprobeerd, ik kan inderdaad gewoon via root van ftp, das geen probleem.\r\nHet volgend probleem is ik heb de folder phpmyadmin daar heen gecopieerd, maar als ik dan via mijn explorer naar toe gaat, krijg ik geen toegang omdat dat waarschijnlijk geweigerd wordt op mijn local sql.\r\n\r\nIk zou ook graag willen weten wat nu precies de stappen zijn om de joomla incl php en sql enz dat wat ik nodig heb, neer te zetten op mijn online ftp
Link naar reactie
Wat is een \'online ftp\'?\n\nJe hebt een domein bij een hostingbedrijf? Die ondersteunt database, php en mysql? Of heb je iets bij bv. woelmuis?\n\nUpload de losse mappen/bestanden via FTP naar de juiste map van je website. Je kunt dan via de browser de installatiebestanden benaderen. \nJoomla biedt (via forum) een stappenplan aan. Google daar even op (bv [url]http://help.joomla.org/ghop/feb2008/task047/installatie_handleiding_1.5_stable.pdf[/url] )
Link naar reactie
Je kunt ook deze nemen, dan heb je een Nederlandse vertaling van hoe Joomla te installeren:\r\n[url]http://download.dutchjoomla.org/download/file/823-handleiding_installatie_joomla_15.html[/url]\r\n\r\nDie kun je daar downloaden.\r\nPhpmyadmin heb je normaliter niet nodig. Een database moet je wel eerst maken via het controlepaneel van je hostingbedrijf (bijv. Woelmuis ofzo).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...