Anoniem2 Geplaatst: 18 januari 2011 Delen Geplaatst: 18 januari 2011 Sedert een tiental dagen kan ik maar éénmaal per computersessie IE openen. Links openen (vanuit mail bv) lukt niet. Ik bereik nog wel Favorieten en Bladwijzers, maar bij de links loopt IE steeds vast. Als ik de laptop opnieuw opstart en IE open krijg ik de melding:\r\nDe laatste browsersessie is onverwacht afgesloten enz..; ik klik dan \'naar startpagina gaan\' en alles gaat weer goed (behalve de links vanuit een ander programma) tot ik IE afsluit. Opnieuw openen lukt niet.\r\nIk heb onlangs Live Essentials gedownload. Kan het daar iets mee te maken hebben of is dat een héél domme vraag?\r\nIrene Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2011 Precies, dat maakt het zo eigenaardig. Ik heb Malwarebytes en Advanced System Care Pro. Beide programma\'s detecteren geen malware of virussen. \r\nMet Live Essentials heeft het dus niet te maken? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2011 [QUOTE=irene.de.pauw;557036]\r\nIk heb onlangs Live Essentials gedownload. Kan het daar iets mee te maken hebben of is dat een héél domme vraag?\r\nIrene[/QUOTE]\r\n\r\nAlleen gedownload.... of ook geinstalleerd? ;-)\r\nAls je het vermoeden hebt dat het daar aan ligt, ga dan terug naar een herstelpunt voor de installatie.\r\n\r\nHeb je al eens IE gebruikt zonder invoegtoepassingen (kun je vinden via het startmenu).\r\nWat als je een andere browser (bv. Firefox) gebruikt? Gaat het dan wel goed? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2011 Jaja, ook geïnstalleerd. Heb zonder invoegtoepassingen al geprobeerd en heb hetzelfde probleem.\r\nIk zal Firefox toch moeten overwegen, denk ik. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2011 Je moet niets, maar dat is een (extra) check of het aan IE ligt of ergens anders aan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2011 Onder \'[I]Extra - Internetopties - Geavanceerd[/I]\' zit een optie om IE terug te zetten naar de situatie van installatie. ( \'[I]Opnieuw instellen....[/I]\' ).\r\nDat is te proberen ?\r\n\r\nAnders kan het ook via een Microsoft-fix, ik weet alleen het verschil niet tussen die twee 8-|\r\n[url]http://go.microsoft.com/?linkid=9646978[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2011 Als u de \"fix\" die Erikdenhouter adviseert uit voert worden de volgende items opnieuw op hun standaardinstellingen ingesteld:\n\n * Startpagina\'s\n * Zoekbereiken\n * Browsegeschiedenis\n * Formuliergegevens\n * Wachtwoorden\n * Instellingen voor de vormgeving\n * Werkbalken\n * ActiveX-besturingselementen\n\nDaarnaast zorgt de \"fix\" ervoor dat alle invoegtoepassingen worden uitgeschakeld. De invoegtoepassingen worden echter niet verwijderd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2011 Ik heb alles teruggezet naar de standaardinstellingen en blijkbaar loopt IE op wieltjes. Dank aan allen voor de hulp.\r\nIrène Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2011 Niet ge\'fix\'t, maar het werkt wel :)\r\n\r\n@Lars Webcare Microsoft\r\nDank voor die omschrijving, al zie ik niet snel wat het verschil is met de reset van Internet Explorer zelf omdat wat omschrijvingen verschillen, maar ik neem aan dat die fix de meest uitgebreide reset is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2011 Ik heb te vroeg gejuichd. Na enkele keren IE afgesloten te hebben, liep het weer vast. Ik heb nu die \'fix it\" uitgevoerd en alles gaat weer prima. Er staat ook een link bij om video files te testen. Heb die dan ook maar geprobeerd met het volgende resultaat: \"Windows has detected codecs that may cause problems for media programs\" \r\n- Nero MP4 splitter codec\r\n- Nero video codec\r\nWat moet hiermee aanvangen? Die codecs verwijderen? En kan dat zonder gevaar voor andere files? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2011 Geen idee hoe serieus dat is. \n\nAls je de twee namen apart Googelt vind je wel wat problemen met ze, alhoewel geen enorme hoeveelheden. Maar ja, de waarschuwing krijg je niet voor niets.\n\nKan je de link geven die je die controle op video files gaf ?\n\nGevaar voor andere bestanden zie ik niet, alleen een codec kan nu ontbreken bij het bewerken van een film via b.v. de Nero software. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2011 [url]http://go.microsoft.com/?linkid=9646978[/url] \r\n\r\nDit is de link die jij opgegeven hebt op 19 januari. Daar kan je verschillende onderdelen van IE mee controleren o.a. problemen met invoegtoepassingen, met prestaties en veiligheid, met video\'s en codecs, met foto\'s en diavoorstellingen en nog meer. Deze laatste heeft bij mij fotogalerie en afdrukken terug gerepareerd, dat werkte al 2 jaar niet meer. Is dus een link om te koesteren (haha) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2011 En die link heb ik een paar weken terug gelezen bij een advies van [I]Lars Webcare Microsoft[/I], waarbij ik dacht dat het alleen om een reset procedure voor Internet Explorer gaat. Niet dus, meer spul...\n\nDie twee codecs kan je zonder \'gevaar\' verwijderen, maar onthou dit wel mochten ze een keer nodig zijn, zodat je weet waarom er dan een foutmelding komt ;)\nIk weet te weinig van codecs om precies te zeggen hoe dat op te lossen, behalve dat je ook een codec pack kan installeren zoal K-lite codec pack, waarin veel bruikbare codecs zitten, die voor veel formats gebruikt kunnen worden.\n[url]http://www.codecguide.com/download_kl.htm[/url]\nOf ze bruikbaar zijn voor de dingen die je met Nero doet moet dan natuurlijk blijken... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2011 Ik ga van al die downloads voor codecs afblijven. Daar ken ik helemaal niets van. Op \'t ogenblik draait hier alles goed, meer verlang ik niet van mijn laptop.\r\n\r\nTot een volgend probleem!\r\n\r\nIrène Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2011 OK, video en thumbnail van video\'s zijn (dacht ik) door die twee bestanden corrupt of vastgelopen, dus hou zoiets dan in je achterhoofd.\r\n\r\nSucces Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen