Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2011 Delen Geplaatst: 16 januari 2011 Ik heb dus een nieuwe pc, had nog een topic ergens staan om te vragen of dat systeem zou werken..nu werkt ie prima, maar heb toch nog een paar vraagjes:\r\n\r\nm\'n cpu fan draait als ik niet veel intensiefs doe (gewoon internet, msn..) 3515-3590 RPM, tijdens gamen dan soms rond de 4700.\r\n\r\nNu kan ik in de BIOS de fan wel lager zetten, maar ik loop liever niet het risico op een oververhitte cpu.\r\nIk vind hem (door die (hoge?) RPM) best wel aardig wat geluid maken..dus nu kom ik eindelijk uit op mijn 3 vraagjes, namelijk:\r\n\r\n1. Is dit aantal RPM wel normaal? Ik zie namelijk als ik voor fans ga kijken nooit echt zo\'n hoog RPM staan, meestal max. 2800 of zoiets.\r\n\r\n2. Weet iemand misschien een stille fan ergens, die dan ook mijn cpu koel houdt?\r\n\r\n3. Alle 4 mijn cores zijn net na het opstarten (\'s ochtends, of na een uurtje niet gebruikt te hebben) een graad of 16. Als ik Modern Warfare 2 een uurtje draai zijn ze rond de 32.\r\nKan ik eventueel de fan lager zetten, of is dat toch niet verstandig?\r\n\r\n\r\nHet betreft een Socket AM3 met een AMD Athlon II X4 640, 4 cores, 3GHz.\r\n\r\nAls er nog vragen zijn, stel ze maar!\r\n\r\nMvg Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2011 Op Asus moederborden, kan je vaak Cool en Quiet installeren. Dat moet dan staan op de cd van je moederbord.\r\nDaar worden ze vaak stiller van.\r\nIn de Bios kan je soms de fan snelheid afhankelijk laten zijn van de cpu temp. \r\n32 graden is wel erg weinig, ik vraag me af, waar en waarmee dat gemeten wordt.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2011 SIW, System Info for Windows. Dat programma ziet alles..is trouwens de temperatuur van de cores, niet van de cpu zelf..heb ook een sidebargadget voor m\'n gpu en cores..die voor de cores geeft nu bijvoorbeeld voor alle 4 20 graden aan. \r\nIk kan in de BIOS wel quiet fan inschakelen, kan ik instellen van level 1 t/m 9. Hij staat standaard als ik hem Disabled heb volgens mij gewoon op 9, op level 5 draait ie rond de 2300-2400. \r\n\r\nIk kan wel een screenshotje maken van dat SIW, bij de Sensors?\r\n\r\n\r\nDoe m er gewoon bij :)\r\n\r\n[url]http://i52.tinypic.com/2dsl6af.png[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2011 SIW ken ik, laat zelfs het ww van hotmail zien van de gebruiker die ingelogd is..:-)\r\nIk zou hem zeker op een lager niveau zetten. \r\nIk weet uit m\'n hoofd niet de max temp voor een AMD Athlon II X4 640, 4 cores, 3GHz, maar dat kan je denk zelf wel even googlen.... \r\nAls je daar bij zware belasting een graad of 20 onder blijft zit je denk wel safe.\r\n(Het is nu winter he):-)\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2011 [QUOTE=Niekie30;556865](Het is nu winter he):-)[/QUOTE]\r\n\r\nAch, hou op..ben zelf meer van het zonnetje :)\r\n\r\nZal googlen, en idd SIW laat wel héél veel zien..had hem ook op de vorige laptop die ik verkocht heb, verwijderd en de herstelpunten erbij..en toch is het wel handig soms. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2011 Ik krijg te lezen dat de max. 71 graden is..dus hij zou wel terug kunnen naar 2800 RPM of zo, denk ik?\n\n\n[url]http://www.techwarelabs.com/amd-athlon-ii-x4-640/[/url]\n\n4e vanaf de onderkant in die tabel. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2011 Kijk wat tie doet als je hem daar op zet. Ik kan dat ook niet inschatten hier vandaan.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2011 En als je een pc gaat verkopen..... Ccleaner, alle opties aanvinken en hij smijt er alles van de gebruiker af.\r\nDaarna de lege schijfruimte 35 x wissen met Eraser en niemand haalt er nog wat persoonlijks af.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2011 Had het 1e idd gedaan, CCleaner over alles heen gegooid :)\n\nHij draait nu trouwens op lvl 7 (hij stond op 10), kon ik regelen via ASRock OC Tuner.\nHij draait nu dus zo\'n 3100 RPM, ik heb het gevoel dat het op 6 ook wel gaat, dus voor de zekerheid..hij neemt trouwens ook gelijk de fan op mn graka mee blijkbaar. dus zal ik als ik ga gamen denk ik wel ff rekening mee moeten houden. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen