Anoniem2 Geplaatst: 17 januari 2011 Delen Geplaatst: 17 januari 2011 Beste lezers.\r\nBestaat er een programma dat mijn pc rigoureus kan opschonen want deze is zo traag geworden de laatste maanden, vooral de internet verbinding.\r\nIk wil er desnoods voor betalen maak me niet uit als het maar effect heeft.\r\nHeb een paar keer naar recenties gekeken op diverse forums maar kom daar ook niet echt verder mee.\r\nDiverse programma,s al geprobeerd zoals ccleaner, easycleaner.\r\nPc merk Packard bell, XP home versie 2002, werkgeheugen 2 G. kloksnelh 1.81 ghz, AMD processor 3000+\r\nIk gebruik de virusscanner Ad-Aware en als ik 1x per week scant heb de indruk dat de pc hierdoor iets sneller is. \r\n\r\nZit het probleem misschien in de firewall, moet ik er een uitzetten, welke dan is de volgende vraag.\r\nAls ik internet start is er zeker 8 seconden schijfactiviteit hoorbaar.\r\nGisteren was ik bij m,n schoonvader, die werkt met Windows 7, die heeft een pc die is zo snel dat als ik met m\'n ogen knipper heeft hij al een verbinding met internet.\r\nMijn pc is circa 6 jaar oud, is die verouderd, moet ik hier nog energie in steken.\r\nGraag een reactie, bedankt alvast. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2011 En dan eeeeh schijfdefragmentatie doen (trek er een uurtje of meer voor uit). Daarna schijfcontrole (bekijk het resultaat in het logboek \"Toepassingen\" genoemd \"Winlogon\" \n\nWelk antivirus programma gebruik je?\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2011 [QUOTE]Ik gebruik de virusscanner Ad-Aware \n[/QUOTE]\nEhhh ....Je gebruikt Ad-aware en verder niks?\n\n[QUOTE]Zit het probleem misschien in de firewall, moet ik er een uitzetten,[/QUOTE]\nEhhh..... Je hebt meerdere firewalls?\n\nNoem alle antivirusprogramma\'s en firewalls die je gebruikt.\n\nWelke browser gebruik je? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2011 [QUOTE=dutch-online;556968]1 Firewall is genoeg\r\n\r\nHeb je nog ruimte op je harddisc over [ hoeveel][/QUOTE]\r\n\r\nIk heb nog 10 GB ruimte op de C schijf en 37 GB op de D schijf Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2011 [QUOTE=Niekie30;556997]En dan eeeeh schijfdefragmentatie doen (trek er een uurtje of meer voor uit). Daarna schijfcontrole (bekijk het resultaat in het logboek \"Toepassingen\" genoemd \"Winlogon\" \r\n\r\nWelk antivirus programma gebruik je?\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nIk gebruik enkel het programma Ad-Aware en ik doe elke week een defragmentatie en een opruiming.\r\nIk heb wel eens wat opgevangen over een 32 en een 64 bit verhaal, kan belangrijk zijn? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2011 [QUOTE=Joman;557001]Ehhh ....Je gebruikt Ad-aware en verder niks?\r\n\r\n\r\nEhhh..... Je hebt meerdere firewalls?\r\n\r\nNoem alle antivirusprogramma\'s en firewalls die je gebruikt.\r\n\r\nWelke browser gebruik je?[/QUOTE]\r\n\r\nAls ik de firewall van windows uitzet komt er direkt een melding dat ik geen firewall bescherming meer heb dus ik denk dan 1 maar weet het niet zeker.\r\nIk gebruik Ad-Aware virusscanner en ik scan twee keer per week, zowel de hele computer als het register.\r\nIk heb wel eens wat opgevangen over een 32 en een 64 bit verhaal, kan belangrijk zijn?\r\nBrowser Explorer 8 Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2011 PC is 6 jaar oud. Ooit een herinstallatie gedaan?\nGezien leeftijd pc zal het gaan om/moet je kiezen voor 32 bit programma\'s. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2011 10GB vrij van hoeveel totaal?\r\nAls de totale schijf groter is dan ongeveer 80GB is dat te weinig vrije ruimte.\r\nWindows eist om goed te kunnen werken, minimaal 15% vrije ruimte van het totaal op de systeemschijf.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2011 [QUOTE=Obelix71;557139]PC is 6 jaar oud. Ooit een herinstallatie gedaan?\r\nGezien leeftijd pc zal het gaan om/moet je kiezen voor 32 bit programma\'s.[/QUOTE]\r\n\r\nNee nooit een herinstallatie gedaan Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2011 [QUOTE=Niekie30;557147]10GB vrij van hoeveel totaal?\r\nAls de totale schijf groter is dan ongeveer 80GB is dat te weinig vrije ruimte.\r\nWindows eist om goed te kunnen werken, minimaal 15% vrije ruimte van het totaal op de systeemschijf.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nC schijf capaciteit = 22 GB, beschikbare ruimte nog 9.46 GB\r\nD (Data) schijf capaciteit = 44.4 GB, beschikbare ruimte nog 37.2 GB \r\n\r\nIk weet ook niet waarom de C schijf zo vol is want in principe staat alles wat opgeslagen wordt op de D\r\n\r\nC schijf programma\r\nWindows = 6.65 GB\r\nWin32app= 15 MB\r\nProgram files = 1.61 GB (zijn dit m\'n programma\'s) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2011 [QUOTE=Niekie30;557147]10GB vrij van hoeveel totaal?\r\nAls de totale schijf groter is dan ongeveer 80GB is dat te weinig vrije ruimte.\r\nWindows eist om goed te kunnen werken, minimaal 15% vrije ruimte van het totaal op de systeemschijf.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nC schijf capaciteit = 22 GB, beschikbaar nog 9.46 GB\r\nD schijf capaciteit = 44 GB, beschikbaar nog 37 GB = data\r\n\r\nIk weet niet waarom de C zo vol is want alles wat ik opslaat gebeurt op de D Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2011 Kan je een schijfcontrole doen op C, waarbij je beide vinkjes zet. De pc zegt dan, dat de schijfcontrole gepland wordt en als je dan opnieuw opstart gaat de pc dit ook uitvoeren.\r\nAchteraf kan je het resultaat in het logboek \"toepassingen\" lezen onder de noemer \"Winlogon\".\r\nEn je hebt meer dan genoeg vrije schijfruimte.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2011 [QUOTE=Niekie30;557245]Kan je een schijfcontrole doen op C, waarbij je beide vinkjes zet. De pc zegt dan, dat de schijfcontrole gepland wordt en als je dan opnieuw opstart gaat de pc dit ook uitvoeren.\r\nAchteraf kan je het resultaat in het logboek \"toepassingen\" lezen onder de noemer \"Winlogon\".\r\nEn je hebt meer dan genoeg vrije schijfruimte.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb schijfcontrole gedaan en browser Opera geinstalleerd en de verbinding met internet is stukken sneller geworden.\r\nBedankt voor de moeite en de goeie tips Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2011 Dat zal dan voor het grootste deel aan Opera liggen vermoed ik.\r\nIk had m\'n twijfels over de staat van de harde schijf.\r\nGaf de schijfcontrole in het logboek nog beschadigingen op de harde schijf aan? \r\nJe kan het itim Winlogon openen door er dubbel op te klikken.\r\nHet logboek vindt je door met rechts op Deze Computer te drukken en Beheren te kiezen.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen